Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kaasmaken in brouwpan, is brouwpan nog te reinigen om te brouwen?  (gelezen 1192 keer)

Offline RuudB

• Vol lid
  • Land: nl
  • Zoals het waterslot thuis blubt, blubt het nergens
Re: Kaasmaken in brouwpan, is brouwpan nog te reinigen om te brouwen?
« Reactie #25 Gepost op: 02-05-2019 12:30 u »
Je zoon gaat natuurlijk ook je klimaatkast inpikken en die zal zo rond de 12 graden moeten staan.

Tja, die kans zit er inderdaad in. Zou dit kwaad kunnen wetende dat ik regelmatig open vergist in deze gistkast (ivm kaasschimmels e.d.) ??

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RuudB

• Vol lid
  • Land: nl
  • Zoals het waterslot thuis blubt, blubt het nergens
Re: Kaasmaken in brouwpan, is brouwpan nog te reinigen om te brouwen?
« Reactie #26 Gepost op: 02-05-2019 12:32 u »
Ik kan je het gebruik van een kleine hoeveelheid Enzybrew al dan niet in combinatie van een kleine hoeveelheid Action Subliem Extra Boost van harte aanbevelen. Afgelopen weekend had ik een vervelende huishoudelijke schoonmaakklus met oude vettige aanslag. Het vuil vloog van het te reinigen oppervlak. Een bodempje hete oplossing (± 50 șC) in de pan doen en met een doekje de wanden afdoen. Daarna goed uitspoelen.

Cool, dus die combinatie van schoonmaakmiddelen werkt goed tegen vet. Ga ik eens uitproberen....

Tags: