Hallo! Ik ben Steven

Gestart door StevenvanH, 06-04-2019 10:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StevenvanH

Hallo allemaal!

Even voorstelen; mijn naam is Steven en ik ben een zeer beginnend brouwer met minimaal net zoveel enthousiasme als velen van jullie.
In het dagelijks leven ben ik chefkok en heb half vorig jaar samen met een brouwer uit Oudesluis een eigen bierlijn opgezet voor het restaurant.

Hier is mijn motivatie ontstaan om een cursus in Almere te volgen over het begin concept van bier brouwen. Inmiddels staat er een Easybrew 30 en is het eerste brouwsel een feit (staat nu al 4 dagen lekker te pruttelen)

Na de cursus en de eerste brouw dag zit mijn hoofd nog vol met zoveeeel vragen en ideeën en heb er al veel beantwoord gekregen via dit geweldige forum, alleen komen er dan nog veel meer vragen bij....

In ieder geval dank voor alle informatie en hoop er zelf ook nog wat nuttigs aan toe te kunnen voegen!

Tot snel!
Steven

brouwerwaldonk

Als je een vraag hebt, gooi die hier gewoon op het forum, heel vlug zal je antwoorden krijgen. 

StevenvanH


RoyB

Wat leuk, je achtergrond zo.

Er is inderdaad een hele hoop te leren, maar dat maakt deze hobby ook zo mooi. Je kunt al eigenlijk heel snel met heel weinig middelen een lekker bier brouwen, maar elke keer kun je bepaalde stappen van het proces in eigen hand nemen. Zo ben ik ooit begonnen met siroop blikken en een waterkoker. Ondertussen doe ik alles zelf van de graankorrel maischen tot het water behandelen, en heb ik een gekoelde conische gisttank.

Het is echt een hobby die je pakt en waar je nog vele jaren in kunt groeien. Welkom!

StevenvanH

Dank Royb!

Ik ga maar eens beginnen met vragen te plaatsen! Leuk de verwelkoming!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.