Brewtool ketel

Gestart door Appiehappie, 10-04-2019 23:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appiehappie

Ik kwam vandaag weer een nieuwe brouwpan tegen op het internet. Een prachtige brouwpan uit Noorwegen. Ziet er echt schitterend uit.
Het merk is Brewtools en van een prachtige degelijke proffesionele kwaliteit. Twee uitvoeringen. 40 liter of 80 liter. Alles in roestvrijstaal
uitgevoerd. En een voorzien van een duidelijke brouwcomputer. En ook nog redelijk betaalbaar. Een pan om in de gaten te houden.



Voor meer informatie klik op onderstaande website link:

https://www.brewtools.no/en/brewing-systems/20-1-b40pro-brewing-system.html#/4-version-no_eu_220_240v

En demo video:




Biertje1985

Mooi ding, maar 1300 euro betaalbaar? Nogal duur vind ik.

Maran van Brakel

Zeker een mooi kook-keteltje!
Enige (kleine) nadeel wat ik zo kan zien is dat het "fonteintje" voor het spoelen alles niet echt gelijk verdeelt, daar wil je misschien nog een filterplaat tussen hebben.

En vakantiegeld zit er weer bijna aan te komen, dus wie weet :)
Het ziet er in ieder geval een stuk professioneler en vooral degelijker uit dan andere thuisbrouwsystemen.

Sander00

Het fonteintje geeft nogal wat inslag, ik vraag me af of dat wenselijk is met zuurstof  :weetniet:

knifeman

Pas op bij invoer... komt nog serieuze klets bij ook

hobbybob

Omgerekend ( exclusief VAT en verzendkosten) voor de 40ltr versie:
Bestelbedrag in euro's € 1419,49   
Invoerrechten bedrag € 59,62
BTW bedrag € 310,61
Totale bijkomende kosten € 383,23   
Totaalbedrag € 1802,72 (+27%)

80 liter versie:
Bestelbedrag in euro's € 1863,36   
Invoerrechten bedrag € 78,26
BTW bedrag € 407,74
Totale bijkomende kosten € 499   
Totaalbedrag € 2362,36 (+26,78)

Das allemaal exclusief accesoire pakket

dirk

Touchscreen bediening lijkt mij helemaal niks, mocht je een keer knoeien daarover, dan reageert waarschijnlijk het schermpje daar ook op. Net als mijn motornavigatie in de regen... drama.

Jacques

Ziet er allemaal heel degelijk uit. Jammer van de zuurstofinslag. Het zou mooi zijn als de hoogte van de centrale pijp variabel ingesteld kan worden.

middelaersch

Mooi apparaat, degelijk, maar met zo'n prijs voor mij geen reële optie helaas.
Als ze met de EB en brewmonk e.d willen concurreren zullen ze daar toch iets aan moeten doen.

Een (in ieder geval ogenschijnlijk) beter product mag best wat duurder zijn, maar ruim vier keer zo duur wordt een moeilijk verhaal. :-\

emiel1

Citaat van: middelaersch op 12-04-2019  00:23 uMooi apparaat, degelijk, maar met zo'n prijs voor mij geen reële optie helaas.
Als ze met de EB en brewmonk e.d willen concurreren zullen ze daar toch iets aan moeten doen.

Een (in ieder geval ogenschijnlijk) beter product mag best wat duurder zijn, maar ruim vier keer zo duur wordt een moeilijk verhaal. :-\

Vooral ook omdat het een nieuw bedrijf is wat zichzelf nog niet heeft bewezen. Het ziet er degelijk uit, maar is dat ook zo? En wat is de kwaliteit van de pomp en de software... Er is best ruimte op de markt voor betere kwaliteit voor veel meer geld, zie bijvoorbeeld de Braumeister, maar voor een startend bedrijf lijkt me het wel lastig.

gamin46

Vandaag is de Brewtools B40 Pro geleverd, dit als vervanging van mijn Grainfather.
Reden is dat ik grotere batches wil brouwen, keuze was Speidel Braumeister of de Brewtools B40 Pro.
Wat mijn keuze heeft bepaald is dat in de B40 batches van 20 tot 40 liter gebrouwen kan worden, zonder extra zaken zoals een korte maispijp te hoeven aanschaffen.
Vanmiddag eerst alles gecontroleerd en geassembleerd en vervolgens een schoonmaak run gedaan.
Het systeem voelt meteen vertrouwd aan. Volgende week een eerste brouwsel, het is hier nu te heet om te brouwen (temperatuur van het koel water 24 C.)



justDick

Een Noorse pan.
Koelwater van 24 ºC.
Ik zeg Kveik!!!
 ;D 

Rinus

Citaat van: gamin46 op 26-06-2019  21:38 uVandaag is de Brewtools B40 Pro geleverd, dit als vervanging van mijn Grainfather.
Reden is dat ik grotere batches wil brouwen, keuze was Speidel Braumeister of de Brewtools B40 Pro.
Wat mijn keuze heeft bepaald is dat in de B40 batches van 20 tot 40 liter gebrouwen kan worden, zonder extra zaken zoals een korte maispijp te hoeven aanschaffen.
Vanmiddag eerst alles gecontroleerd en geassembleerd en vervolgens een schoonmaak run gedaan.
Het systeem voelt meteen vertrouwd aan. Volgende week een eerste brouwsel, het is hier nu te heet om te brouwen (temperatuur van het koel water 24 C.)

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! En wat heeft het in totaal gekost om hem in Nederland geleverd te krijgen?

gamin46

Citaat van: Rinus op 27-06-2019  19:05 uIk ben erg benieuwd naar de ervaringen! En wat heeft het in totaal gekost om hem in Nederland geleverd te krijgen?

Geleverd in Frankrijk, met een extra 3 weg kraan 2 Tc klemmen,twee slang aansluitingen TC, tweede diptube en Gardena Tc adapter. € 1830,-

Heliox

Brewtools gaat binnenkort ook in Nederland aangeboden worden.  De retail prijs zal bepalen of er een afzetmarkt voor is.  Niet iedereen heeft € 2300 over voor een B40 met compleet accessory pakket. B80 kost zeker min 400 meer. 

Maar even afwachten wat Grainfather gaat doen met haar nieuwe G30 en G70 prijzen en specs.  Brewzilla ed zijn er ook nog.  Speidel is van de radar voor mij.  Veel te hoge prijzen bij Braumarkt voor het complete b20 plus pakket zonder wifi.   We gaan het wel zien. 

Battum80

Eind dit jaar komen ze ook met een 150 liter versie


Brouwstore.nl

CiteerBrewtools gaat binnenkort ook in Nederland aangeboden worden.
Wij gaan inderdaad Brewtools aanbieden in Nederland. We verwachten binnen enkele weken de eerste ketels in onze winkel en op onze website, dit geldt voor de 40L en 80L versie. De 150L versie is eind van jaar beschikbaar.
https://www.brouwstore.nl/brewtools
mvg Brouwstore

Heliox

Er zit geen prijsverschil tussen Brewtools Norway of Brouwstore. 

Gaat dit nog veranderen.  Bio-brouwmaat levert ook brewtools. 

Ik denk dat veel mensen dan rechtstreeks bij Brewtools uit Noorwegen gaan bestellen, als er toch geen prijsverschil inzit. 

Cruz12

Dat is mooi heb nog wat spul nodig voor me b40

Scorpionrose

Citaat van: Heliox op 13-09-2019  18:05 uEr zit geen prijsverschil tussen Brewtools Norway of Brouwstore. 

Gaat dit nog veranderen.  Bio-brouwmaat levert ook brewtools. 

Ik denk dat veel mensen dan rechtstreeks bij Brewtools uit Noorwegen gaan bestellen, als er toch geen prijsverschil inzit.
Als er geen prijsverschil is zou ik hem juist in Nederland kopen ivm de garantie. Garantie in Nederland gaat verder dan de 2 jaar die er normaal op zit. Verdiep je daar eens in en je wilt hem van een winkel in Nederland hebben.

Brouwert

Citaat van: Scorpionrose op 13-09-2019  19:22 uAls er geen prijsverschil is zou ik hem juist in Nederland kopen ivm de garantie. Garantie in Nederland gaat verder dan de 2 jaar die er normaal op zit. Verdiep je daar eens in en je wilt hem van een winkel in Nederland hebben.
Bovendien ga je BTW/invoerrechten betalen aangezien Noorwegen buiten de EU ligt.

Heliox

Er zit geen prijsverschil tussen hier bestellen of in Norway.  In NL zit de BTW vat ed er al bij in.  En in Norway krijg je export prijzen zonder btw, welke je in NLD weer ophoest bij je koerier.

Garantie krijg ik ook bij Brewtools Norway. En een sociaal praatje zit er ook bij, mocht je dat willen.   En een mooie duidelijke snelle website.  Prima feedback.
 
Maar natuurlijk zou ik de NL stenen winkels eerst het voorkeur willen geven, maar zij bieden geen extra voordeel voor de internet bestellers, gezien de prijs gelijk is.
 
Zou de Brewtools b40 in Nederland nou 100-150 goedkoper zijn, dan ging ik voor de keuze om hem in Nederland te bestellen.  Ik wacht nog even de kerstdagen af ivm wat Grainfather gaat leveren. Het tft scherm van de Brewtools wekt mij nog zorgen ivm condens druppels wat op je tft de zaak goed in de war kan schoppen.

Scorpionrose

Citaat van: Heliox op 13-09-2019  20:00 uEr zit geen prijsverschil tussen hier bestellen of in Norway.  In NL zit de BTW vat ed er al bij in.  En in Norway krijg je export prijzen zonder btw, welke je in NLD weer ophoest bij je koerier.

Garantie krijg ik ook bij Brewtools Norway. En een sociaal praatje zit er ook bij, mocht je dat willen.   En een mooie duidelijke snelle website.  Prima feedback.
 
Maar natuurlijk zou ik de NL stenen winkels eerst het voorkeur willen geven, maar zij bieden geen extra voordeel voor de internet bestellers, gezien de prijs gelijk is.
 
Zou de Brewtools b40 in Nederland nou 100-150 goedkoper zijn ,dan ging ik voor de keuze om hem in NL te bestellen.  Ik wacht nog even de kerstdagen af ivm wat Grainfather gaat leveren. Het tft scherm van de Brewtools wekt mij nog zorgen ivm condens druppels wat op je tft de zaak goed in de war kan schoppen.

Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in de Nederlandse en in de Noorse garantie regels. Zelfs al zou hij hier in Nederland 50 of 100 euro duurder zijn dan zou ik hem nog in Nederland kopen.

Heliox

Europese richtlijnen ed zijn bekend. Gezien ik bijna alles buiten NL en EU bestel. Tijden zijn veranderd. NL stenen winkels moeten zich eens een beetje aanpassen , of ze gaan er onder door.   

Tijden zijn veranderd. Jaren 70 -90 zijn geweest. We hebben internet. Ebay, AliExpress,dropshopping.  MKB Nederland weet dit maar al te goed.  Stenen ondernemers in NL zijn niet meer bijzonder.

Maar goed ik drijf uit koers.    Ik ga het wel zien.  Eerst wachten wat de chinesen inelkaar knutselen voor de G70.




Scorpionrose

Citaat van: Heliox op 13-09-2019  20:49 uEuropese richtlijnen ed zijn bekend. Gezien ik bijna alles buiten NL en EU bestel. Tijden zijn veranderd. NL stenen winkels moeten zich eens een beetje aanpassen , of ze gaan er onder door.   

Tijden zijn veranderd. Jaren 70 -90 zijn geweest. We hebben internet. Ebay, AliExpress,dropshopping.  MKB Nederland weet dit maar al te goed.  Stenen ondernemers in NL zijn niet meer bijzonder.

Maar goed ik drijf uit koers.    Ik ga het wel zien.  Eerst wachten wat de chinesen inelkaar knutselen voor de G70.

Maak uit je antwoorden op dat je van garantie regels totaal geen kaas hebt gegeten.
Een klein voorbeeldje.
Je koopt in Duitlsland een klarstein ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie?? NEE
Nu koop je in Nederland een ketel en die gaat stuk na 2 jaar en 1 dag kun je dan aanspraak maken op garantie als er 2 jaar garantie op het toestel zit? JA
Dus zou zeggen verdiep je hier eens in.
Dan koop je liever een Brewtools bij een Nederlandse winkel dan bij een winkel in het buitenland.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.