Nieuw op forum

Gestart door eaw458, 18-02-2006 17:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eaw458

Beste hobbybrouwers,

Net geregistreerd en graag even voorstellen.  Ik heet Walter, Vlaming, 36 jaar oud en woon te York in het Verenigd Koninkrijk.

Ben twee maanden terug met brouwen begonnen en heb besloten geen kits te gebruiken.  mijn uitrusting is nog erg bescheiden - maischen in de koelbox en koken in een 15L koperen pot boven een gasbrander.

mijn interesse gaat uit naar oude bieren en het eerste brouwsel was een Engelse 'Mild' met Pale, Crystal en Black Patent mout, Fuggles hop en een standaard droge Ale gist.  Best te pruimen...  Heb net een Witbier gemaakt met Wyeast, maar dat is nog niet lang aan het gisten.  Wil daarna ook nog eens een 'Porter' proberen en daar weer iets in Vlaamse trend.

Heb ook nog besloten in de nabije toekomst eens te experimenteren met 'klein bier' of 'dun bier' zonder hop en met gruit naar middeleeuws voorbeeld...  Als iemand dat al eens geprobeerd heeft, mag je dat altijd laten weten.

Groeten,

Walter

Edgar

Welkom op het forum eaw458. Da's een beknopte maar toch informatieve introductie. Leuk dat je in Engeland zo echt lekker bier kan introduceren ;)

Over gruit is wel het één en ander gezegd op het forum, wat een mooie gelegenheid is om je te wijzen op de onvolprezen zoekfunctie.

Vanwaar die 'naam'?

eaw458

eaw458... eerste letters van onze familieleden en geboortemaanden.  Gebruik ik wel op andere forums...

Ga wel eens op zoek naar gruit op het forum.

In Engeland zit je goed voor hobbybrouwleveranciers, en de jongste jaren is er een hele positieve trend naar kwaliteitsbrouwen.  Hobbybrouwen was hier altijd wel populair, maar dan eerder om een cent te besparen dan wat lekkers te brouwen.  Dat is gelukkig al een tijd niet meer zo....

Walter

Oscar

Hoi Eaw458,

Leuke korte introduktie, het begint hier een beetje een internationaal forum te worden....wat natuurlijk alleen maar mooi is  :hoera: . Leuk om te weten dat het hobbybrouwen in Engeland ook populair is. Hebben ze in Engeland ook veel regionale gilden/verenigingen zoals hier in Nederland..??

Groeten en gezondheid
Oscar

Hopmans

Welkom op het forum Hoi Eaw458

CiteerLeuk om te weten dat het hobbybrouwen in Engeland ook populair is.
Het hobbybrouwen komt uit Engeland Oscar.  :biersmile:
Het is in de jaren 70 over komen waaien.

 :degroeten:

Jacques

Welkom Walter!

Woon je al lang in Engeland?

Oscar

Citaat van: Hoppie op 18-02-2006  18:58 uHet hobbybrouwen komt uit Engeland Oscar.  :biersmile:
Het is in de jaren 70 over komen waaien.

Dat wist ik niet.. :-[  ..maar nu dus wel...Weet ik in ieder geval waar de roots van mijn hobby liggen... :biersmile:

Groeten en gezondheid
Oscar

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.