Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Geen probleem, doe ik hier ook met batches van 12 / 16ltrHandigheidje om je kegs zuurstof vrij te krijgen;Na reinigen en ontsmetten de keg volledig vullen met water, tot aan de rand. Dan deksel er op en het water er uit drukken met de CO2 fles. Kost een beetje CO2 maar je hebt gegarandeerd geen oxidatie. Lijkt me beter als zogenaamd de zuurstof er uit blazen met CO2, alsof de 2 gassen niet mengen.
Frank..Hoe vul je je keg dan hierna?Keg weer van druk af, deksel er af en dan rustig vullen vanuit vergistingsvat?
Hoe vul je je keg dan hierna?Keg weer van druk af, deksel er af en dan rustig vullen vanuit vergistingsvat?
Binnenkort eens een brouwsel (proberen) keggen ...Heb wel eens gezien dat men ter controle een drukmeter op de keg zet (ik vermoed aan de CO2-inlaat) om te checken hoeveel druk er op de keg zit.Als ik het goed begrepen heb, moet je dan je tapdruk iets hoger instellen ...Iemand die me kan zeggen of ik het goed begrepen heb?Dan kan ik eens uitzoeken wat ik juist nodig heb voor zo'n 'druktester'...`