Gerstevlokken vraagje

Gestart door oengabunga, 09-04-2019 14:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oengabunga

Hallo brouwers..
Ik heb de ketel weer uit de verpakking gehaald en wil morgen de eerste Brew van dit jaar doen. ;)

Het wordt een Tripel naar voorbeeld van de Pater Tripeloris
Nu komen 2 vragen bij me op..

IK moet Gerstevlokken toevoegen..  Neem toch aan dat ik ze ongeschroot tijdens de maisch moet toevoegen?

Om het SG op te krikken moet 1 kg kristalsuiker worden toegevoegd..
Neem aan dat ik dit voor de kook moet toevoegen?
Is het beter om deze suiker in warm water op te lossen?
Het gaat om een grainfather.

Thenxxx


RBakkert

Ik heb geen ervaring met vlokken durf daar dus niks over te zeggen (wel benieuwd dus kijk even wat de rest zegt)
Denk eerlijk gezegd dat het niet veel uitmaakt wanneer je de suiker toevoegt, wij doen het  richting het einde van de kook (suiker lost hartstikke snel op) maar kan vast ook wel aan het begin van het proces.

Eric111

Citaat van: oengabunga op 09-04-2019  14:19 uHallo brouwers..
Ik heb de ketel weer uit de verpakking gehaald en wil morgen de eerste Brew van dit jaar doen. ;)

Het wordt een Tripel naar voorbeeld van de Pater Tripeloris
Nu komen 2 vragen bij me op..

IK moet Gerstevlokken toevoegen..  Neem toch aan dat ik ze ongeschroot tijdens de maisch moet toevoegen?

Om het SG op te krikken moet 1 kg kristalsuiker worden toegevoegd..
Neem aan dat ik dit voor de kook moet toevoegen?
Is het beter om deze suiker in warm water op te lossen?
Het gaat om een grainfather.

Thenxxx



Verstuurd vanaf mijn SM-G960U met Tapatalk

Hoi,

Gerstevlokken kun je ongeschroot gewoon mee maischen.
Suiker toevoegen 10 minuten voor einde koken :-)

Succes met brouwen!

Groeten, Eric

ciesvandekwis

1 kg suiker is wél véél, op hoeveel mout? Recept eens posten?
Boven de 20% suiker in je stort gaat je bier wel een stuk body missen en mss té alcoholisch worden.