Even voorstellen: Arne

Gestart door Arne8, 24-04-2019 20:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arne8

Hallo,

Samen met mijn vader proef ik al een zevental jaar alle mogelijke verschillende bieren die we tegenkomen.
Nu werd ook de stap gezet om zelf te beginnen brouwen.

Via 2de hands een startpakket kunnen aankopen en begonnen met het brouwen van een blik (om eens alles te zien alvorens met het grote werk te beginnen).
Zowel de Christmas als de Diabolo gingen goed en zitten momenteel te rusten op de fles.
Eergisteren heb ik ook voor het eerst met moutextract gebrouwen. Leuker dan de blikken natuurlijk (alleen de geur al, JAMMIE!).

Ik zou normaal volgende maand de Easybrew Arsegan 30 L aankopen tijdens een weekendje Amsterdam.
Ik twijfel nog om de Brewferm 30L aan te schaffen aangezien deze in België te verkrijgen is.
Zit hier een verschil op? De verkoper hier in België zei dat de koeler van de Brewferm veel beter is.. Hier hangt natuurlijk wel een extra prijskaartje aan vast aangezien de koeler wel al bij een Arsegan machine zit..
==> Ik kies voor deze machines omdat ik vorige week de kans kreeg om met iemand mee te brouwen die over zo'n type beschikt.

Op de planning dus:
- hopelijk lekker bier maken
- het maken van een vergistingskast (moet ik nog wat verder over opzoeken)

Alvast bedankt voor alle info die jullie al in dit forum plaatsten, heb ik al heel veel aan gehad en mogelijks tot de volgende!

emiel1

Welkom Arne! Heb je een link naar die Brewferm 30 L? Ik kan hem niet vinden (vind alleen maar emmers en inmaakketels met die naam). De Arsegan Easybrew 30 L heeft gewoon een dompelkoeler, daar is niks mis mee. Een tegenstroomkoeler is wel beter (sneller en minder waterverbruik), maar volgens mij zit die alleen standaard bij een Grainfather.

Arne8

Dag Emiel,

Het moest Brewmonk zijn, sorry
Daar zit de koeler niet bij en moet je afzonderlijk kopen (meer dan € 50)

emiel1

Ah ok :) Technisch gezien schijnen ze identiek te zijn, al weet niemand dat volgens mij 100% zeker. Die brewmonk heeft wel een paar voordelen (doorzichtige standpijp, moutkorf in 2 stappen op te tillen), maar of dat je de 50 euro extra waard is... En ik vermoed dat de nieuwe versie van de Easybrew dit ook standaard gaat hebben. Hij is momenteel uitverkocht, dus misschien komt de nieuwe versie er al aan

Arne8

O nee..
We gaan rond 20 a 25 mei richting Zandvoort. Enig idee of de Easybrew dan al terug zal zijn?
Hij stond vorige week al in mijn winkelmandje om online te kopen maar toen beslist om alles op het gemakje te doen, zal het me nog beklagen..  :P

emiel1

Ik heb net zo weinig inzicht in de bevoorrading van de Brouwmarkt als jij ;) Maar als ik lees hoeveel mensen overstappen op dat apparaat, vermoed ik niet dat ze lang zonder voorraad zullen willen zitten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.