Bedankt voor de uitleg
Dus eerst meten daarna de gist koek eruit halen en weer meten
begrijp ik het goed en daarna weer meteen de gemeten waarde moet rond 1010 zijn.
Thanks
Nee, dat begrijp je niet goed

. Wanneer je brouwt, en je wort in je gistvat doet, meet je de begin densiteit. Nadat je gist toegevoegd hebt, gaat de gist bezig met het omzetten van suiker in alcohol. Hierdoor zal de densiteit afnemen. Wanneer je bier is uitgegist, meet je de densiteit nogmaals. Je zult zien dat deze erg gedaald is (als het goed is

), en zal dit hopelijk zo rond die 1.010 zitten. De gist leest echter de handleiding niet, en het zou zomaar een paar punten hoger of lager kunnen zijn. 3 dagen later meet je nog eens, en wanneer je SG dan niet verder gedaald is, kun je met een gerust hart bottelen.
In jou geval zou ik niet overhevelen, maar vanuit je huidige gistvat gaan bottelen.
Ik raad je aan om je eens goed in te lezen op dit forum. Hier staat echt een schat aan informatie. Je kunt deze raadplegen door gebruik te maken van de zoekfunctionaliteit, of via de
tags. Een en ander staat in dit topic
uitgelegd.
Schroom niet om je vragen te stellen, maar laat ook zeker niet na om (net als velen) avonden informatie op te zuigen!
Succes!