Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1145 keer)

knoeibrouwer

• Gast
Voorstellen
« Gepost op: 21-02-2006 08:38 u »
Hallo,

Ik heet Ben, 46 jaar. Afgelopen weekend voor de eerste keer een biertje gebrouwen onder het toeziend oog van ervaren brouwers va Triple W. Dat heeft (nog) niet mogen baten. De gist wil maar niet aanslaan  :(. Op een andere plek op dit forum zou ik dit probleem graag eens aan jullie willen voorleggen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Johannes

• Super lid
  • Land: nl
    • De Brouwketel
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2006 08:56 u »
Hoi Ben,

Welkom in de wondere wereld van het brouwen, zou je je forumnaam niet even aanpassen? Ondanks de (wellicht) valse start heb je 2 dingen al goed gedaan 1) lid worden van Triple W 2) lid worden van dit forum. Hebben de mannen van Triple W niet even voor verse gist gezorgd? zij geven ook nog wel eens een gistcursus.

:degroeten:

Johannes

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2006 08:57 u »
Ok knoeibrouwer, nu eerst je naam veranderen!

Welkom hier, we kunnen niet wachten op je bericht. Het fenomeen 'lekkend deksel' komt in me op; je zal niet de eerste zijn die denkt dat z'n vergisting nog niet is begonnen terwijl de CO2 lustig tussen emmer en deksel door glipt.

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2006 11:09 u »
Welkom Ben,

Zo te lezen ben je liever een groeibrouwer dan een knoeibrouwer en dan ben je op  het forum aan het juiste adres, en natuurlijk ook bij Triple W. Over gist is al heel veel geschreven, bekijk bijvoorbeeld eens DIT onderwerp. Hij is laaaannnngggg, maar daar moet je dan maar even doorheen  ;) . Wellicht is het beter om DIT artikel te lezen. Dat gaat over het maken van de optimale giststarter. Ik weet niet of je nu met korrelgisten werkt of niet, maar er staat vast wel het een en ander in waar je iets mee kunt.

Tags: