Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brouwen op Aruba  (gelezen 861 keer)

Offline Hoppenbrouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
  • Übung macht den Meister
Brouwen op Aruba
« Gepost op: 11-05-2019 17:20 u »
Mijn zwager (zelf ook hobbybrouwer) vertrekt over een maand, voor twee jaar naar Aruba. Zijn brouwinstallatie verhuist natuurlijk mee. Hij gaat daar veel bierige dingen doen, en wil daar zelf ook gaan brouwen. Alleen hoe kom je op zo'n klein eiland aan je grondstoffen? Je hebt daar niet echt een brouwwinkel of iets dergelijks.
Heeft iemand een idee of ervaring met het verkrijgen van mouten, gist etc etc? (Hopelijk is er iemand hier met lokale bekendheid)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline SVB

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Brouwen op Aruba
« Reactie #1 Gepost op: 11-05-2019 19:06 u »
Volgens mij is voor van alles en nog wat de USA de normale import manier (weet ik van kennissen) gok dat dat voor grondstoffen hetzelfde zal zijn...

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #2 Gepost op: 11-05-2019 23:38 u »
Weyerman is bijna overal vertegenwoordigd, even op hun site kijken.
Laat hem ook wat Kveik meenemen, scheelt enorm in koeling,

Ingo

Online brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2019 08:48 u »
.... Alleen hoe kom je op zo'n klein eiland aan je grondstoffen? Je hebt daar niet echt een brouwwinkel of iets dergelijks.
Heeft iemand een idee of ervaring met het verkrijgen van mouten, gist etc etc?
Als je er Belgische bieren met gist op fles kan verkrijgen kan je daaruit gist opkweken. Of anders zelf een gistbankje opzetten met steriel wort of op agar bodem, zo moeilijk is het echt niet.
Steriel wort kan je gewoon uit de kokende ketel scheppen, afvullen in flessen boordevol en ze zijn meer dan één jaar houdbaar op een frisse plaats in het donker.

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
  • Übung macht den Meister
« Reactie #4 Gepost op: 12-05-2019 15:43 u »
Als je er Belgische bieren met gist op fles kan verkrijgen kan je daaruit gist opkweken. Of anders zelf een gistbankje opzetten met steriel wort of op agar bodem, zo moeilijk is het echt niet.
Steriel wort kan je gewoon uit de kokende ketel scheppen, afvullen in flessen boordevol en ze zijn meer dan één jaar houdbaar op een frisse plaats in het donker.
ik weet dat dat niet moeilijk is. Maar je gist aanbod is op deze manier wel heel beperkt. Daarbij gaat het meer om de mout. Gist zou ik bij wijze van spreken nog uit Nederland kunnen toesturen in een enveloppe.
Een koel plekje op Aruba is trouwens ook moeilijk te vinden ;)

Verder is de biercultuur op Aruba nagenoeg niet aanwezig en drinkt men meer de 'standaard Caribische biertjes'. Daar moet dus verandering in komen.

Weyerman is bijna overal vertegenwoordigd, even op hun site kijken.
laat hem ook wat Kveik meenemen, scheelt enorm in koeling,
Als het goed is brouwerij Balashi op Aruba
Maar of je daar ook mout als hobbybrouwer af kunt nemen wordt me nog niet helemaal duidelijk op de site.

Offline The-Giant-Master

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 13-05-2019 12:11 u »
Ik denk dat ik vorige week met je zwager in dezelfde cursus zat. Als dat zou kunnen :) kun je niet gewoon mout verzenden met de boot?

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
« Reactie #6 Gepost op: 13-05-2019 12:58 u »
ik weet dat dat niet moeilijk is. Maar je gist aanbod is op deze manier wel heel beperkt. Daarbij gaat het meer om de mout. Gist zou ik bij wijze van spreken nog uit Nederland kunnen toesturen in een enveloppe.
Een koel plekje op Aruba is trouwens ook moeilijk te vinden ;)

Verder is de biercultuur op Aruba nagenoeg niet aanwezig en drinkt men meer de 'standaard Caribische biertjes'. Daar moet dus verandering in komen.
Als het goed is brouwerij Balashi op Aruba
Maar of je daar ook mout als hobbybrouwer af kunt nemen wordt me nog niet helemaal duidelijk op de site.

Toevallig heb ik het zelfde idee gehad toen ik nog regelmatig in de Carib was.
Je kan denk ik het beste via de US aan je spullen komen.
Diverse zaken waar ik tegenaan ben gelopen mbt tot het verkrijgen van spullen ging gemakkelijker via de US.

Tags: