Hobbybrouwen > Brouwproces

Zuurstofabsorberende kroonkurken

<< < (2/6) > >>

Dund:
Hoe snel activeren ze dan dat vraag ik me al een tijd af. Ik sproei de kroonkurken altijd in met star san voor het bottelen. Dat kan wel eens een half uur tot een uur zijn. Is dan de werking al weg of duurt het langer?

Scorpionrose:

--- Citaat van: Dund op 07-05-2019  13:09 u ---Hoe snel activeren ze dan dat vraag ik me al een tijd af. Ik sproei de kroonkurken altijd in met star san voor het bottelen. Dat kan wel eens een half uur tot een uur zijn. Is dan de werking al weg of duurt het langer?

--- Einde van citaat ---

Je kroonkurken insproeien met star san is helemaal niet nodig.
Beter is je kroonkurken vlak voor gebruik in een sulfiet oplossing te leggen. Je kunt ze dan zo vochtig uit de sulfiet oplossing halen en direct op de fles doen. Een beetje sulfiet is namelijk niet verkeerd voor het bier.

Haagse Wouter:

--- Citaat van: Scorpionrose op 07-05-2019  13:15 u ---je kroonkurken insproeien met starsan is helemaal niet nodig.
Beter is je kroonkurken vlak voor gebruik in een sulfiet oplossing te leggen. Je kunt ze dan zo vochtig uit de sulfiet oplossing halen en direct op de fles doen. Een beetje sulfiet is namelijk niet verkeerd voor het bier.

--- Einde van citaat ---

Deze snap ik niet.
Je zegt, desinfecteren is niet nodig? Maar waarom ze dan in een pseudo-desinfectant neerleggen?
Nat is nat lijkt me.

HansvV:
Nat maken, dat zeker. Maar ik kan me ook voorstellen dat de ene "kurker" beter werkt dan de andere. Is daar iets over bekend, of doen alle apparaten het wel goed genoeg?

Scorpionrose:

--- Citaat van: Haagse Wouter op 07-05-2019  14:45 u ---Deze snap ik niet.
Je zegt, desinfecteren is niet nodig? Maar waarom ze dan in een pseudo-desinfectant neerleggen?
Nat is nat lijkt me.

--- Einde van citaat ---

Wat ik bedoel is als je ze toch wilt desinfecteren dat je beter een sulfiet oplossing kunt gebruiken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie