Even voorstellen: Michiel

Gestart door McKolders, 01-04-2019 21:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

McKolders

Hoi allemaal,

Na hier heel veel te hebben gelezen vond ik het tijd om me ook maar eens aan te melden: Ik ben Michiel, 39 jaar, woonachtig in Baarn en maak computerspelletjes voor mijn werk.

Na vele jaren speciaalbier te hebben geconsumeerd vond ik 't tijd worden om ook eens mijn eigen bier te brouwen. Circa anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met een starterspakket (Tripel) van Brouw broeders (https://www.brouwbroeders.nl/) en al snel was me duidelijk dat het niet bij één keer zou blijven. Ik ben me gaan verdiepen in het brouw proces waarbij dit forum van onschatbare waarde voor me is geweest!

Inmiddels ben ik twaalf brouwsels (en een hoop kennis en apparatuur) verder, sommige zeer smakelijk, anderen wat minder maar zoals vaak wordt gezegd: het wordt altijd bier! Elk (uniek) brouwsel krijgt z'n eigen naam en etiket want het moet er natuurlijk ook een beetje goed uit zien! :)



Mijn uitrusting bestaat uit een SS brewtech ketel van 23 liter, filterheks in een hoge bak (voor hondenbrokken), platenkoeler, Speidel gistingsvat (12 liter), luchtpomp met bruissteentje en sinds kort een koelkast met gloeilamp ingericht als klimaatkast, bestuurd met een ITC-1000F. Maximale capaciteit is 12 liter wat ik nog gewoon in mijn keuken kan bereiden.

Ik hoop hier nog veel te kunnen leren en met mijn prille kennis wellicht ook een bijdrage te kunnen leveren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.