Je geeft aan een Weizen te willen brouwen met wat er nog ligt dus dat beperkt de keuze. Persoonlijk zou ik meer bitterheid bijv 15 IBU introduceren in de Weizen. Daarnaast heb ik de WB-06 redelijk afgezworen als Weizengist. Momenteel heb ik de Danstar Munich Classic als favoriet. Ook de MJ’s M20, die ik alweer beter vond dan de WB-06 heb ik achter me gelaten. Gewoon eens proberen en kijken wat je ervan vindt. Je bent op tijd voor het mooie weer.
Ik ga die WB-06 gewoon eens proberen. Om alles te leren kennen moet ik niet teveel variabelen gaan veranderen, dus ik begin met die gist en de volgende wordt een vloeibare gist. Tja die IBU ga ik mee experimenteren. Ik ben van plan tot aan de zomer alleen maar weizen te brouwen, en ik ga het perfecte recept (voor mij) maken en dit is het eerste probeersel. Ik ga daarna aan de variabelen trekken en duwen

Voor nu hou ik de klassegrenzen aan die BrouwHulp mij laat zien, en ik zit nu wbt de bitterheid net niet in het midden maar iets links 12 IBU.
Ik heb recentelijk nog een mooie Weizen gemaakt met WB-06. Deze gaf een prima resultaat.
In een Weizen zou ik geen koriander e.d. toevoegen. Dan maak je er een witbier van en dat vind ik persoonlijk minder dan een echt goede Weizen met hints van kruidnagel en banaan.
Nee dat ga ik ook nu niet doen, maar misschien in de toekomst wil daar best eens mee experimenteren. Ik heb zoals ik zei nog een witbiertje staan met koriander, ik wil eigenlijk eerst even afwachten wat daar uitkomt.