Even voorstellen: Joost

Gestart door joostvanpoppel, 08-05-2019 14:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joostvanpoppel

Hi,

Mijn naam is Joost. 41 jaar, 2 kids (7 en 9) en getrouwd, woonachtig in Oisterwijk (Noord Brabant). Ik werk als IT'er bij een grote NL-verzekeraar. In mijn vrije tijd knutsel ik graag met Arduino/Raspberry PI, sport ik, drink ik graag een biertje.

Onlangs was ik met een aantal vrienden op bierfestival Bitter in Tilburg en raakte aan de praat met mensen van bierbrouwerij "het Uiltje" in Haarlem. Waar ik eerder wel eens de gedachte had om zelf bier te gaan brouwen, werd mijn wens om hier écht mee te starten door hun verhaal aangewakkerd. Afgelopen week heb ik eerst een boek gekocht "Zelf bier brouwen doe je zo" van Mathieu Goemare en ik wil nu de daad bij het woord gaan voegen en een poging gaan wagen. Mijn doel, weet niet hoe "makkelijk/moeilijk" dit gaat worden, is om een blond / wit biertje te brouwen en het mooie ambachtelijke proces te leren kennen. Gezien mijn hobby ook Arduino/Raspberry PI is, ben ik benieuwd of het mogelijk is om dit met bierbrouwen te combineren met het pakket "craftbeerpi".

Wat ik wel een probleem vind mbt bierbrouwen is: "Hoe ga ik starten?". Meteen een starterskit aanschaffen? Wellicht eerst eens een workshop volgen? Dit forum doorstruinen?
Er is een ongelooflijk grote schat aan informatie op internet te vinden. Ik hoop op dit forum een idee te krijgen over waar ik moet beginnen. Ik sta dan ook open voor alle tips :-)

Bedankt en tot in het forum :-)

gr
Joost

PS: Is het mogelijk om een andere kleur achtergrond in te stellen? Het geel brand in mijn ogen ;-)

Frank Cameron

Joost Welkom hier!