Brewtool ketel

Gestart door Appiehappie, 10-04-2019 23:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lier

Is de mout capaciteit van dat ding niet wat laag?

B40pro: 46-liter (12 gal) tank volume and 9 kg (20 lb) malt capacity, in vergelijking met de Grainfather die
GF:  8 US Gal (30 L) capacity, grain bills up to 19.8 lbs (9 kg)

En ik vind dat de Grainfather al (te) beperkt is.

Heliox

Ik voer zaken via de weg van de minste weerstand, en waar ik een goed gevoel bij heb.  Waarborg en zekerheid zijn een illusie. Kleine lettertjes. 
 
Als er geen prijsverschil is, dan sponsor ik Brewtools Norway de marge van Nederlandse dozen schuivers eerder.  Klanten moet je binden, niet weg jagen.  Ik wens ze veel suc6 in NL met de afzetmarkt.
Citaat van: Scorpionrose op 13-09-2019  21:15 uMaak uit je antwoorden op dat je van garantie regels totaal geen kaas hebt gegeten.
Een klein voorbeeldje.
Je koopt in Duitlsland een klarstein ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie?? NEE
Nu koop je in Nederland een ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie als er 2 jaar garantie op het toestel zit? JA
Dus zou zeggen verdiep je hier eens in.
Dan koop je liever een Brewtools bij een Nederlandse winkel dan bij een winkel in het buitenland.

Hay

Dus als je om de hoek het voor de zelfde prijs krijgt ga je het toch in Noorwegen kopen?
Sorrie hoor het is maar mijn mening maar dat is toch het domste wat ik ooit gehoord heb.
Kijk als het hier nou duurder was dan zou ik er nog in kunnen komen .


Heliox

Citaat van: Hay op 13-09-2019  22:38 uDus als je om de hoek het voor de zelfde prijs krijgt ga je het toch in Noorwegen kopen?
Sorrie hoor het is maar mijn mening maar dat is toch het domste wat ik ooit gehoord heb.
Kijk als het hier nou duurder was dan zou ik er nog in kunnen komen.



Jah, Norway. Geen prijsverschil. Goede mooie snelle website. Snelle levering. En 100 % ervaring met haar product.  En Brouwland... geen actie of korting, trage lelijke website en geen ervaring met het product.

Rinus

Gents, hierbij weer even terug naar het topic zelf :-)

Ik zie 2 verwarmingselementen in de ketel langs de rand op de bodem.
Ik vraag mij af of je deze wel goed kunt reinigen en toch zeker de plaatsen eromheen waar je niet goed bij kunt.
Daarnaast heb je dus 2 groepen van 16A nodig vanaf de 80L versie, niet iedereen heeft een 3 fase installatie in huis.

Ook heb ik ergens iets gelezen over een "lift" om de korf eruit te tillen, maar daarover heb ik niets op de website kunnen vinden.

Verder ziet het er veelbelovend uit kwa bediening. Overigens zou ik als ik het zou ontwerpen de controller draadloos houden zodat hij inderdaad niet door vocht oid kan beschadigen...


Brouwstore.nl

CiteerDaarnaast heb je dus 2 groepen van 16A nodig vanaf de 80L versie, niet iedereen heeft een 3 fase installatie in huis.

3-fase is niet nodig. Via de controller kun je instellen of je op 1 of 2 fasen werkt. Het spreekt voor zich dat je met 2 fasen sneller kunt verwarmen.

Rinus

Citaat van: Brouwstore.nl op 14-09-2019  10:02 u3-fase is niet nodig. Via de controller kun je instellen of je op 1 of 2 fasen werkt. Het spreekt voor zich dat je met 2 fasen sneller kunt verwarmen.
Zou dat echt bij de B150 echt nog wel genoeg zijn om hem aan de kook te krijgen?

Jacques

Citaat van: Heliox op 13-09-2019  22:56 uJah, Norway. Geen prijsverschil. Goede mooie snelle website. Snelle levering. En 100 % ervaring met haar product.  En Brouwland... geen actie of korting, trage lelijke website en geen ervaring met het product.

De meeste consumenten laten zich leiden door andere overwegingen dan de snelheid van een website...  >:D

CeesM

Citaat van: Rinus op 14-09-2019  14:48 uZou dat echt bij de B150 echt nog wel genoeg zijn om hem aan de kook te krijgen?
Een B150 lijkt me niet echt een ketel voor hobbybrouwers. Tenzij je van je hobby een beroep maakt.

Arjendv

Citaat van: lier op 13-09-2019  21:38 uIs de mout capaciteit van dat ding niet wat laag?

B40pro: 46-liter (12 gal) tank volume and 9 kg (20 lb) malt capacity, in vergelijking met de Grainfather die
GF:  8 US Gal (30 L) capacity, grain bills up to 19.8 lbs (9 kg)

En ik vind dat de Grainfather al (te) beperkt is.

Ik heb zelf de Brewmonk 30 liter. Volgens de gebruiksaanwijzing zou daar maximaal 8 kilo mee kunnen doen (voor 25 liter wort).
De brewmonk 50 kan 12 kilo mout aan (op 45 liter wort).

Ik denk dat dit een soort veilige marges zijn want ik heb laatst nog een RIS gebrouwen met 9,5 kilo mout in mijn 30 liter ketel.
Ging ook goed.

HappyBrewer

Zijn er al mensen die de Brewtools B80 gebruiken? Welke instellingen gebruiken jullie in de brouwsoftware voor deze installatie?

Cruz12

Heb de b40 kijk is op youtube naar Portly Gentleman maakt goede brewtools video's

HappyBrewer

Die ken ik inderdaad. Dankje. Waar ik benieuwd naar ben zijn de brouwinstallatie parameters voor een Brewtools installatie in een brouwsoftware bijv. BrouwHulp.

gamin46

Citaat van: HappyBrewer op 24-11-2019  18:28 uWaar ik benieuwd naar ben zijn de brouwinstallatie parameters voor een Brewtools installatie in een brouwsoftware bijv. BrouwHulp.

Ik heb een B40 en heb de gegevens uit Brewfather genomen en deze in BrouwHulp gezet, werkt voor mij prima.

Gielus

Zijn er al wat meer gebruikerservaringen? Hoe is de brewtools in vergelijking met je vorige instalatie? Hoe is het gebruiksgemak en schoonmaakgemak? Ik ben ook erg benieuwd naar het rendement. Valt het mee/tegen?


Cruz12

De brewtools heeft een paar brouwsels nodig om hem goed door te krijgen. Schoonmaken is erg makkelijk hij heeft nu een vaste plaats hoef hem niet onder de douche te slepen zo als mijn vorige ketels Grainfather en Braumeister. Maar hang ook een ander prijskaartje aan dan vorige ketels ik ben er nu dik tevreden over.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: CeesM op 14-09-2019  23:42 uTenzij je van je hobby een beroep maakt.
Cees, als je lekker bier bouwt is het geen opgave, doch een uitdaging!

hansHalberstadt

Citaat van: CeesM op 14-09-2019  23:42 uEen B150 lijkt me niet echt een ketel voor hobbybrouwers. Tenzij je van je hobby een beroep maakt.
Maar dan is het weer veel te klein.

hansHalberstadt

Ze spreken van een ' a brewing system without compromise'. Maar bij het maischen komt er een fontein van water op het filterbed en ook moet je zoals bij alle brouwautomaten de filterkuip in 1 keer helemaal optillen met een hoop gekletter en oorzaak van rendementsverlies. 2 x een hoop zuurstof in je beslag en je wort in warme toestand. Dat is voor mij dus al een reden om het ding niet de willen.

Ik kijk dus vooral uit naar de 2e generatie brouwautomaten waar al deze 'compromissen' zijn opgelost.

gamin46

Citaat van: Gielus op 30-12-2019  22:55 uZijn er al wat meer gebruikerservaringen? Hoe is de brewtools in vergelijking met je vorige instalatie? Hoe is het gebruiksgemak en schoonmaakgemak? Ik ben ook erg benieuwd naar het rendement. Valt het mee/tegen?

Heb inmiddels 14 maal gebrouwen met mijn Brewtools B40, het heeft een aantal keren brouwen gekost om de ketel te leren kennen en wat voor mij de beste configuratie was. Hiervoor had ik een Grainfather en was voornamelijk ontevreden met het  aanbranden van de bodem en dat als er iets met de elementen is de hele ketel vervangen moet worden. Bij de Brewtools zijn alle onderdelen los te koop mocht er iets stuk gaan. Je merkt wel dat het hele systeem nog in de ontwikkeling zit en er steeds nieuwe handige onderdelen bij komen.
Mijn maisch rendement zit bij de B40 zo tussen de 78% en 84% , laat de pomp pas na 20 min. maischen rustig lopen dus niet kletteren en hijs de moutpijp rustig op tijdens het spoelen.

Martapon

Wij brouwen nu een aantal maanden met de B150. Top ding. Meer dan genoeg verwarmingscapaciteit. Waanzinnig apparaat!

Wij gebruiken hem overigens voor meer dan de hobby ;)

Natlip

Ik heb sinds ruim 2 maanden een Grainfather ketel en bevalt me perfect.
Ik heb ook een aantal maten die niet in een biertje kwatten zeg maar even.
Uit een brouwsessie haal ik zon 65 flesjes bier.
Komt er eigenlijk op neer dat ik er spijt van heb dat ik geen grotere ketel heb gekocht. Zit nu te kijken naar een brewtool ketel. Zijn er mensen op het forum die deze ketel al in gebruik hebben? Wat zijn de voor en nadelen?

Irukandji


Jacques

Citaat van: Irukandji op 03-05-2020  22:08 uhttps://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=39051.0

De topics zijn samengevoegd.

Puck

Ik zie net dat ik door de samenvoeging reageer op een ouder topic...maar misschien kan iemand de informatie nog gebruiken. Reactie op garantie met betrekking Noorwegen en EU richtlijnen.

Citaat van: Scorpionrose op 13-09-2019  21:15 uMaak uit je antwoorden op dat je van garantie regels totaal geen kaas hebt gegeten.
Een klein voorbeeldje.
Je koopt in Duitlsland een klarstein ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie?? NEE
Nu koop je in Nederland een ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie als er 2 jaar garantie op het toestel zit? JA
Dus zou zeggen verdiep je hier eens in.
Dan koop je liever een Brewtools bij een Nederlandse winkel dan bij een winkel in het buitenland.

Een blijkbaar hele late reactie hierop: Sorry dat ik het moet zeggen maar je moet je eens goed verdiepen in de EU garantie bepalingen en niet zomaar iets roepen (Eerst Google dan forum). Een aankoop in Noorwegen kan ook na twee jaar garantie hebben met een max van vijf jaar. Ook daar gaat het om de verwachtingsduur die je van een bepaald product mag en kan verwachten. Deze termen kunnen het misschien wat uitleggen met wat hulp van Chrome en translate: "Forbrukerkjøpsloven" en "Reklamasjonsrett". Ervan uitgaand dat dit een consumentenaankoop is. 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.