Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopstekjes planten  (gelezen 687 keer)

Offline Sjoerd

• Senior lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hopstekjes planten
« Gepost op: 15-04-2019 21:35 u »
Ik heb een paar stekjes van wilde hop (heb ik al mooie bieren mee gebrouwen) sinds vorige week op water staan. Het ziet er naar uit dat ze worteltjes beginnen te schieten. Als ze wat verder zijn en ik wil ze in mijn tuin planten, moet ik ze dan in een pot doen met wat potgrond of kan ik ze zo in de grond doen en vervolgens regelmatig water geven?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline middelaersch

• Senior lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
Re: Hopstekjes planten
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2019 22:00 u »
Eerst inderdaad in een glas wortels laten krijgen. Ik zou ze vervolgens eerst in een bloempot zetten, en zodra ze dan een stevig wortelgestel hebben pas in de volle grond zetten. (Dat kun je zien als de wortels onder uit de gaatjes in de pot beginnen te groeien.) Anders denk ik dat je het risico loopt als het ook maar even droog wordt dat ze dood gaan vanwege watertekort.

Maar met een beetje mazzel kan het ook goed gaan als je ze zo in de grond zet hoor, ligt er ook aan of je geluk hebt met het weer en hoe trouw je in het begin bent met water geven.  Maar het wordt de komende anderhalve week warm en droog schijnt...

Off-topic: Ik zag trouwens van het weekend bij ons in de Maasheggen de wilde hop al meer dan een meter hoog staan. Die ga ik in de gaten houden  :nut:

Offline Sjoerd

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2019 22:10 u »
Top, dank voor je reactie!

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2019 00:22 u »
Maar met een beetje mazzel kan het ook goed gaan als je ze zo in de grond zet hoor, ligt er ook aan of je geluk hebt met het weer en hoe trouw je in het begin bent met water geven.  Maar het wordt de komende anderhalve week warm en droog schijnt......

Ik heb al diverse keren gewoon de stekken rechtsreeks in potjes gestoken met goed resultaat. Heb wel de potjes in een bak met water staan dan. Hop is niet zo veeleisend.

Gr. Jeroen

Tags: