Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Chemipro caustic  (gelezen 3430 keer)

Offline haicoterbeek

• -
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij Ram
Re: Chemipro caustic
« Reactie #50 Gepost op: 04-04-2019 23:46 u »
Bij bijvoorbeeld zwavelzuur moet je dit inderdaad niet doen. Bij Chemipro Caustic heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Het zorgt voor het sneller oplossen van het middel.
Dit gaat nergens meer om! Wat een geneuzel. Off-topic, niet terzake doende, ondeskundig en  onveilig.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #51 Gepost op: 05-04-2019 00:03 u »
Dit gaat nergens meer om! Wat een geneuzel. Off-topic, niet terzake doende, ondeskundig en  onveilig.

Zeker niet onveilig! Vergelijkt het met zout of suiker waarover water gegoten wordt.
Zoals ik schreef moet je dit niet met elk product doen. Je moet weten waar je mee bezig bent!

Offline haicoterbeek

• -
  • Super lid
  • Brouwerij Ram
« Reactie #52 Gepost op: 05-04-2019 00:05 u »
Zeker niet onveilig! Vergelijkt het met zout of suiker waarover water gegoten wordt.
Zoals ik schreef moet je dit niet met elk product doen. Je moet weten waar je mee bezig bent!
Ok veilig! Maar off-topic ondeskundig en niet terzake doende.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #53 Gepost op: 05-04-2019 00:17 u »
Ok veilig! Maar off-topic ondeskundig en niet terzake doende.

Nee. Ik ben ervaringdeskundige in het gebruik van Chemipo Caustic. Het middel wordt door mij al heel veel jaren gebruikt (al meer dan 20 jaar). Het middel wordt door mij ingezet voor het reinigen van flessen. Ook Kokkebil doet dat.
De flessen worden door mij eerst in een grote emmer gezet dan wel gestapeld waarbij de monden van de flessen naar boven zijn gericht. Daarna strooi ik de benodigde Chemipro Caustic verspreid uit over de inhoud van de emmer.  Daarna gaat er water van ongeveer 50 C in de emmer. Ik spuit het water met een slang in de monden van de flessen zodat deze niet gaan opdrijven.
Ik weet ook dat je het voegen van water niet met elk reinigingsproduct ongestraft kan doen. En dat wordt door mij ook niet gezegd.
Ik gaf het voorbeeld van zwavelzuur maar ook met zuiver natriumloog moet je dit absoluut niet doen. Natriumloog als reinigingsmiddel heb het uitgeprobeerd maar ben vanwege de veiligheidsaspecten er snel van afgestapt. Dat is geen middel voor een hobbybrouwer.

Mijn reactie is ook niet off-topic. Door mijn manier van werken heb ik steeds schuimvorming. Het bruisen, lees schuimen, is nota bene de directe aanleiding voor dit topic.

Als je aan het water Chemipro Caustic toevoegt krijg je geen schuimvorming. Vergelijk het met zeepsop. Wanneer je dat in een afwasbak doet met heet water heb je ook geen schuim. Het schuim ontstaat pas na vermenging met water en het inbrengen van zuurstof. In mijn geval gebeurt dat door middel van de waterstraal.
Spontaan schuimen heb je wel bij het gebruik van Chemipro Oxi. Daarbij bruist de verontreiniging bij wijze van spreken weg.
Bij het gebruik van Chemipro Caustic krijg je overigens wel gasbelletjes die tegen de wand van de fles zitten als het middel een tijdje heeft ingewerkt.

Offline middelaersch

• Vol lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #54 Gepost op: 05-04-2019 01:40 u »
1 april kikker in je bil! 3 april kokke in je bil.

De vraagstelling was kl*te van de bok! Het hele draadje is k*t met peren.

Man  man man wat is er met jou aan de hand? Doe eens normaal joh!
(moet jij zeggen: 'doe zelf normaal'  :proost: )

Offline Chilobrachys

• Senior lid
« Reactie #55 Gepost op: 06-04-2019 00:36 u »
Pinksteren moet nog komen maar volgens mij is de heilige geest van MarkGA alvast nedergedaald in Haico  :-X :weetniet:

Offline Scorpionrose

• Senior lid
« Reactie #56 Gepost op: 06-04-2019 11:14 u »
Nee. Ik ben ervaringdeskundige in het gebruik van Chemipo Caustic. Het middel wordt door mij al heel veel jaren gebruikt (al meer dan 20 jaar). Het middel wordt door mij ingezet voor het reinigen van flessen. Ook Kokkebil doet dat.
De flessen worden door mij eerst in een grote emmer gezet dan wel gestapeld waarbij de monden van de flessen naar boven zijn gericht. Daarna strooi ik de benodigde Chemipro Caustic verspreid uit over de inhoud van de emmer.  Daarna gaat er water van ongeveer 50 C in de emmer. Ik spuit het water met een slang in de monden van de flessen zodat deze niet gaan opdrijven.
Ik weet ook dat je het voegen van water niet met elk reinigingsproduct ongestraft kan doen. En dat wordt door mij ook niet gezegd.
Ik gaf het voorbeeld van zwavelzuur maar ook met zuiver natriumloog moet je dit absoluut niet doen. Natriumloog als reinigingsmiddel heb het uitgeprobeerd maar ben vanwege de veiligheidsaspecten er snel van afgestapt. Dat is geen middel voor een hobbybrouwer.

