Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Koperen ketel kopen  (gelezen 762 keer)

Offline Milan1984

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Koperen ketel kopen
« Gepost op: 09-04-2019 20:32 u »
Beste allen,

Voor een project wil ik graag een koperen ketel kopen zoals op de foto. Hoeft niet compleet te en functioneel te zijn, maar wil wel graag de bovenkant met schoorsteen hebben. Ja ik weet dat dit geen goedkope aankoop zal worden, maar als iemand tips heeft dan hoor ik ze graag. Kleiner mag overigens ook. Vanaf 2 m en meer doorsnede is prima.

Alvast bedankt,

Milan

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Koperen ketel kopen
« Reactie #1 Gepost op: 09-04-2019 20:54 u »

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 09-04-2019 20:56 u »
Vanaf 2 m en meer doorsnede is prima.

Wow... Hoeveel budget heb je hier voor... :nut:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 09-04-2019 21:49 u »
Beste allen,

Voor een project wil ik graag een koperen ketel kopen zoals op de foto. Hoeft niet compleet te en functioneel te zijn, maar wil wel graag de bovenkant met schoorsteen hebben. Ja ik weet dat dit geen goedkope aankoop zal worden, maar als iemand tips heeft dan hoor ik ze graag. Kleiner mag overigens ook. Vanaf 2 m en meer doorsnede is prima.

Milan,

Dit soort koperen ketels zul je in Nederland niet snel vinden. Er zijn namelijk niet veel oude Nederlandse brouwerijen die een dergelijke ketel zou willen verkopen. In Duitsland kun je meer succes hebben. Daar zijn diverse oude familiebrouwerijen die hun deuren hebben moeten sluiten.

Offline Milan1984

• *
« Reactie #4 Gepost op: 10-04-2019 13:45 u »
Wow... Hoeveel budget heb je hier voor... :nut:

Voldoende 😉

Offline Milan1984

• *
« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2019 13:46 u »
Milan,

Dit soort koperen ketels zul je in Nederland niet snel vinden. Er zijn namelijk niet veel oude Nederlandse brouwerijen die een dergelijke ketel zou willen verkopen. In Duitsland kun je meer succes hebben. Daar zijn diverse oude familiebrouwerijen die hun deuren hebben moeten sluiten.

Dat vermoeden had ik inderdaad ook al, misschien dat iemand enige contacten heeft....

Tags: