Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Mooi apparaat, degelijk, maar met zo'n prijs voor mij geen reële optie helaas.Als ze met de EB en brewmonk e.d willen concurreren zullen ze daar toch iets aan moeten doen.Een (in ieder geval ogenschijnlijk) beter product mag best wat duurder zijn, maar ruim vier keer zo duur wordt een moeilijk verhaal.
Vandaag is de Brewtools B40 Pro geleverd, dit als vervanging van mijn Grainfather.Reden is dat ik grotere batches wil brouwen, keuze was Speidel Braumeister of de Brewtools B40 Pro.Wat mijn keuze heeft bepaald is dat in de B40 batches van 20 tot 40 liter gebrouwen kan worden, zonder extra zaken zoals een korte maispijp te hoeven aanschaffen.Vanmiddag eerst alles gecontroleerd en geassembleerd en vervolgens een schoonmaak run gedaan.Het systeem voelt meteen vertrouwd aan. Volgende week een eerste brouwsel, het is hier nu te heet om te brouwen (temperatuur van het koel water 24 C.)
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! En wat heeft het in totaal gekost om hem in Nederland geleverd te krijgen?
Brewtools gaat binnenkort ook in Nederland aangeboden worden.
Er zit geen prijsverschil tussen Brewtools Norway of Brouwstore. Gaat dit nog veranderen. Bio-brouwmaat levert ook brewtools. Ik denk dat veel mensen dan rechtstreeks bij Brewtools uit Noorwegen gaan bestellen, als er toch geen prijsverschil inzit.
Als er geen prijsverschil is zou ik hem juist in Nederland kopen ivm de garantie. Garantie in Nederland gaat verder dan de 2 jaar die er normaal op zit. Verdiep je daar eens in en je wilt hem van een winkel in Nederland hebben.
Er zit geen prijsverschil tussen hier bestellen of in Norway. In NL zit de BTW vat ed er al bij in. En in Norway krijg je export prijzen zonder btw, welke je in NLD weer ophoest bij je koerier.Garantie krijg ik ook bij Brewtools Norway. En een sociaal praatje zit er ook bij, mocht je dat willen. En een mooie duidelijke snelle website. Prima feedback. Maar natuurlijk zou ik de NL stenen winkels eerst het voorkeur willen geven, maar zij bieden geen extra voordeel voor de internet bestellers, gezien de prijs gelijk is. Zou de Brewtools b40 in Nederland nou 100-150 goedkoper zijn ,dan ging ik voor de keuze om hem in NL te bestellen. Ik wacht nog even de kerstdagen af ivm wat Grainfather gaat leveren. Het tft scherm van de Brewtools wekt mij nog zorgen ivm condens druppels wat op je tft de zaak goed in de war kan schoppen.
Europese richtlijnen ed zijn bekend. Gezien ik bijna alles buiten NL en EU bestel. Tijden zijn veranderd. NL stenen winkels moeten zich eens een beetje aanpassen , of ze gaan er onder door. Tijden zijn veranderd. Jaren 70 -90 zijn geweest. We hebben internet. Ebay, AliExpress,dropshopping. MKB Nederland weet dit maar al te goed. Stenen ondernemers in NL zijn niet meer bijzonder. Maar goed ik drijf uit koers. Ik ga het wel zien. Eerst wachten wat de chinesen inelkaar knutselen voor de G70.