Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Heeft iemand het recept van Champagnebier van Braumarkt?  (gelezen 800 keer)

Offline Snotje

• Vol lid
  • Land: nl
  • Brouwerij Snotje
Heeft iemand het recept van Champagnebier van Braumarkt?
« Gepost op: 09-04-2019 16:08 u »
Een hele tijd geleden stuurde Brouwmarkt een mailing rond een recept van champagebier dat ze op hun website hadden staan. Heeft iemand dat recept nog want ik kan het niet meer vinden, ook op hun site niet meer!

bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Davester

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Heeft iemand het recept van Champagnebier van Braumarkt?
« Reactie #1 Gepost op: 09-04-2019 19:13 u »
Een hele tijd geleden stuurde Brouwmarkt een mailing rond een recept van champagebier dat ze op hun website hadden staan. Heeft iemand dat recept nog want ik kan het niet meer vinden, ook op hun site niet meer!

bedankt!
Hier staat een oude topic over champagnebier
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,2716.msg27408.html#msg27408

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
« Reactie #2 Gepost op: 09-04-2019 23:41 u »
Deze week ook een poging gedaan om een Champagne bier te brouwen.
Ik heb een keer een Karmeliet kloon gebrouwen waarbij de hergisting op fles was mis gegaan.
Veel te veel koolzuur en gushing, maar prima als champagnebier. Na goed koelen goed uit te schenken en een prachtige langdurige koolzuurstroom.
Het stond dus al een langere tijd op mijn lijstje om dit nog een keer te doen maar dan bewust  ^-^... Dus nu is mijn Orange Karma Brut is in wording.

Uiteindelijk is dit een mooie Deus Kloon geworden...  :biersmile:

Offline Snotje

• Vol lid
  • Brouwerij Snotje
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2019 20:13 u »
Bedankt.. Ik ken de topics maar ik zoek dat specifieke recept van begin maart dit jaar.. Misschien eind februari

Offline jpt

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2019 07:11 u »
Helaas heb ik het recept ook niet bewaard, maar de mail met de, inmiddels dode link, heb ik nog. Die is van 01.03.2019. Stuur ze een mail naar klantenservice@braumarkt.com zou ik zeggen. (En deel het daarna vooral hier). Succes.

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2019 08:49 u »
Helaas heb ik het recept ook niet bewaard, maar de mail met de, inmiddels dode link, heb ik nog. Die is van 01.03.2019. Stuur ze een mail naar klantenservice@braumarkt.com zou ik zeggen. (En deel het daarna vooral hier). Succes.

Dankzij dit bericht de originele link kunnen achterhalen: https://www.braumarkt.com/champagnebier
Op verschillende cache sites gekeken, maar nergens gevonden.
Je zult ze moeten mailen/bellen denk ik.

Offline jpt

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2019 00:37 u »
Dankzij dit bericht de originele link kunnen achterhalen: https://www.braumarkt.com/champagnebier
Op verschillende cache sites gekeken, maar nergens gevonden.
Je zult ze moeten mailen/bellen denk ik.
Toch raar dat ze hun eigen tips weer wissen. Ik zag het vooral als een promo voor Swaen mout, waar Braumarkt nogal dol op lijkt te zijn.

Offline hans100w

• Vol lid
  • Brouwerij Hengeloo
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2019 02:08 u »
Ik zag het vooral als een promo voor Swaen mout, waar Braumarkt nogal dol op lijkt te zijn.
Dit is logisch, aangezien de investeerders van zowel de Swaen als Braumarkt GROEN kleuren... :denken:

Tags: