Bottelen in PET-flessen (Spa-flessen bv), Ja of neen?

Gestart door Hans E. Pans, 07-05-2019 16:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans E. Pans

Geklooi met doppen en gevaar voor glasdoorboorde ogen bij bierbommen... Ik zat te denken: is bottelen in goede PET-flessen ook een mogelijkheid?

knifeman

Absoluut Hans... ik doe steevast van elk brouwsel 3x 1.5 liter in recup water petflessen om later in mijn kegs te gebruiken. Ik vul ze net zoals een glazen fles tot 3 vingers onder de mond maar nijp alle lucht eruit voor ik de dop erop draai. Dan gaan ze met een deuk op 'm bierrek voor nagisting en het voordeel is dat het een heel gemakkelijk emanier is om de zuurstof eruit te krijgen. na een dag of 2 is de deuk eruit en je kan door een 'te nijpen' heel goed idee krijgen van de druk die zich ontwikkeld. Enkel wel zeker donker zetten want ze laten meer licht door natuurlijk.

Er bestaan zelfs goede herbruikbare plastic bottles, zoek maar eens op 'cooper flessen' op forum of internet.


Gegroet

BrouwMark

Geen probleem, wel meer oppassen met licht. En een petfles nemen waar iets met prik ingezeten heeft  :)

CeesM

Citaat van: Hans E. Pans op 07-05-2019  16:48 uGeklooi met doppen en gevaar voor glasdoorboorde ogen bij bierbommen... Ik zat te denken: is bottelen in goede PET-flessen ook een mogelijkheid?
Ach, als je op een avond 1 tot 2 liter bier drinkt is dat wel te doen.

Hans E. Pans

Dank allen, ga ik dan eens doen, met 1 liter PET's. 1 liter is twee Grolschjes, dat is een mooi standaard drinkmaat :)

CeesM

Citaat van: Hans E. Pans op 07-05-2019  17:48 uDank allen, ga ik dan eens doen, met 1 liter PET's. 1 liter is twee Grolschjes, dat is een mooi standaard drinkmaat :)
Misschien wel de Belgische standaard. Grolsch heeft ook 30 cl flesjes. ;)

ArneSmits

Heb dit een paar keer gedaan in halve liter spa flesjes. Was om mee te nemen op vakantie. Werkte prima.

Rinus

Op vakantie in Duitsland heb ik regelmatig PET bierflesjes gekocht bij de Aldi/Lidl deze zijn donkerbruin van kleur en dus zeer goed geschikt voor deze toepassing want houden licht tegen. (volgens mij waren deze 0.5 L)
Enige zorgpuntje is wel hoe maak je deze flesjes goed schoon als je ze vaker wilt gebruiken...

Op de Fles

Citaat van: Hans E. Pans op 07-05-2019  16:48 uGeklooi met doppen en gevaar voor glasdoorboorde ogen bij bierbommen... Ik zat te denken: is bottelen in goede PET-flessen ook een mogelijkheid?
Goed te doen hoor.
Wel donker wegzetten.  8)

Irukandji

Inderdaad Cooper levert pet flessen om bier in af te vullen.
In het buitenland zie je deze best veel

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.