Antioxin SBT

Gestart door ppuk, 14-04-2019 11:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ppuk

Heeft iemand nog wat Antioxin SBT over? Ga binnenkort een neipa brouwen en het lijkt mij wel leuk een keer te proberen. Anders zit ik met een kilo :-)

Jacques

Misschien iets voor een gezamenlijke inkoopactie?

ppuk

Zat er zelf ook al aan te denken. Wie heeft er mogelijk interesse in delen a 100 g? Prijzen zou ik nog moeten uitzoeken. Leverancier ook trouwens...

Jacques

Citaat van: ppuk op 14-04-2019  23:15 uZat er zelf ook al aan te denken. Wie heeft er mogelijk interesse in delen a 100 g? Prijzen zou ik nog moeten uitzoeken. Leverancier ook trouwens...

Ik ben altijd in voor een test...

Serge VL

Citaat van: ppuk op 14-04-2019  23:15 uZat er zelf ook al aan te denken. Wie heeft er mogelijk interesse in delen a 100 g? Prijzen zou ik nog moeten uitzoeken. Leverancier ook trouwens...
Bij Mr malt
https://www.mr-malt.com/antioxin-sbt-kg-1.html
Incl. verzending kwam het in het verleden op 49,65.€ voor 1 Kg

ppuk

In de vorige discussies zie ik niet terug hoe tevreden men over het middel is. Alleen een review van http://www.lowoxygenbrewing.com/ingredients/antioxin-sbt/

Zijn er nog meer brouwcollega's die na de vorige inkoop actie door ervaring erg enthousiast over het product zijn geworden? Heeft het nut bij gebruik van een grainfather (die klettert altijd een beetje)?

Serge VL

Citaat van: ppuk op 15-04-2019  18:17 uIn de vorige discussies zie ik niet terug hoe tevreden men over het middel is. Alleen een review van http://www.lowoxygenbrewing.com/ingredients/antioxin-sbt/

Zijn er nog meer brouwcollega's die na de vorige inkoop actie door ervaring erg enthousiast over het product zijn geworden? Heeft het nut bij gebruik van een grainfather (die klettert altijd een beetje)?
Ik gebruik het altijd, en ja je ziet en proeft verschillen (je bier is sowiso lichter van kleur en frisser van smaak)
En voor mij heeft het ook nog het voordeel dat het ook nog wat sulfaten toevoegt aan mijn brouwwater (1 gr/ 10l Antioxin SBT verhoogt je sulfaat gehalte met 34.2mg/l) zonder dat ik CaSO4 of MgSO4 moet toevoegen. Hierdoor heb ik meer flexibiliteit in mijn waterbehandeling.

ppuk

Maar heeft het bij een Grainfather ook nut als je de moutkorf er voor het spoelen helemaal uithaalt? Een takel om de korf een  beetje in het wort te houden heb ik niet...

Serge VL

Citaat van: ppuk op 15-04-2019  21:44 uMaar heeft het bij een Grainfather ook nut als je de moutkorf er voor het spoelen helemaal uithaalt? Een takel om de korf een  beetje in het wort te houden heb ik niet...

Dat kan je alleen bepalen door het te testen, een bepaalde hoeveelheid antioxidanten kunnen maar een bepaalde hoeveelheid zuurstof binden, je zit met een maximale dosering waar je moeilijk over kan gaan zonder dat dit ook weer invloed gaat hebben op je smaak.

Just-Ice

Ik heb ook wel interesse in een gezamenlijke inkoopactie.

Ook voor Antioxin SB trouwens.

Enos

ik meld me ook wel aan voor 100 gram :proost: :proost:

Scorpionrose

ik meld me aan voor 100 gram

Dund

Ik ook 👍👍

ciesvandekwis

Weet als je het spul verdeelt het zéér snel water aantrekt en klontert . Het best vaccuum te trekken, of zeker in een luchtdichte doos bewaren. Ik stop er paar zo'n zakjes silica korrels in, die je dikwijls bij elektronica vindt. Wat rijst in een theebuiltje kan evt ook.

breda82

Ik doe ook wel mee. Wil het wel eens bij mijn neipa proberen.

Biertje1985

Ik heb nog een hele lading liggen, je verbruikt er niet veel van.
verpakt vacuum per 100 g geloof ik. Dus als er liefhebbers zijn dan hoor ik dat graag. (PM)

Zelf heb ik de Antioxin in 500 mg capsules verwerkt, zo een 100 caspules heb ik nog liggen.
Zo hou ik dat mbt vocht prima in de hand en het doseert wel zo makkelijk.
Eventueel ben ik best bereid nog een zooitje capsules te maken als er vraag naar is.

Let wel op dat het niet gebruikt mag worden in bieren de je wilt inzenden  (is mij altijd verteld)

Biertje1985

Citaat van: breda82 op 18-04-2019  15:27 uIk doe ook wel mee. Wil het wel eens bij mijn neipa proberen.
Mijn Neipa bieren lukken heel aardig tegenwoordig, oxidatie beperken daar doe ik echt alles aan met een Neipa en dat maakt zeker het verschil.

breda82

Citaat van: Biertje1985 op 18-04-2019  15:34 uMijn Neipa bieren lukken heel aardig tegenwoordig, oxidatie beperken daar doe ik echt alles aan met een Neipa en dat maakt zeker het verschil.
Ja mijn laatste neipa had last van oxidatie, althans beetje een grijze waas wat donkerder geel richting bruin, geen karton smaak oid. Zelfde routine alleen iets ander recept. Voor bottelen zag ik al een lichte verkleuring, vermoed dat het vat niet helemaal goed was afgesloten. Dus nu hier maar eens een poging mee wagen, ben toch niet van plan om deze voor een wedstrijd in te leveren. 

Capsules is een top idee trouwens!

ppuk

Leuk! Kan zelf vacumeren en heb silica zakjes genoeg. Bestellen is zo gedaan, maar hoe lang is het herverpakt houdbaar eigenlijk? Ascorbinezuur heeft niet het eeuwige leven? Misschien als biertje1985 geen liggende voorraden wil hebben die verouderen is het beter om die eerst op te gebruiken? Ik ben sowieso geïnteresseerd in 100 gram.

@biertje1985 hoeveel van je voorraad zou je kwijt willen?

Biertje1985

Ik heb al aardig wat reacties gehad, zo te zien raak ik het spul wel kwijt. het is overigens nog vrij vers, ik denk zo een 7 maamden oud. Ik ben nu even met andere dingen bezig met de paasdagen (varen). ik zal van de week de antioxin zakjes even exact wegen en dan meld ik op volgorde wie er wat kan overnemen.

ppuk

Klinkt goed, fijn paasweekeinde allemaal!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.