Voor een gisstarter tot 2 liter, ben benieuwd of hij moeiteloos die 2 liter gaat halen hoor. Oppervlakte van plaatje is 3.5 x 11.5 x 13 cm...
Gr. Jeroen
Die van de topicstarter is qua effectieve oppervlakte niet (veel) groter hoor Jeroen.
De mijne is inderdaad voorzien tot max 2 liter, maar dat voldoet wellicht in mijn geval want ik heb meestal batches van max 20 liter wort. Ik zit nog volop in de experimenteerfase waardoor ik liever frequent wat prepareer (ik neem bewust het woord ‘brouwen nog niet in de mond want voorlopig nog met blik en moutextract bezig) dan dat ik me aan grote volumes waag. Bovendien heb ik niet de ruimte voor grotere volumes (noch om ze te maken, noch om ze op te slaan), vandaar dat ik er wellicht wel kom met een starter van minder dan 2 liter, ik dacht zelfs aan 1 liter..
Valt het tegen, dan zie ik dat als een deel van het geëxperimenteer ...
Ik was trouwens ook al aan het uitkijken naar het toestel van de topistarter maar de reviews zijn nogal uiteenlopend; zelf iets in elkaar zetten kost me ook snel die € 30,00 inclusief verzending en adequaat projectboxje, zo had ik voor mezelf uitgerekend. Plus dan mijn 2 linkerhanden ...
We zien wel ...:-)