Kennismaking met Stout

Gestart door Belg, 03-05-2019 16:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belg

Beste forumleden, bierkenners, bierproevers,

Een bierstijl die mij altijd wel interessant leek maar waar ik bitter weinig vanaf weet - noch kan smaken met mijn beperkte ervaring - is de Stout.

Guiness zal hier wel wereldwijd het bekendste voorbeeld van zijn.
En... deze kan ik totaal niet smaken.


Nu ben ik wel héél benieuwd om eens iets nieuw te proberen en op zoek te gaan naar een stout die mij wél aanspreekt.

Een overdreven moutige-, gebrande- of anijssmaak zijn totaal uit den boze voor mij.



Welke makkelijk verkrijgbare Stout bieren in België/Nederland zouden jullie mij aanraden om te proeven?

Google en de zoekfunctie op het forum hebben mij geen antwoord kunnen bieden.


Alvast bedankt! :degroeten:

Oscar

Iedere Belgische stout is wel makkelijk... :brouwen: ^-^ :biersmile:

Barmosa

Stouts van De Molen, Kees of De Moersleutel vind ik vaak lekkere stouts.


Koen S

Buffalo Belgian Stout
Two Faced Jack
Enigma Stout


lier


BenvdVeen

Persoonlijk vind ik Moord en Doodslag van brouwerij de Molen erg lekker én Cocoa Psycho van Brewdog.

Belg

Hmmm, ik zal de namen eens noteren en de volgende keer bij de bierslijter kijken of hier enkele van te vinden zijn. :groots:

BenvdVeen

Nog een tip: niet te koud drinken, tussen de 10 - 12 ° is beter.
Orval bijvoorbeeld, weliswaar geen stout, adviseert een serveer temperatuur tussen 12 en 14°.
Het is geen pils of IPA

Haagse Wouter

Citaat van: Belg op 03-05-2019  16:35 uGuiness zal hier wel wereldwijd het bekendste voorbeeld van zijn.
En... deze kan ik totaal niet smaken.

Guinness ≠ stout
Guinness = Irish Dry Stout

Ik heb nog nooit een irish dry stout gedronken van een Nederlandse brouwer :).

Belg

Citaat van: Haagse Wouter op 09-05-2019  14:00 uGuinness ≠ stout
Guinness = Irish Dry Stout

Ik heb nog nooit een irish dry stout gedronken van een Nederlandse brouwer :).

Ik heb nochtans al heel wat Franse broden gegeten die niet uit Frankrijk komen ;D

Nog geen tijd gehad om bij de plaatselijke biersteker langs te gaan maar ik heb hier al een aardig lijstje kunnen neerpennen.

chthon

Pain français is niet hetzelfde als baguette

Haagse Wouter

Citaat van: Belg op 09-05-2019  14:41 uIk heb nochtans al heel wat Franse broden gegeten die niet uit Frankrijk komen ;D

Nog geen tijd gehad om bij de plaatselijke biersteker langs te gaan maar ik heb hier al een aardig lijstje kunnen neerpennen.

Ik zeg ook niet dat ze niet bestaan, ik zeg dat ik het eigenlijk nooit zie.
Stouts zie ik wel volop

chthon

"Tineke" van de Kaapse Brouwers uit Rotterdam. Breakfast stout genoemd, maar een mooi voorbeeld dat niet te bitter, niet te zoet en niet te veel out of this world is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.