Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen Greeny1987, Vincent  (gelezen 925 keer)

Offline Greeny1987

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen Greeny1987, Vincent
« Gepost op: 24-04-2019 13:36 u »
Hallo liefhebbers!

Ik ben Vincent en uiteraard al geruime tijd een stille genieter van alle info op jullie forum. Ontzettend leerzaam, en elke keer als je een vraag hebt, even op dit forum kijkt, dan is je vraag beantwoord maar dan komen er inderdaad weer 10 vragen bij  :-X

Ik heb vorig jaar 2 brouwsels vanuit siroop afgemaakt en gebotteld. Erg leuk maar daar begint de hobby pas.

Ik heb een Klarstein Brauheld 35 besteld en verwacht die deze week binnen te krijgen  ;D

Dus komende weken de eerste brouw from scratch maar eens opstarten...ZIN IN!!

Het mooie is wel dat het een ontzettend mooie hobby is daar je alleen maar met liefhebbers te maken hebt  :proost:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen Greeny1987
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2019 19:23 u »
Hoi Vincent,

Welkom! Zoals je zelf al ondervonden had, heeft dit forum een schat aan informatie! Ook de oudere topics zijn vaak zeer waardevol, aangezien er eigenlijk niet veel veranderd is de laatste jaren!

Veel plezier met je nieuwe ketel, altijd benieuwd naar foto's en ervaringen!

Teun

Offline Greeny1987

• *
Re: Even voorstellen Greeny1987, Vincent
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2019 10:12 u »
Bedankt!
Ik heb gisteren het boek Verander water in bier besteld om me wat verder in te lezen. Op het moment weet ik nog niet waar te beginnen, vooral woorden als SG waardes, verschillende gisten, fonteinen... Even pas op de plaats  :nut: . Ik zal denk ik eerst een moutpakket aanschaffen zodat het merendeel is voorbereid.

Foto's zal ik gaan delen.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2019 10:15 u »
Vergeet dan niet meteen een schrootmolen mee te bestellen die moutpakketten zijn namelijk nog niet geschroot.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2019 10:43 u »
Welkom Wincent, in welke gemeente gaat de Klarstein Brauheld 35 opgesteld worden?
Veel succes met je eerste moutbrouwsel gewenst.
 :degroeten:

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2019 11:51 u »
Bedankt!
Ik heb gisteren het boek verander water in bier besteld om me wat verder in te lezen. Op het moment weet ik nog niet waar te beginnen, vooral woorden als SG waardes, verschillende gisten, fonteinen...even pas op de plaats.

Welkom Vincent!

V.w.b. niet weten waar te beginnen: je hebt een uitstekend boek besteld. Gewoon vooraan beginnen te lezen, dan kom je vanzelf alles tegen.
En hier op het forum is ook heel veel te vinden, en kun je ook vragen stellen.

Offline Greeny1987

• *
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2019 19:52 u »
Welkom Wincent, in welke gemeente gaat de Klarstein Brauheld 35 opgesteld worden?
Veel succes met je eerste moutbrouwsel gewenst.
 :degroeten:

Toevoeging: Ik woon in Duiven en ben 31 jaar. De schrootmolen "wals" ga ik bestellen, net als hopzakjes, Verder ben ik qua materiaal al aardig voorzien.

Offline veenhuis

• *
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2019 20:44 u »
Welkom Vincent,

Leuk te horen dat je uit de regio komt.
Weet je overigens dat er in Zevenaar ook een biergilde zit? https://www.biergildezevenaar.org/
Altijd leuk om kennis/ervaring uit te wisselen.
Ik ben zelf ook pas begonnen met brouwen en heb er al heel wat tips opgedaan.

Offline Greeny1987

• *
« Reactie #8 Gepost op: 30-04-2019 18:45 u »
Welkom Vincent,

Leuk te horen dat je uit de regio komt.
Weet je overigens dat er in Zevenaar ook een biergilde zit? https://www.biergildezevenaar.org/
Altijd leuk om kennis/ervaring uit te wisselen.
Ik ben zelf ook pas begonnen met brouwen en heb er al heel wat tips opgedaan.

Klopt veenhuis. Dat weet ik. Ik vroeg me alleen af of dit niet meer een bierproefclub was dan een groep van mensen die brouwen.

Offline DrRoland

• *
« Reactie #9 Gepost op: 01-05-2019 09:32 u »
Dag Vincent en de rest,
Ik ben ook nieuw op dit forum en komt uit Doetinchem (dus ook in de buurt van Duiven en Zevenaar). Ik ben 49 jaar. Ik brouw sinds 2017. Ik ben aangestoken door mijn Amerikaanse zwager. Die brouwt al meer dan 10 jaar en wint ook allerlei prijzen. Ik heb een paar keer met hem samen gebrouwen en het “vak” geleerd.  Ik heb een paar plastic vaten en een emaille pan gekocht bij van der Kooij. Ben begonnen met extract brouwsels: Amber, IPA, Saison, Brown Ale, red Ale en witbier. Dit jaar volledig graan met maischen erbij. De laatste maanden heb ik een Black IPA en een gewone IPA (met Galaxy hop) gebrouwen.
Ik zag ook dat er een biergilde in Zevenaar was. En ik meende ook dat het meer een bierproefclub is dan een bierbrouwclub. Ik heb er zelf wel behoefte aan om af en toe eens met een clubje over het bier brouwen te praten en samen te brouwen. Nieuwe dingen uitproberen en van elkaar leren.

Tags: