Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Grainfather Conical Fermenter Chiller  (gelezen 341 keer)

Offline Rinus

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gezocht: Grainfather Conical Fermenter Chiller
« Gepost op: 14-04-2019 16:52 u »
Beste forumleden,
Heeft iemand een Grainfather Conical Fermenter Chiller te koop? Ik werk nu met een pompje in een vat gekoeld water wat prima functioneert maar het kan natuurlijk altijd beter.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Gezocht: Grainfather Conical Fermenter Chiller
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2019 21:24 u »
Beste forumleden,
Heeft iemand een Grainfather Conical Fermenter Chiller te koop? Ik werk nu met een pompje in een vat gekoeld water wat prima functioneert maar het kan natuurlijk altijd beter.
Wat dacht je van je vat met water in een vrieskistje?
https://www.bcc.nl/keuken/vriezer/vrieskist/proline-vrieskist-plch104/255445?channable=e31106.MDAwMDAwMDAwMDAwMjU1NDQ1&bccawlid=9064467&gclid=EAIaIQobChMI7oqpjafQ4QIVS7HtCh1VzAzDEAYYASABEgI-6vD_BwE

Offline Rinus

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Gezocht: Grainfather Conical Fermenter Chiller
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2019 23:07 u »
Ook zeker een optie hoor Cees, ik heb nu een 5 L vat in een koeler staan (die kan max tot +3 șC koelen, denk een delta T van ongeveer 15 șC) dat werkt op zich wel prima hoor.
Of het in de zomer nog toereikend is zal ik moeten ondervinden, zeker als ik 2 fermenters tegelijk wil gebruiken, dan wordt het krap aan denk ik. Een kleine vriezer zal dat inderdaad zeker wel redden en lijkt mij ook efficiënter.

Tags: