Uwe Kalms Biersommelier

Gestart door Davester, 13-04-2019 13:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davester

Gisteren bij de Roerstok een soort van clinic gevolgd, gegeven door Biersommelier Uwe Kalms.
Dat was echt fantastisch en een aanrader voor elke brouwclub om deze man eens uit te nodigen.
Hij neemt je op sleeptouw over wat een biersommelier doet, hoe dat werkt en laat je ervaren hoe je verschillen kunt proeven en herkennen en hoe dat proces eigenlijk op de achtergrond werkt.

Zijn website: https://www.bierista.nl/profiles/uwe.kalms

PS: clinic is niet inclusief glas maar als je het hem netjes vraagt, dan is er best wat mogelijk :)



Jacques

Een paar foto's van mij die ik genomen hebt tijdens de workshop.












Knobby

Klinkt interessant, dit is misschien wel iets om bij ons clubje te doen. Heb je een indicatie van de kosten?

EBC

Citaat van: Knobby op 13-04-2019  18:55 uKlinkt interessant, dit is misschien wel iets om bij ons clubje te doen. Heb je een indicatie van de kosten?

Ik wil het ook doen bij jullie.

Ik geef de, door de Belgische Overheid geaccrediteerde, opleiding Zytholoog/Biersommelier/Bierkenner in Maasmechelen aan het PCVO (volwassenenonderwijs). Een opleiding van 1 jaar, 4 uur per week.

In mijn vrije tijd geef ik ook workshops aan diverse andere clubs en verenigingen en zo.

Laat maar horen  ;)


Davester

Citaat van: Knobby op 13-04-2019  18:55 uKlinkt interessant, dit is misschien wel iets om bij ons clubje te doen. Heb je een indicatie van de kosten?

Geen enkel idee maar hij is enorm benaderbaar dus je kunt hem zeker contacten over mogelijkheden.
Een echte aanrader, we waren zo ongeveer met 90 man als ik het mag inschatten, waaronder zeer ervaren brouwers, en nog maagdelijke brouwers en volgens mij was iedereen echt verrast door het mooie verhaal van proeven en ervaren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.