Bierista bieropleiding

Gestart door thezewery, 28-05-2018 11:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: emiel1 op 29-05-2018  23:16 uHij heeft het over die Bierista cursus, daar komt geen workshop aan te pas. Het gaat gewoon via de post en computer en de bieren worden geleverd door Beerwulf, dus zijn gewoon commercieel verkrijgbare bieren, zonder toegevoegde smaakstoffen

Kopt. Maar dan nog vraagt het ontwikkelen van een dergelijke online cursus de nodige tijd. Maar toegegeven zo links en rechts wordt geprobeerd wat te verdienen aan de huidige belangstelling voor bier. Op zich is daar niet zo veel op tegen. Voor niets gaat de zon op...

emiel1

Helemaal waar en ik heb ook niet het gevoel dat het een enorme oplichterscursus is of zo. Je krijgt aardig wat terug voor het geld en het ziet er netjes en doordacht uit. Verwacht ook niet dat ze honderden van die cursussen zullen verkopen, dus dan is zo'n bedrag niet onredelijk.

Eelke

Ik denk ook zeker dat het leuk is voor de gemiddelde bierdrinker. Ik denk dat ik, door het brouwen, inmiddels wel meer over bier geleerd heb, of tenminste net zo veel als wat in de cursus aan bod komt, maar ik heb het daarin niet gered met 120,- dus dat moet ik ze wel nageven  ;D

Gil

Ik ben echt voorstander van workshops. Ik ben techneut en deze staan in de regel bekend als mensen die niet graag lezen, visueel zijn ingesteld en heel graag de handjes laten wapperen. Zo ook ik. Ik heb een aantal weken geleden zo'n cursus gevolgd en heb er veel van geleerd.

Het nadeel is dat in mijn buurt (zuid-limburg) dit soort cursussen niet worden gegeven. Althans niet bij mijn weten. Ik zou zo weer deelnemen.

Ook bieden ze in België. Ik meen bij Syntra een hele opleiding aan. 23 dagdelen Artisanaal bier brouwen

Haagse Wouter

Citaat van: Easywoods op 29-05-2018  14:10 uTrots mijn forum profiel voorzien van mijn nieuwe titel:



 :lol:

Is toch mooi hoe zo'n cursus aan kan slaan hè!

Citaat van: Jacques op 29-05-2018  21:09 uIets te kort door de bocht. Het geven van een workshop kost tijd en voorbereiding. Daarnaast zijn er reiskosten.
Uiteraard horen inkomsten keurig gemeld te worden bij de belastingdienst. Afhankelijk van je inkomen hakt dat er stevig in.
En dan niet te vergeten de hoge kosten van de smaakstoffen die je toevoegt aan bier voor smaakafwijkingen. Die zijn echt belachelijk prijzig. Daar wordt veel aan verdiend...

Citaat van: emiel1 op 29-05-2018  23:16 uHij heeft het over die Bierista cursus, daar komt geen workshop aan te pas. Het gaat gewoon via de post en computer en de bieren worden geleverd door Beerwulf, dus zijn gewoon commercieel verkrijgbare bieren, zonder toegevoegde smaakstoffen

Jup! In jouw cursus geloof ik, en als je ze echt gaat geven ben ik wel geïnteresseerd!

Maar ik geloof niet in een paar commercieel verkrijgbare bieren opsturen met smaakomschrijvingen.

ray81

Ik zat vandaag ook te kijken naar de Bierista cursus, dus ik dacht, even op het forum kijken of er al wat over geschreven is.
Maar volgens mij is er niemand die de cursus daadwerkelijk gedaan heeft hier, of wel? Zou daar graag de ervaringen van horen...

Davester

Citaat van: Jacques op 28-05-2018  23:04 uOp dit moment ben ik druk bezig met een ander project...

Maar als dat klaar is wil kijken of ik masterclasses kan beginnen voor het proeven van bieren. Daarbij wil ik veel aandacht besteden aan smaakafwijkingen en de oorzaken daarvan. Door goed te proeven kun je brouwfouten ontdekken en deze aanpakken. Je bieren kunnen analyseren met je smaakzintuigen maakt dat je uiteindelijk betere bieren brouwt.

Misschien een idee om elke maand een stukje bij de Roerstok te doen :groots: :biersmile:

Maran van Brakel

Citaat van: ray81 op 13-05-2019  22:52 uIk zat vandaag ook te kijken naar de Bierista cursus, dus ik dacht, even op het forum kijken of er al wat over geschreven is.
Maar volgens mij is er niemand die de cursus daadwerkelijk gedaan heeft hier, of wel? Zou daar graag de ervaringen van horen...

Gediplomeerd "Bierista" hier.  8)
Ik heb hem vorig jaar rond deze tijd gedaan, ongeveer 2 weekjes over gedaan tijdens de pauzes op het werk.

Het is wel een leuke cursus maar een beetje gericht op beginners.
Een echte zytholoog zal je er niet mee worden maar dat kan naar mijn mening ook niet via iets dat alleen maar online is.
Wellicht is het een goed opstapje naar een evt. cursus van Jacques  ;)

Ik moet wel zeggen dat het er in ieder geval goed verzorgd uitziet, met duidelijke uitleg en filmpjes.
Al met al vond ik het z'n geld wel waard, als je maar goed onthoud dat je er niet zo heel veel aan hebt.

Jacques

Citaat van: Davester op 14-05-2019  08:15 uMisschien een idee om elke maand een stukje bij de Roerstok te doen :groots: :biersmile:

Voorlopig ben ik nog druk bezig met de lustrumpresentjes en -excursie.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.