Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Geurabsorptie gistvat?  (gelezen 2438 keer)

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
Re: Geurabsorptie gistvat?
« Reactie #25 Gepost op: 21-05-2019 20:04 u »
Pet, jongens, best of both worlds.  :duimop:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Scorpionrose

• Senior lid
  • Land: nl
« Reactie #26 Gepost op: 21-05-2019 20:05 u »

Voor Pet hetzelfde als alle andere kunststof. 1x verkeerd reinigen en hetzelfde probleem.

Offline Belg

• Junior lid
  • **
  • Safir hier - Safir hier - *slok* - Dank u wel!
« Reactie #27 Gepost op: 21-05-2019 20:08 u »
Het vat is enkel nog maar uitgewreven/gereinigd met een heel zacht microvezeldoekje.

De volgende keer eens de tip van Jacques proberen - ik heb hier wel nog ergens Chemipro Caustic staan. :brouwen:

Offline Poorsprong

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 21-05-2019 21:20 u »
Heeft PET minder last van geurabsorptie dan andere kunstoffen zoals LDPE of HDPE? Ik kan mij voorstellen dat dat de kristallijne atotomstructuur van PET van invloed kan zijn. Echter, de gebruikte productietechniek en kwaliteit van de mal lijken mij hier ook van invloed. En dan moeten er geen krassen of ruwe plekken ontstaan bij het schoonmaken.

Brouw zelf in de standaard plastic vaten, ruikt een klein beetje, maar geen last van.

Offline Scorpionrose

• Senior lid
« Reactie #29 Gepost op: 21-05-2019 21:35 u »
Het vat is enkel nog maar uitgewreven/gereinigd met een heel zacht microvezeldoekje.

De volgende keer eens de tip van Jacques proberen - ik heb hier wel nog ergens Chemipro Caustic staan. :brouwen:

Daar maak ik het altijd mee schoon

Offline Koen S

• Super lid
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #30 Gepost op: 21-05-2019 22:33 u »
voor Pet hetzelfde als alle andere kunststof. 1x verkeerd reinigen en hetzelfde probleem.
Verkeerd reinigen is dom. Waarom zou je dat doen?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #31 Gepost op: 21-05-2019 23:06 u »
Ik stoom het vat uit voor gebruik om het bacterievrij te krijgen (formeel mag ik het woord steriel niet gebruiken). PET is daar niet voor geschikt. Luchtjes die in het plastic zijn getrokken gaan er met stoom ook snel weer uit, hoewel ik niet denk dat je er ooit iets van zou merken want het gaat om zulke kleine hoeveelheden dat die op 25-50 liter bier geen enkel smaakeffect kunnen geven.

Tags: