Tip Pakket met 5l fles, hevel, wijn bij Blokker

Gestart door Scorpionrose, 08-05-2019 19:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Scorpionrose

Bij de Braumarkt zelf op=op voor 19,95 per stuk.
https://www.braumarkt.com/lente-sale/arsegan-sparkling-wine-kit-opop

Bij de Blokker een kofferbak van de auto vol gescoord voor 1 euro per stuk
https://www.blokker.nl/p/arsegan-sparkling-wine-kit/1926364

Kan ik mooi mijn batch verdelen over meerdere flessen om verschillende fruitsmaken te maken.

BrouwMark

Citaat van: Scorpionrose op 08-05-2019  19:10 uBij de Braumarkt zelf op=op voor 19,95 per stuk.
https://www.braumarkt.com/lente-sale/arsegan-sparkling-wine-kit-opop

Bij de Blokker een kofferbak van de auto vol gescoord voor 1 euro per stuk
https://www.blokker.nl/p/arsegan-sparkling-wine-kit/1926364

Kan ik mooi mijn batch verdelen over meerdere flessen om verschillende fruitsmaken te maken.

Dank voor de tip! Wilde al 2 5-literflesjes aanschaffen. Deze zijn goedkoop én met gratis alcohol! (En hevels)

Herman

Citaat van: Scorpionrose op 08-05-2019  19:10 uBij de Blokker een kofferbak van de auto vol gescoord voor 1 euro per stuk
https://www.blokker.nl/p/arsegan-sparkling-wine-kit/1926364

Goede tip, heb ook de voorraad van een filiaal opgekocht (4 stuks), was ook net op zoek naar deze flessen.

hans_nwk

Citaat van: Scorpionrose op 08-05-2019  19:10 uBij de Braumarkt zelf op=op voor 19,95 per stuk.
https://www.braumarkt.com/lente-sale/arsegan-sparkling-wine-kit-opop

Bij de Blokker een kofferbak van de auto vol gescoord voor 1 euro per stuk
https://www.blokker.nl/p/arsegan-sparkling-wine-kit/1926364

Kan ik mooi mijn batch verdelen over meerdere flessen om verschillende fruitsmaken te maken.
Goede tip! Gelijk een filiaal gezocht met `ruim op voorraad`, mijn vrouw erheen en ze hadden geen idee waar het over ging  >:( :bokser: :echtboos:

joenedu

Citaat van: hans_nwk op 10-05-2019  13:38 uGoede tip! Gelijk een filiaal gezocht met `ruim op voorraad`, mijn vrouw erheen en ze hadden geen idee waar het over ging  >:( :bokser: :echtboos:

Ik was gisteren ook in een Blokker en moest het ook aan het personeel vragen. Die gast zei "nou die heb ik wel maar niet voor die prijs". Gebeld met hoofdvestiging, gescand met de computer, maar echt voor 1 euro dus kreeg ik er 2 mee voor 1 euro per stuk.

Herman

Bij mij stond er ook een sticker op van 25 euro en in een andere vestiging 15 euro, maar bij scannen inderdaad gewoon 1 euro. Er zit ook 100% druivenconcentraat in, ga ik ook even mee spelen.

emiel1

Wat een absurd goede deal. Het is dat ik al genoeg brouwspul heb... :)

Jacques

Grappig. Wilde het topic splitsen van het Braumarkt topic. Was een andere beheerder mij net voor...

Scorpionrose

Citaat van: joenedu op 10-05-2019  14:12 uIk was gisteren ook in een Blokker en moest het ook aan het personeel vragen. Die gast zei "nou die heb ik wel maar niet voor die prijs". Gebeld met hoofdvestiging, gescand met de computer, maar echt voor 1 euro dus kreeg ik er 2 mee voor 1 euro per stuk.

Was je toevallig naar de Blokker in Leek?
Dat is een franchise filiaal en die doen inderdaad moeilijk.
Bij de eigen Blokker vestigingen staan ze gewoon voor 1 euro in de kassa.
Ze zijn bij de Blokker blij als je de hele voorraad meeneemt.

joenedu

Citaat van: Scorpionrose op 10-05-2019  15:08 uWas je toevallig naar de Blokker in Leek?

Nee, in Groningen (Herestraat). Ze stonden hier ook voor €1 in de kassa hoor, maar dat geloofden ze niet dus wilden het eerst uitzoeken. Daar ging mijn pauze.

BrouwMark

Twee van die pakketten gehaald gisteren, vandaag gevuld en geënt. Ik ben benieuwd. En zelfs als het niet te zuipen is, is het nog steeds 9 liter bubbels voor € 2,- met gratis gistflessen, hevels, stoppen en watersloten. Bizar eigenlijk  :o

joenedu

Citaat van: BrouwMark op 10-05-2019  15:13 uTwee van die pakketten gehaald gisteren, vandaag gevuld en geënt. Ik ben benieuwd. En zelfs als het niet te zuipen is, is het nog steeds 9 liter bubbels voor € 2,- met gratis gistflessen, hevels, stoppen en watersloten. Bizar eigenlijk  :o

Zo bizar dat het personeel het zelf ook bizar vond. "Ik koop er zelf ook eentje" zei hij! Ze hebben eerst het pakket helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of het ook over datum was of dat ze een andere reden konden vinden waarom het zo goedkoop was. Ik ga de boel vanavond klaarzetten, ben erg benieuwd.
Zie overigens wel op tegen het bottelen, ik heb geen champagneflessen op voorraad. Wel lege Moersleutel flessen (0,375 liter), die lijken me ook wel stevig. Maar of de kroonkurk (29 mm) het houdt...?

BrouwMark

Citaat van: joenedu op 10-05-2019  15:16 uZo bizar dat het personeel het zelf ook bizar vond. "Ik koop er zelf ook eentje" zei hij!

Zie overigens wel op tegen het bottelen, ik heb geen champagneflessen op voorraad. Wel lege Moersleutel flessen (0,375 liter), die lijken me ook wel stevig. Maar of de kroonkurk (29 mm) het houdt...?

Hier in Delft waren ze snel weg. Zodra één student zo'n aanbieding ruikt...

Dat zijn toch die groene halve champagneflesjes? Dat moet werken. En op goedkope prosecco zit ook regelmatig een kroonkurk...

(Voor zo'n prijs willen de brouwerts het best ook eens over wijn hebben  ^-^ )

Irukandji

Ha ha ha heb er ook een paar gehaald. Staat nu te gisten 😀😀😀😀. Volgende fles eens met wat bier proberen

Scorpionrose

Citaat van: joenedu op 10-05-2019  15:11 uNee, in Groningen (Herestraat). Ze stonden hier ook voor € 1 in de kassa hoor, maar dat geloofden ze niet dus wilden het eerst uitzoeken. Daar ging mijn pauze.

Herestraat schijnt nog een magazijn vol te hebben.
Ze zeiden al ga daar ook maar heen en neem een aanhanger mee :D :D

BrouwMark

Toch gek dat dat kan. Er staat ook gewoon Braumarkt/Arsegan op  :weetniet:

Braumarkt BV

Daarom gaat het ook zo goed met Blokker, wij hebben deze pakketten geleverd voor ruim 15x deze prijs excl. btw..  De doos waar het inzit was al meer dan 1,-

jpt

Dat is geen geld. Op de Jodenbreestraat in Amsterdam begrepen ze er echter niets van. Morgen nog maar eens proberen.

SVB

Mijn schoonpa heeft er ook 1 voor mij gehaald... top!

Peet87

Hier in Roermond helaas uitverkocht. Mocht iemand ze nog ergens tegenkomen en naar mij willen verzenden dan houd ik me aanbevolen voor twee stuks.

ray81

Ik heb iemand er ook 2 voor me laten halen. Heb ze helaas nog niet binnen.
Duurt dit proces nou langer dan bij bier?

brazuid

Krijg ik bommetjes als ik deze in gewonen bierflesje bottel?

Rob.Erto

Bottelen met 13 gram suiker per liter, ben ook benieuwd of gewone bierflesjes dat aankunnen.

jpt

Je leert vanalles over de Blokker. Zo willen ze graag dat je meezoekt in het magazijn, 'om te voorkomen dat je ze voor leugenaar uitmaakt'. En het is daar natuurlijk een zooitje  ;D

Ik heb er uiteindelijk 2 gevonden. Ze zijn van de Braumarkt. Leuk voor moederdag. 

In Amsterdam-Oost en de Jodenbreestraat hoef je het niet meer te proberen. Mogelijk kun je ze laten bestellen vanuit het centrale magazijn, maar de kans is klein.

Sjamp00

Bedankt voor de tip, super!
Ik hou niet van wijn, maar wel van deze aanbiedingen  :groots:
Ede had er nog 1 en na mijn bezoek dus ook uitverkocht.
Nogmaals bedankt!
 :biersmile:

Davester

ziek goede tip dit, ga zo ff alle blokkers in de regio benaderen, die moet ik hebben :P

Irukandji

Dan heb je waarschijnlijk pech. De voorraad is nu bij alle filialen 0

Davester

Citaat van: Irukandji op 14-05-2019  08:53 uDan heb je waarschijnlijk pech. De voorraad is nu bij alle filialen 0

Yep, 25 belletjes verder kom ik ook tot die conclusie, sund..

Maran van Brakel

Afgelopen vrijdag bij de Blokker hier: geen idee waar ik het over had.
Volgens de website hadden ze nog wel op voorraad...  :weetniet:

Irukandji

Heb ik ook bij 1 Blokker gehad. Tot ik het plaatje op internet liet zien. Toen snapte ze het gelukkig en kon ik er nog 2 krijgen.

PrinsPils

Is het mogelijk om op de site van Blokker de voorraad van een specifieke winkel te bekijken?

Scorpionrose

Citaat van: PrinsPils op 15-05-2019  13:37 uIs het mogelijk om op de site van Blokker de voorraad van een specifieke winkel te bekijken?

Heb je het al geprobeerd of dat kan? Want anders had je deze vraag vast niet gesteld.
Maar zal het antwoord geven ja je kunt zien waar ze op voorraad zijn ;)

PrinsPils

Ik heb inderdaad al zitten zoeken op de site van Blokker maar heb het nog niet kunnen vinden, op het moment zie ik alleen maar "Dit product is tijdelijk uitverkocht" boven de prijs van 1 euro staan. Zou je me kunnen vertellen hoe ik de voorraad per winkel kan vinden? :)

Scorpionrose

Citaat van: PrinsPils op 15-05-2019  13:49 uIk heb inderdaad al zitten zoeken op de site van Blokker maar heb het nog niet kunnen vinden, op het moment zie ik alleen maar "Dit product is tijdelijk uitverkocht" boven de prijs van 1 euro staan. Zou je me kunnen vertellen hoe ik de voorraad per winkel kan vinden? :)

Dan hebben ze het uit de verkoop gehaald.

jeroenvk

Niet meer, uitverkocht. Helaas te laat...

PrinsPils

Was te verwachten natuurlijk, hopen dat ze deze actie nog een keer doen, maar ik ben er bang voor :nut:

Scorpionrose

Citaat van: jeroenvk op 15-05-2019  13:53 uNiet meer, uitverkocht. Helaas te laat...
Denk eerder een slimme distributeur

Brouwerij Mennekes

Ik had het geluk van 6 pakketten. De eerste zit nu sinds zaterdagochtend in de gistfles. Na 1 dag al flink schuim, 2e dag meer schuim en troebelig. Daarna verdween de schuim en nu een troebellige maar mooie massa. Heeft iemand al gebotteld? Ik heb 12 champagne flessen met plastic champagne kurken besteld (+ kooitjes). Ben heel benieuwd. Mocht deze niet lukken dan gelukkig nog 5 pogingen  ;)


Sjamp00

Iemand een handeling/uitleg hiervan?
Zit er bij mij namelijk niet bij in :-\
 :biersmile:

brazuid




Gelukt (werkt niet zo handig vanaf iPhone).

Succes!

Scorpionrose

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 15-05-2019  20:02 uIk had het geluk van 6 pakketten. De eerste zit nu sinds zaterdagochtend in de gistfles. Na 1 dag al flink schuim, 2e dag meer schuim en troebelig. Daarna verdween de schuim en nu een troebellige maar mooie massa. Heeft iemand al gebotteld? Ik heb 12 champagne flessen met plastic champagne kurken besteld (+ kooitjes). Ben heel benieuwd. Mocht deze niet lukken dan gelukkig nog 5 pogingen  ;)


Bij welke temperatuur vergist je?
Ik heb hem op 18 graden staan en is al 6 dagen aan het vergisten en nog bezig.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Scorpionrose op 15-05-2019  21:24 ubij welke temperatuur vergist je?
Ik heb hem op 18 graden staan en is al 6 dagen aan het vergisten en nog bezig.

Bij gebrek aan gistkast even op een plankje boven de trap. Vrij constante temp daar. Maar waterslot heeft niet flink gebubbeld dus denk ergens een lekje

Scorpionrose

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 15-05-2019  21:27 uBij gebrek aan gistkast even op een plankje boven de trap. Vrij constante temp daar. Maar waterslot heeft niet flink gebubbeld dus denk ergens een lekje
Het gat in het rubber is vrij ruim. Beetje teflon tape on het waterslot en dan in het rubber plaatsen.

Irukandji

inderdaad is het een ruim slot. De mijne staat ook nog steeds te vergisten. Met de andere ga ik toch eens proberen een champagnebier te brouwen.

Sjamp00

Citaat van: brazuid op 15-05-2019  21:17 u


Gelukt (werkt niet zo handig vanaf iPhone).

Succes!

Dank je wel voor de foto's!
 :biersmile:

Brouwerij Mennekes

De eerste 5 flessen zijn een feit.



Nu hopen dat het lekker gaat worden voor die ene euro  ;)

Eigenlijk best wel leuk om een keer te maken. Heb ook eens gekeken naar cider extract bij Braumarkt. Lijkt me ook weleens leuk om te proberen.

dutch food geek

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 22-05-2019  19:27 uHeb ook eens gekeken naar cider extract bij Braumarkt. Lijkt me ook weleens leuk om te proberen.

Gewoon appelsap, enzymen en gist en klaar! Lang laten lageren zodat hij mooi helder wordt en bottelen met 2,5 vol CO2.

Heb je helemaal geen pakket voor nodig.

jpt

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 22-05-2019  19:27 uDe eerste 5 flessen zijn een feit.



Nu hopen dat het lekker gaat worden voor die ene euro  ;)

Eigenlijk best wel leuk om een keer te maken. Heb ook eens gekeken naar cider extract bij Braumarkt. Lijkt me ook weleens leuk om te proberen.
Mooi gebotteld. Ik heb er net ook 2 gedaan in wijnflessen met schroefdop (Dat zal die Gort leren!). De smaak valt me alleszins mee.
Tot over 3 weken, als het lambrusco is  :)

henkg

Citaat van: jptIk heb er net ook 2 gedaan in wijnflessen met schroefdop (Dat zal die Gort leren!).
Als daaraan ook 13 gram bottelsuiker toegevoegd is (per liter, volgens de handleiding), dan lijkt mij de kans op bommetjes reëel. 13 g/l, dat is ongeveer 2x zoveel als men toevoegt voor bier.
Verlies van de inhoud bij knallen is jammer. Rondvliegende scherven zijn beduidend erger. Ik zou snel overbottelen in Grolsch beugels of bierflesjes met kroonkurk, maar veel beter nog in champagneflessen.

(En champagnekurken + kooitjes: 29 mm kroonkurken gaan ook prima, wel zo makkelijk (en voordelig).

jpt

Citaat van: henkg op 27-05-2019  06:49 uAls daaraan ook 13 gram bottelsuiker toegevoegd is (per liter, volgens de handleiding), dan lijkt mij de kans op bommetjes reëel. 13 g/l, dat is ongeveer 2x zoveel als men toevoegt voor bier.
Verlies van de inhoud bij knallen is jammer. Rondvliegende scherven zijn beduidend erger. Ik zou snel overbottelen in Grolsch beugels of bierflesjes met kroonkurk, maar veel beter nog in champagneflessen.

(En champagnekurken + kooitjes: 29 mm kroonkurken gaan ook prima, wel zo makkelijk (en voordelig).
Vond het ook wat aan de ruime kant, maar heb het toch maar gedaan (9,8 g op 75 cl). Met dezelfde scepsis als jij, heb ik ze maar in de badkamer in een mand gelegd.

SVB

Uhm ja, maar volgens mij is het advies wel om champagne flessen te gebruiken. (Heb de handleiding niet hier, maar op de website van Braumarkt verwijzen ze wel direct naar champagne flessen)

BrouwMark

Jongens en meisjes, even nadenken hè? Een wijnfles is niet drukbestendig, die ploffen al uiteen als je wijn bottelt die nog een heel klein beetje doorgist, dus zekersteweten als je er 13 g/l suiker bij doet!

Brouwerij Mennekes

Citaat van: SVB op 27-05-2019  15:21 uUhm ja, maar volgens mij is het advies wel om champagne flessen te gebruiken. (Heb de handleiding niet hier, maar op de website van Braumarkt verwijzen ze wel direct naar champagne flessen)
Klopt, zat een briefje bij in de verpakking om champagneflessen via de website van braumarkt te bestellen. Ik heb dat maar netjes gedaan  ^-^

jpt

Citaat van: BrouwMark op 27-05-2019  15:25 uJongens en meisjes, even nadenken hè? Een wijnfles is niet drukbestendig, die ploffen al uiteen als je wijn bottelt die nog een heel klein beetje doorgist, dus zekersteweten als je er 13 g/l suiker bij doet!
Inmiddels kan ik je vertellen dat mijn moeder een prima rosé achtige substantie heeft laten vergisten en dat moet inmiddels 3 weken koud staan, volgens de procedure. Dat deed ze gewoon in wijnflessen met een schroefdop.

 Mijn idee is, dat de most een zakje klaringsmiddel A en B heeft, en dat vermoedelijk die laatste zorgt voor het stoppen van de vergisting (zoals sulfiet doet). Om de wijn een beetje koolzuur en een licht zoetje te geven, gebeuren er daardoor (gelukkig) geen spannende dingen.

Het lijkt me ook sterk. De mensen die bij de Blokker zoiets kopen, hebben helemaal geen geavanceerde middelen tot hun beschikking. Een dergelijk produkt zou direct uit de handel gehaald worden als mensen rapporteerden dat flessen exploderen.

Tot zover my 2 cents.

Alexander_H

Vond er ook nog 3 bij de lokale Blokker, totale paniek bij de weekendhulp. stond 24,99 op de prijssticker. Kassa zei netjes 1 euro :)

Nick H.

Hartelijk dank voor deze tip!! Ik heb ook bij mijn plaatselijke Blokker 4 sets kunnen bemachtigen.

Fijn om die 5-literflessen te hebben voor wat experimenten. En de wijn ga ik ook maar maken in mijn 25-literfles. Ik denk dat er een licht mousserende Lambrusco-achtige wijn uit zal komen. En als die niet te drinken is, dan gebeurt er het zelfde mee als mijn rode wijn van vorig jaar. Die was niet te pruimen. Die is via distillatie echter bijzonder lekker geworden met wat sinaasappelschil.

 :proost: :proost:

Rob.Erto

Ik heb afgelopen weekend een fles opengetrokken (gebotteld met 11 gram suiker/liter in reguliere bierflesjes). Niks mis mee, prima binnen te houden. Champagne-achtige drank.

Brouwerij Mennekes

2 weken terug mijn 'Blokker wijn' geprobeerd maar het smaakte gruwelijk veel naar spiritus. Ik laat ze nog een paar weken liggen maar ik verwacht er niet veel van. Als ze niet smaken dan probeer ik nog wel een pakket. En anders mooo 56 glazen gistflessen voor 6 euro op de kop getikt  ^-^

Jacques

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 29-07-2019  18:28 u... En anders mooo 56 glazen gistflessen voor 6 euro op de kop getikt  ^-^

56? Dat zijn er wel heel veel...

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Jacques op 29-07-2019  21:21 u56? Dat zijn er wel heel veel...

Haha inderdaad, dikke vinger syndroom denk ik. Het zijn er 6 Jacques

Jacques

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 29-07-2019  21:56 uHaha inderdaad, dikke vinger syndroom denk ik. Het zijn er 6 Jacques

Dat is een mooi aantal voor het uitvoeren van tests.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 29-07-2019  18:28 u2 weken terug mijn 'Blokker wijn' geprobeerd maar het smaakte gruwelijk veel naar spiritus.
Ik heb die wijn gebotteld in bierflessen.
Net weer met mijn echtgenote leeggemaakt.
Ach, ik vind het niet eens zo raar smaken, maar eigenlijk heb ik liever mijn gebouwen bier.
Oja, ik heb die klaringszakjes niet toegevoegd, bij bier gebruik ik tenslotte ook geen klaringsmiddelen.
Citaat van: Brouwerij Mennekes op 29-07-2019  18:28 uIk laat ze nog een paar weken liggen maar ik verwacht er niet veel van.
Ik had mijn dochter ook een setje gegeven,zij heeft wel die klaringszakjes toegevoegd en die wijn desondanks troebel gebotteld in wijnflessen met schroefdop.
Ik hoop dat dat goed komt.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Jacques op 29-07-2019  22:19 uDat is een mooi aantallen voor het uitvoeren van tests.
Ja, absoluut. De waterslotjes kunnen een beetje gas-tape gebruiken en prima testflessen.

Iemand enig idee wat die spiritus smaak kan zijn? Jaren terug eens een wat duurder champagne geproefd welke ook een spiritus smaak had. Maar niet zo sterk als deze.

Irukandji

Van de week een fles opengetrokken en smaakte best. Ook die zak van een liter in 10 liter bier gegooid en vergist met champagnegist. Is een heerlijk bier geworden 😀😀

BrouwMark

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 30-07-2019  08:10 uIemand enig idee wat die spiritus smaak kan zijn? Jaren terug eens een wat duurder champagne geproefd welke ook een spiritus smaak had. Maar niet zo sterk als deze.

Heb je je wijn gedurende de warme dagen vergist? Hogere alcoholen kunnen ook een spiritussmaak geven.

Mijn bescheiden twee pakketten zijn eigenlijk wonderbaarlijk goed gelukt. Champagnegistig en intens sprankelend. Effe een paar flesjes sparen voor oud en nieuw!

Brouwerij Mennekes

Citaat van: BrouwMark op 30-07-2019  20:27 uHeb je je wijn gedurende de warme dagen vergist? Hogere alcoholen kunnen ook een spiritussmaak geven.

Mijn bescheiden twee pakketten zijn eigenlijk wonderbaarlijk goed gelukt. Champagnegistig en intens sprankelend. Effe een paar flesjes sparen voor oud en nieuw!

Nee dat toch niet, maar ik heb inmiddels een vergistingskast dus daar zullen we het eens opnieuw proberen. Net nog een flesje koud gelegd, als die ook niet smaakt dan gaan we pakket 2 eens openen en opnieuw proberen.

Brouwerij Mennekes

Gisteren weer een batch gemaakt en in de vergistingskast gezet. Een mooie schuimlaag van 1,5 cm staat er nu op maar wederom geen bubbels in het waterslot. Ik heb wat gastape om het onderste gedeelte van het waterslot gedaan en stevig in de rubberen stop geduwd. Lijkt nu wel vaster te zitten in de stop maar volgens mij nog steeds niet helemaal dicht dus. Misschien meer gastape gebruiken? Zitten nu zo'n 5 a 6 laagjes op.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 11-08-2019  09:45 uMisschien meer gastape gebruiken? Zitten nu zo'n 5 a 6 laagjes op.

Volgens mij weet je het antwoord al op deze vraag...
Gewoon uitproberen.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Jacques op 11-08-2019  11:27 uVolgens mij weet je het antwoord al op deze vraag...
Gewoon uitproberen.

Haha bedankt Jaques, ik dacht misschien weten jullie nog iets anders waar het aan kan liggen.

Richard3

Is er iemand die even de oorfles wil wegen? Dan weet ik hoeveel ik in mijn half gevulde fles heb zitten.

Rob Q


Richard3


Jacques

Citaat van: Rob Q op 19-01-2020  16:41 u1207 gram zonder dop en waterslot.

Mijn ervaring met de weegmethode heeft mij geleerd dat het gewicht van flessen die voor het oog hetzelfde zijn  per fles kan verschillen...

In dit geval zal het niet zo veel uitmaken, maar bij de weegmethode komt het wel heel precies.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.