Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brouwpan uit Noorwegen  (gelezen 3042 keer)

Offline lier

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij brouwkip
Re: Brouwpan uit Noorwegen
« Reactie #25 Gepost op: 13-09-2019 21:38 u »
Is de mout capaciteit van dat ding niet wat laag?

B40pro: 46-liter (12 gal) tank volume and 9 kg (20 lb) malt capacity, in vergelijking met de Grainfather die
GF:  8 US Gal (30 L) capacity, grain bills up to 19.8 lbs (9 kg)

En ik vind dat de Grainfather al (te) beperkt is.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Heliox

• Boven 10 berichten
  • *
  • dadidah
« Reactie #26 Gepost op: 13-09-2019 21:55 u »
Ik voer zaken via de weg van de minste weerstand, en waar ik een goed gevoel bij heb.  Waarborg en zekerheid zijn een illusie. Kleine lettertjes. 

Als er geen prijsverschil is, dan sponsor ik Brewtools Norway de marge van Nederlandse dozen schuivers eerder.  Klanten moet je binden, niet weg jagen.  Ik wens ze veel suc6 in NL met de afzetmarkt.
Maak uit je antwoorden op dat je van garantie regels totaal geen kaas hebt gegeten.
Een klein voorbeeldje.
Je koopt in Duitlsland een klarstein ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie?? NEE
Nu koop je in Nederland een ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie als er 2 jaar garantie op het toestel zit? JA
Dus zou zeggen verdiep je hier eens in.
Dan koop je liever een Brewtools bij een Nederlandse winkel dan bij een winkel in het buitenland.

Offline Hay

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 13-09-2019 22:38 u »
Dus als je om de hoek het voor de zelfde prijs krijgt ga je het toch in Noorwegen kopen?
Sorrie hoor het is maar mijn mening maar dat is toch het domste wat ik ooit gehoord heb.
Kijk als het hier nou duurder was dan zou ik er nog in kunnen komen .

Offline Heliox

• Boven 10 berichten
  • *
  • dadidah
« Reactie #28 Gepost op: 13-09-2019 22:56 u »
Dus als je om de hoek het voor de zelfde prijs krijgt ga je het toch in Noorwegen kopen?
Sorrie hoor het is maar mijn mening maar dat is toch het domste wat ik ooit gehoord heb.
Kijk als het hier nou duurder was dan zou ik er nog in kunnen komen.

Jah, Norway. Geen prijsverschil. Goede mooie snelle website. Snelle levering. En 100 % ervaring met haar product.  En Brouwland... geen actie of korting, trage lelijke website en geen ervaring met het product.

Online Rinus

• Vol lid
« Reactie #29 Gepost op: 14-09-2019 08:49 u »
Gents, hierbij weer even terug naar het topic zelf :-)

Ik zie 2 verwarmingselementen in de ketel langs de rand op de bodem.
Ik vraag mij af of je deze wel goed kunt reinigen en toch zeker de plaatsen eromheen waar je niet goed bij kunt.
Daarnaast heb je dus 2 groepen van 16A nodig vanaf de 80L versie, niet iedereen heeft een 3 fase installatie in huis.

Ook heb ik ergens iets gelezen over een "lift" om de korf eruit te tillen, maar daarover heb ik niets op de website kunnen vinden.

Verder ziet het er veelbelovend uit kwa bediening. Overigens zou ik als ik het zou ontwerpen de controller draadloos houden zodat hij inderdaad niet door vocht oid kan beschadigen...

Offline Brouwstore.nl

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
    • Brouwstore
« Reactie #30 Gepost op: 14-09-2019 10:02 u »
Citaat
Daarnaast heb je dus 2 groepen van 16A nodig vanaf de 80L versie, niet iedereen heeft een 3 fase installatie in huis.

3-fase is niet nodig. Via de controller kun je instellen of je op 1 of 2 fasen werkt. Het spreekt voor zich dat je met 2 fasen sneller kunt verwarmen.

Online Rinus

• Vol lid
« Reactie #31 Gepost op: 14-09-2019 14:48 u »
3-fase is niet nodig. Via de controller kun je instellen of je op 1 of 2 fasen werkt. Het spreekt voor zich dat je met 2 fasen sneller kunt verwarmen.
Zou dat echt bij de B150 echt nog wel genoeg zijn om hem aan de kook te krijgen?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #32 Gepost op: 14-09-2019 22:01 u »

Jah, Norway. Geen prijsverschil. Goede mooie snelle website. Snelle levering. En 100 % ervaring met haar product.  En Brouwland... geen actie of korting, trage lelijke website en geen ervaring met het product.

De meeste consumenten laten zich leiden door andere overwegingen dan de snelheid van een website...  >:D

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #33 Gepost op: 14-09-2019 23:42 u »
Zou dat echt bij de B150 echt nog wel genoeg zijn om hem aan de kook te krijgen?
Een B150 lijkt me niet echt een ketel voor hobbybrouwers. Tenzij je van je hobby een beroep maakt.

Offline Arjendv

• Junior lid
  • **
« Reactie #34 Gepost op: Vandaag om 16:39 »
Is de mout capaciteit van dat ding niet wat laag?

B40pro: 46-liter (12 gal) tank volume and 9 kg (20 lb) malt capacity, in vergelijking met de Grainfather die
GF:  8 US Gal (30 L) capacity, grain bills up to 19.8 lbs (9 kg)

En ik vind dat de Grainfather al (te) beperkt is.

Ik heb zelf de Brewmonk 30 liter. Volgens de gebruiksaanwijzing zou daar maximaal 8 kilo mee kunnen doen (voor 25 liter wort).
De brewmonk 50 kan 12 kilo mout aan (op 45 liter wort).

Ik denk dat dit een soort veilige marges zijn want ik heb laatst nog een RIS gebrouwen met 9,5 kilo graan in mijn 30 liter ketel.
Ging ook goed.

Tags: