Informatie uit deelname verlotingen

Gestart door Jacques, 05-05-2019 23:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Als je meedoet aan een verloting op het forum wordt je gevraagd om een formulier in te vullen.
Dat geeft interessante informatie op. In dit topic deel ik deze informatie aan de hand van grafieken die Google forms genereert.



Allereerst de verloting van de RVS moutpijp voor de Easybrew en de brouwautomaten die daar veel op lijken...












Jacques

In september 2018 was er een verloting van houtsnippers.

Dat leverde een mooi inzicht in de populariteit van verschillende houtsnippers.


Scorpionrose

Leuk dat je dit plaatst... geeft een leuke inzicht.

DavyDK

Leuk inzicht, dank je hiervoor ! Ik ga binnenkort eens bekijken welk brouwautomaat ik ga aanschaffen, dit geeft me een duidelijk beeld van wat de meeste gekozen hebben.

The-Giant-Master

Dit geeft inderdaad een goed inzicht. Maar volg je eigen gevoel, ik heb zelf een braumeister en inmiddels ook wat ervaring met de Easybrew. Maar ik vind niet dat je dit kan vergelijken. Ja het verschil in prijs is enorm maar mijns inziens niet voor niets. Ik bedoel te zeggen denk goed na wat je plannen zijn, welk budget je wilt uitgeven en maak een uitgedachte beslissing.

tdp

Dit geeft een beeld welke automaat de deelnemers van de betreffende acties gekozen hebben ;). Mooi inzicht, maar probeer wel de juiste waarde uit deze informatie te destilleren.

Davester

Woeha, gelukkig niet de enigste newbee hier :P

DavyDK

Als beginner zie je de bomen door het bos niet meer. Daarom probeer ik veel te lezen. Maar ervaring heb je pas door het te doen. Dus die arsegan 30 zie ikwel zitten om mee te beginnen.Ik zou een 2 - 3 keer op een jaar willen brouwen. Lijkt me de goedkopere variant wel geschikt voor. De andere kosten 4 x zoveel.

Die arsegan 30. Hoeveel blijft daar van over om te vergisten/bottelen ? Zou ik daar 3 bakken 33cl uithalen ?

joenedu

Citaat van: DavyDK op 09-05-2019  10:44 uDie arsegan 30. Hoeveel blijft daar van over om te vergisten/bottelen ? Zou ik daar 3 bakken 33cl uithalen ?

Ik heb een Bulldog Brewer, daar past ook 30 liter in (dus vergelijkbaar). Als je je best doet en een hele volle ketel neemt bij het koken zou het moeten lukken om er 72 flesjes van 33cl uit te halen ja (24 liter). Met zwaardere bieren heb je meestal minder flesjes.

Knobby

Citaat van: DavyDK op 08-05-2019  23:46 uLeuk inzicht, dank je hiervoor ! Ik ga binnenkort eens bekijken welk brouwautomaat ik ga aanschaffen, dit geeft me een duidelijk beeld van wat de meeste gekozen hebben.
Al deze automaten in dit topic zijn nagenoeg hetzelfde apparaat, maar dan met een ander merkje er opgeplakt.
Vandaar ook dat ze allemaal mee konden doen met de verloting van hetzelfde onderdeel...

Jacques

Citaat van: tdp op 09-05-2019  08:04 uDit geeft een beeld welke automaat de deelnemers van de betreffende acties gekozen hebben ;). Mooi inzicht, maar probeer wel de juiste waarde uit deze informatie te destilleren.

Citaat van: Knobby op 09-05-2019  11:14 uAl deze automaten in dit topic zijn nagenoeg hetzelfde apparaat, maar dan met een ander merkje er opgeplakt.
Vandaar ook dat ze allemaal mee konden doen met de verloting van hetzelfde onderdeel...


Klopt helemaal. Dit is niet een representatief beeld voor de vraag met welke automaat de gemiddelde hobbybrouwer werkt. Het gaat om deelnemers van een loterij die een onderdeel konden winnen voor een beperkt aantal automaten.

Jacques

Vandaag een overzicht van een wat oudere verloting die gestart is kerstmis 2013.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,24578.msg375643.html



In de afbeelding is bij de tweede balk de tekst "Meerdere keren gist kunnen aftappen" weggevallen
en bij de onderste balk de tekst "Sneller kunnen opwarmen en afkoelen".


Let wel het gaat hier vooral om meningen van de deelnemers aan de verloting. De meesten van hen hebben/hadden geen ervaring met een CCT.
En ook is van belang te weten dat er gekozen kon worden om meerdere redenen om een CCT aan te schaffen.

knifeman


Jacques

We hebben de afgelopen tijd weer een verloting gehad. Het ging deze keer om een iSpindel. Er waren 98 deelnemers. Dat leverde de volgen informatie op.









Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.