Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vanille stokjes  (gelezen 669 keer)

Offline Striekert

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Vanille stokjes
« Gepost op: 08-04-2019 16:37 u »
Goeiendag,

Van het weekend was ik op een bierfestival en hier sprak ik een brouwer waar ik tijdens een ander festival een bier van heb geproefd (en gekocht) was eenmalige batch. (imperial siberian porter)

Maar dit bier is zo ontzettend romig (lekker) en nu vroeg ik hem erna hoe hij dit bereikt heeft en hij vertelde me dat hij geen lactose heeft toegevoegd. Wel wist hij me te vertellen dat hij hier vanille stokjes heeft toegevoegd maar ipv aan vergisting of tijdens einde kook vertelde hij me dat hij dit aan begin maisch heeft toegevoegd.
Heeft iemand hier meer ervaring mee? Want wil het zelf ook gaan proberen om op deze manier de romigheid te gaan creren.

Recept en zo moet ik nog bedenken maar wil gewoon meer weten of er mensen zijn die dit al is geprobeerd hebben en hoe het uitgepakt heeft...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MaartenM

• Super lid
  • Land: nl
  • l, l og mer l!
Re: Vanille stokjes
« Reactie #1 Gepost op: 08-04-2019 20:31 u »
Ik heb in mijn koffieporter: https://www.hobbybrouwen.nl/bforum/index.php/topic,38831.0.html extract in wodka gebruikt. Dit tijdens het lageren toegevoegd.

Tags: