Five star producten weer te koop

Gestart door Rejoen, 28-05-2020 10:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rejoen

Goedemorgen allen

Zojuist las ik in mijn mailbox dat er weer Five Star producten te koop zullen zijn bij Brouwland. Dit betekent dat PBW dus weer verkrijgbaar gaat zijn en ik begreep via het forum dat hier een gemis aan is. Zelf gebruik ik het ook graag voor mijn platenkoeler en ik ben erg tevreden met het spul dus voor mij was dit nieuws erg fijn. Wanneer het beschikbaar is staat niet vermeld helaas.
Hopelijk kunnen jullie je voordeel hier ook mee doen.


tdp

Ik zag inderdaad het mailtje voorbij komen, mooi nieuws voor velen.

Jacques

Er zijn overigens vervangende producten te koop bij de concurrentie...

Rejoen

Citaat van: Jacques op 29-05-2020  22:00 uEr zijn overigens vervangende producten te koop bij de concurrentie...

Dat wist ik niet voor pbw. Goed om te weten want het is niet goedkoop. Welk middel zou PBW moeten vervangen?

André de Laat

Citaat van: Rejoen op 31-05-2020  10:52 uDat wist ik niet voor pbw. Goed om te weten want het is niet goedkoop. Welk middel zou PBW moeten vervangen?

Natrium hydroxide. Gebruik ik al jaren. Supergoedkoop, alleen moet je weten waar je mee bezig bent, maar dat geldt in feite voor alle middeltjes om je brouwspullen te reinigen.

dirk

Citaat van: André de Laat op 31-05-2020  12:11 uNatrium hydroxide. Gebruik ik al jaren. Supergoedkoop, alleen moet je weten waar je mee bezig bent, maar dat geldt in feite voor alle middeltjes om je brouwspullen te reinigen.

Slechte keus. Veel te agressief voor de thuisbrouwer, je moet daarvoor echt de PBM´s in acht nemen. Neem maar gewoon vaatwaspoeder, dat is een veel veiligere keus.

Jacques

Citaat van: André de Laat op 31-05-2020  12:11 uNatrium hydroxide. Gebruik ik al jaren. Supergoedkoop, alleen moet je weten waar je mee bezig bent, maar dat geldt in feite voor alle middeltjes om je brouwspullen te reinigen.

Veel te gevaarlijk voor een hobbybrouwer. Je moet goed weten wat je doet en persoonlijke beveiligingsmiddelen zijn een must. Het is geen middel om aan te bevelen.

PBW is veiliger maar ook daar moet mee opletten. Puro Wash heette de vervanger maar ik zie hem niet meer bij de concurrent.

Een heel stuk veiliger is Enzybrew 10. Nadeel van dit middel is dat het heel prijzig is.

André de Laat

Citaat van: dirk op 31-05-2020  13:05 uSlechte keus. Veel te agressief voor de thuisbrouwer, je moet daarvoor echt de PBM´s in acht nemen. Neem maar gewoon vaatwaspoeder, dat is een veel veiligere keus.

Ik werk er beroepsmatig bijna dagelijks mee. Ik heb er niet voor niets bij gezet dat je goed moet weten waar je mee bezig bent. Op de eerste plaats probeer zoveel mogelijk contact met het spul te vermijden. PBM´s: degelijke chemicaliën bestendige (lange) handschoenen, een chemicaliën bestendig schort, veiligheidsbril en/of gelaatsscherm. Overigens gebruik ik een 1 procent oplossing.

Jacques

Citaat van: André de Laat op 31-05-2020  20:17 uIk werk er beroepsmatig bijna dagelijks mee. Ik heb er niet voor niets bij gezet dat je goed moet weten waar je mee bezig bent. Op de eerste plaats probeer zoveel mogelijk contact met het spul te vermijden. PBM´s: degelijke chemicaliën bestendige (lange) handschoenen, een chemicaliën bestendig schort, veiligheidsbril en/of gelaatsscherm. Overigens gebruik ik een 1 procent oplossing.

De gemiddelde hobbybrouwer loopt niet met dergelijke persoonlijke beschermingsmiddelen rond in zijn hobbybrouwerijtje. Vandaar dat ik dit middel, dat overigens prima werkt, niet aanbeveel.

Rejoen

Bedankt voor de adviezen heren.

Ik denk dat ik het dan voorlopig bij pbw houd. Ik vind het prettiger om met veiligere middelen te werken. Mocht ik een fout maken zijn de gevolgen ook minder ernstig.

GizmoGonzales

Citaat van: Rejoen op 31-05-2020  10:52 uDat wist ik niet voor pbw. Goed om te weten want het is niet goedkoop. Welk middel zou PBW moeten vervangen?

Ik gebruik zelf Grainfather Performance Cleaner, volgens mij komt dit overeen met PBW? Althans, dat zeggen ze wel. Ik vind het zelf erg goed werken en het is een veilig product voor je materiaal.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.