Torpedo Kegs

Gestart door Hoppenbrouwers, 18-08-2019 16:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

Ik kon er op dit forum nog maar weinig over vinden, behalve dat ZaadZeuven er een keer iets over geschreven heeft in het chinese kegs topic. Maar ik vroeg me af of er hier inmiddels al wat mensen zijn die ervaring hebben met de RVS Torpedo Kegs. Of wellicht zijn er mensen die ze in ieder geval met eigen ogen hebben mogen bewonderen. Ze worden in de reguliere vorm of de 'slim' verkocht. Die laatste is dunner zodat er makkelijker twee in je koelkast passen.

In de VS zijn ze te bestellen.

Ik kan er namelijk in oktober eentje mee laten brengen. Nu is de gok wagen voor ongeveer 8 tientjes wat veel dus vandaar de vraag. Zou wel een ideaal alternatief zijn voor de kleine soda keg vaatjes.

Hoppenbrouwers

Na de overweldigende reacties toch maar besloten er een te importeren. Ziet er zeer degelijk uit. Licht gewicht en past prima op het onderste plankje in vrijwel iedere koelkast. Vrouw is er niet blij mee, ik wel.

Ik gebruik hem nu voornamelijk om over te tappen uit de grote kegs zodat ik altijd een "Session" aan bier in de koelkast op voorraad heb die ik zo vaak kan omruilen als ik wil. Echt ideaal.

Binnenkort nog een neopreen sleeve bij bestellen voor het koel houden als ik het niet meer trek en zelfs bier onderweg mee wil nemen. ;)






joenedu

Het ziet er in ieder geval wel erg solide en ook mooi uit. Het lijkt mij uiteindelijk ook nog wel eens leuk om te tappen, maar door de investering (en het gedoe met koolzuur en zo) blijf ik voorlopig toch bij de flesjes.

tdp

Citaat van: joenedu op 17-10-2019  09:47 uHet ziet er in ieder geval wel erg solide en ook mooi uit. Het lijkt mij uiteindelijk ook nog wel eens leuk om te tappen, maar door de investering (en het gedoe met koolzuur en zo) blijf ik voorlopig toch bij de flesjes.

Zelfde hier, maar het flesjes reinigen, het bottelen an sich... Denk dat de 13e maand er aan gewaagd wordt...

Michiel8012

Is dit de slim versie of de normale? En heb je hem gewoon via de site besteld of door iemand laten meenemen? En moest je dan nog invoerrechten betalen? Ik wil me er binnenkort ook eens aan wagen. Nu kan ik het nog niet maken omdat ik sinds anderhalve week vader ben geworden maar een man mag toch dromen he  ;D

Hoppenbrouwers

Dit is de slim. Meegenomen door iemand in de ruimbagage. Opsturen heb ik niet helemaal uitgezocht maar was prijzig.

Stel dat je hem invoert. Gewoon bedrag € 15 er op laten zetten en 'gift'. Scheelt weer invoer ;)

Sander00

Zijn hier de "standaard" Ball Lock koppelingen op aan te sluiten?

Hoppenbrouwers

Die zitten er standaard al op. Dus gewoon behandelen als ieder andere soda keg.

Fruitbiertje

Mag ik vragen wat je hier nu voor kwijt was?
Ik heb zelf de 9,5 liter cornelius kegs en de 19 liter, maar ben bang dat je hiervoor meer betaald.
Ook zijn voor de "normale" kegs denk ik makkelijker reserve-onderdelen te krijgen dan voor deze torpedo kegs.
Zelf iets van 65 euro voor de kleine 9,5 liter betaald (groepsaankoop marktplaats), en voor de normale 19 liter tweedehands iets van 50 euro.
Mocht de torpedo duurder zijn, dan zie ik eigenlijk alleen maar nadelen, en ik denk niet dat ik de enige ben.

Hoppenbrouwers

Mag je vragen. Maar ik moet je echt door gaan verwijzen naar het cheapskate topic voordat je deze komt vervuilen. Dit is het torpedokeg topic en niet het "ik kan het tweedehands goedkoper krijgen topic".

Onderdelen zijn overigens hetzelfde als soda keg voor degene die het zich afvraagt. Je zal alleen het stijgbuisje moeten inkorten voor de 6 L variant. Maar of dat nou het werk is...

seed7


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.