Vraag m.b.t. 5 liter tapvaatje

Gestart door Jedoka, 16-04-2019 10:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jedoka

Hoi,

Ik heb voor het eerst zo'n 5 liter vaatje afgevuld met bier en 3 gram suiker per liter toegevoegd als siroop.
Het vaatje staat nu warm in de gietkast en het ventiel ( plastic stopje? ) schiet omhoog en krijg hem ook niet terug geduwd.
Is dit normaal? Of is het ventiel kapot?

Scorpionrose

Citaat van: Jedoka op 16-04-2019  10:23 uHoi,

Ik heb voor het eerst zo'n 5 liter vaatje afgevuld met bier en 3 gram suiker per liter toegevoegd als siroop.
Het vaatje staat nu warm in de gietkast en het ventiel ( plastic stopje? ) schiet omhoog en krijg hem ook niet terug geduwd.
Is dit normaal? Of is het ventiel kapot?


Je moet er een overdrukventiel opzetten https://www.braumarkt.com/gummi-dop-met-drukventiel-v-drukvat-mini-5-l

EBC

Het binnenste plastic stopje zit er verkeerd om in.

Oplossing: Hele stop eruithalen, kleine stopje langs onder in de grote steken, en dan geheel terugplaatsen.

Jedoka

Citaat van: EBC op 16-04-2019  10:44 uHet binnenste plastic stopje zit er verkeerd om in.

Oplossing: Hele stop eruithalen, kleine stopje langs onder in de grote steken, en dan geheel terugplaatsen.

Haha wat stom van mij, klinkt ook logisch natuurlijk want dat deel tik je het vaatje in wanneer je de tapstang er in drukt.

Zo'n overdruk ventiel is ook geen luxe natuurlijk. Ga ik achteraan!

Bedankt beidde

Dirtbag

Pas er op dat als dat stopje er uit komt je geen fontein krijgt ;)

Dus zou het vaatje eerst goed koelen voordat je hem er uit trekt.

db

Jedoka

Citaat van: Dirtbag op 17-04-2019  09:38 uPas er op dat als dat stopje er uit komt je geen fontein krijgt ;)

Dus zou het vaatje eerst goed koelen voordat je hem er uit trekt.

db

Haha ja te laat, van poef ging het  :D :D maar de schade bleef beperkt, gelukkig.
Stopje zit nu goed, neem hem komend weekend mee naar de camping, sla ik hem daar zaterdag of zo aan. Alleen hopen dat de reis goed gaat, doe hem wel in een afsluitbare zak of bak oid.

Jelle

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.