Mijn reactie is ook niet off-topic. Door mijn manier van werken heb ik steeds schuimvorming. Het bruisen, lees schuimen, is nota bene de directe aanleiding voor dit topic.

Als je aan het water Chemipro Caustic toevoegt krijg je geen schuimvorming. Vergelijk het met zeepsop. Wanneer je dat in een afwasbak doet met heet water heb je ook geen schuim. Het schuim ontstaat pas na vermenging met water en het inbrengen van zuurstof. In mijn geval gebeurt dat door middel van de waterstraal.
Spontaan schuimen heb je wel bij het gebruik van Chemipro Oxi. Daarbij bruist de verontreiniging bij wijze van spreken weg.
Bij het gebruik van Chemipro Caustic krijg je overigens wel gasbelletjes die tegen de wand van de fles zitten als het middel een tijdje heeft ingewerkt.

Wat Jacques hier schrijft klopt. Ik gebruik Chemipro Caustic ook voor het reinigen van mijn flessen.
Ik doe water van 55 graden in een oude koelbox en voeg hier Chemipro Caustic aan toe en dan schuimt het niet waarna ik hier mijn flesjes een tijdje in laat staan.
Ook gebruik ik het in voor mijn vergistingsemmer. Dan doe ik eerst Chemipro Caustic in de emmer en vul de emmer in de douche met de sproeier. Doordat je dan veel zuurstof samen met het water toevoegt krijg je een dikke schuimlaag.

Offline Kokkebil

• Super lid
  • Land: 00
  • Hou van water,mits het langs de brouwer is geweest
« Reactie #57 Gepost op: 06-04-2019 11:42 u »
Pleeeeeaaaase Jacques, sluit dit topic!!

Offline Baron de Mithdac

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Chemipro caustic
« Reactie #58 Gepost op: 06-04-2019 12:06 u »
Pinksteren moet nog komen maar volgens mij is de heilige geest van MarkGA alvast nedergedaald in Haico  :-X :weetniet:
?????????

Wat is dit voor forum? Is dit een trap na of wat is de bedoeling van deze opmerking??

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #59 Gepost op: 06-04-2019 12:26 u »
?????????

Wat is dit voor forum? Is dit een trap na of wat is de bedoeling van deze opmerking??
Een forum over hobbybierbrouwen. De meeste leden zijn wel respectvol tegen mekaar, maar het kan zijn dat er enkele trollen tussen zitten.
Het beste kan je zulke berichten negeren. Proost! :biersmile:

Offline Baron de Mithdac

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #60 Gepost op: 06-04-2019 12:27 u »
Een forum over hobbybierbrouwen. De meeste leden zijn wel respectvol tegen mekaar, maar het kan zijn dat er enkele trollen tussen zitten.
Ohhhw! Bedankt voor de tip. Zal er rekening mee houden.

Offline dirk

• Super lid
  • I don't feed trolls
« Reactie #61 Gepost op: 06-04-2019 13:02 u »
... maar het kan zijn dat er enkele trollen tussen zitten.

Negeren dat is de beste oplossing voor mensen die willen trollen. Wist je trouwens dat je dit kunt instellen in je 'dashboard'? Werkt goed hoor!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #62 Gepost op: 06-04-2019 21:41 u »
Pleeeeeaaaase Jacques, sluit dit topic!!

Beste Kokkebil,

Op dit forum is het sluiten van een topics zeldzaam. Alleen in het board Prikbord is het gebruikelijk om aan te geven dat hetgeen aangeboden is niet meer beschikbaar is.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #63 Gepost op: 06-04-2019 21:45 u »
?????????

Haico,

Waarom bedien je je van een ander account om te reageren?

Het begint er steeds meer op te lijken dat je er alles aan doet om een ban uit te lokken om vervolgens ergens anders je te beklagen over dit forum.

https://www.gewoon-nieuws.nl/2015/01/hoe-herken-je-een-internet-troll/

Offline Kokkebil

• Super lid
  • Hou van water,mits het langs de brouwer is geweest
« Reactie #64 Gepost op: 07-04-2019 12:05 u »
Beste Kokkebil,

Op dit forum is het sluiten van een topics zeldzaam. Alleen in het board Prikbord is het gebruikelijk om aan te geven dat hetgeen aangeboden is niet meer beschikbaar is.

Ok, ik vind het prima.
Maar gezien alle reacties ( waarvan een aantal nogal " aanmatigend" zijn), dacht ik dat het beter is dit topic te sluiten.

Hoe een simpele vraag zulke reacties kan losmaken.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #65 Gepost op: 07-04-2019 13:44 u »
Ok, ik vind het prima.
Maar gezien alle reacties (waarvan een aantal nogal " aanmatigend" zijn), dacht ik dat het beter is dit topic te sluiten.

Het sluiten van een topic is een uiterst redmiddel net als het opleggen van een ban.
Zeker dat laatste wordt op dit forum niet snel gedaan. Leden worden eerder aangesproken op hun gedrag. Wanneer echter na herhaling dit niet het gewenste effect heeft dan rest er niet veel anders het opleggen van een ban.

Online hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2019 08:45 u »

En het maakt het topic er ook een stuk minder leesbaar door en daardoor lastig de essentie te volgen. Laten we dus stoppen met dit gedoe. Blijkbaar is bierbrouwen voor sommigen te simpel en niet uitdagend genoeg en moet de uitdaging gezocht worden in het lastig vallen van anderen.