Chemipro caustic

Gestart door Kokkebil, 29-03-2019 17:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: CeesM op 01-04-2019  22:52 uKlopt. Ik deel ook jouw ervaring niet. Ik gebruik dat spul niet en ik gebruik geen flesjes met schimmel. ;)

Bedankt voor deze waardevolle bijdrage aan dit topic...  :nut:

Anders gezegd: soms het beter niet te reageren.  :D

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 01-04-2019  23:00 uBedankt voor deze waardevolle bijdrage aan dit topic...  :nut:

Anders gezegd: soms het beter niet te reageren.  :D

Sluiten maar Jacques!

Ongelooflijk wat een wetenschappelijke verhandelingen op een simpele vraag!

De een wil niet onder doen voor de ander!

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 02-04-2019  19:18 uOngelooflijk wat een wetenschappelijke verhandelingen op een simpele vraag!

Soms lijkt een vraag simpel maar blijkt bij het beantwoorden dat er een hele wereld van wetenschap achter zit.

Schuimvorming van een reinigingsmiddel door verlaging van de oppervlaktespanning maakt dat het beter werkt. Echter veel schuim wil niet bij voorbaat zeggen dat het middel beter werkt. Soms wordt aan een reinigingsmiddel een anti-schuimmiddel toegevoegd om te zorgen dat het niet een grote schuimbende wordt.

Schuimvorming is van veel factoren afhankelijk. Een verminderde schuimvorming kan te maken hebben met de aard van verontreiniging waarmee je te maken hebt.

Uit de reacties in het topic valt op te maken dat anderen niet gemerkt hebben dat de laatste tijd de schuimvorming van Chemipro Caustic minder is geworden.

haicoterbeek

Citaat van: Kokkebil op 02-04-2019  19:18 uSluiten maar Jacques!

Ongelooflijk wat een wetenschappelijke verhandelingen op een simpele vraag!

De een wil niet onder doen voor de ander!
1 april kikker in je bil! 3 april kokke in je bil.

De vraagstelling was kl*te van de bok! Het hele draadje is k*t met peren.

Tip: http://hobbyschoonmaakforum.nl

Kokkebil

Citaat van: haicoterbeek op 03-04-2019  02:39 u1 april kikker in je bil! 3 april kokke in je bil.

De vraagstelling was kl*te van de bok! Het hele draadje is k*t met peren.

Tip: http://hobbyschoonmaakforum.nl

Zeker de leukste thuis... ( ik zal het fatsoenlijk houden).

Simpele vraag met ontzettend veel niet te zake doende antwoorden, vandaar sluiten die hap!
Geeft mensen ook geen munitie meer om zo te reageren.

Drents Hopbier

Citaat van: haicoterbeek op 03-04-2019  02:39 uHet hele draadje is k*t met peren.

Zie: http://www.brouwerijboegbeeld.nl/winkel/

HHopbier

Eric v B

Citaat van: hansHalberstadt op 01-04-2019  08:19 uHet lijkt wel of schoonmaakmiddelen steeds weer tot irritaties en respectloze opmerkingen leiden. Misschien moeten we onze geest er ook eens goed mee schoonmaken. Zo de onderwerpen volgen leest een stuk minder prettig.
Volgens mij staat dat ook op de verpakking! Wel PBM's gebruiken!

haicoterbeek

Citaat van: Drents Hopbier op 03-04-2019  12:19 uZie: http://www.brouwerijboegbeeld.nl/winkel/

HHopbier
Mooie link! Zal een paar flesjes bestellen. Ggg

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 03-04-2019  02:39 u1 april kikker in je bil! 3 april kokke in je bil.

De vraagstelling was kl*te van de bok! Het hele draadje is k*t met peren.

Tip: http://hobbyschoonmaakforum.nl

Haico,

Discussie hebben is goed. We hoeven niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar het is nergens voor nodig om op de man dan wel op naam van een forumlid te spelen.

Al een aantal keren heb ik gevraagd om met respect naar andere leden te reageren.
Waarom doe je dat niet? Zo moeilijk is dat niet.

CeesM

Citaat van: Jacques op 01-04-2019  23:00 uBedankt voor deze waardevolle bijdrage aan dit topic...  :nut:

Anders gezegd: soms het beter niet te reageren.  :D
Ja sorry. Maar de zoveelste topic over schoonmaakmiddelen waar de topic na één pagina nog geen bevredigend antwoord op heeft gehad, nodigde me toch uit om te reageren. En naar mijn mening heb ik het met alle respect gedaan. :-[

haicoterbeek

Citaat van: CeesM op 03-04-2019  23:23 uJa sorry. Maar de zoveelste topic over schoonmaakmiddelen waar de TS na één pagina nog geen bevredigend antwoord op heeft gehad, nodigde me toch uit om te reageren. En naar mijn mening heb ik het met alle respect gedaan. :-[
Mooi he! Hobbybrouwen is tegenwoordig Schrobben en Brouwen!

Jacques

Citaat van: CeesM op 03-04-2019  23:23 uJa sorry. Maar de zoveelste topic over schoonmaakmiddelen waar de topic na één pagina nog geen bevredigend antwoord op heeft gehad, nodigde me toch uit om te reageren. En naar mijn mening heb ik het met alle respect gedaan. :-[


Als het gaat om reinigingsmiddelen dan komt het vaker voor dat gereageerd wordt zonder dat er enige ervaring met het middel. Je bent daarop geen uitzondering.

Kokkebil vraagt om ervaringen. Ik trapte in de valkuil door te reageren op een bericht over de samenstelling van het middel. Die samenstelling is relevant voor de werking en schuimvorming van het middel. Maar dat wilde Kokkebil niet weten. Hij wilde alleen weten of hij alleen staat in zijn constatering dat het middel minder goed schuimt. Inmiddels is het antwoord op deze simpele vraag beantwoord. De schuimvorming van het middel varieert in de tijd en is ook afhankelijk van de verontreiniging.

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 04-04-2019  00:10 uMooi he! Hobbybrouwen is tegenwoordig Schrobben en Brouwen!

Het is nooit anders geweest. Zonder een goede hygiëne heb je eerder last van ongewenste infecties.

EBC

Chemipro Caustic en schuimen ???

Dat middel schuimt helemaal niet, toch nauwelijks. En dat was ook niet de vraag.

hansHalberstadt

Citaat van: Drents Hopbier op 03-04-2019  12:19 uZie: http://www.brouwerijboegbeeld.nl/winkel/

HHopbier
Zie je alles is al een keer gedaan. Hoewel dan niet origineel meer kan die met peren kan best wel een leuk bier opleveren.

haicoterbeek

Citaat van: EBC op 04-04-2019  17:19 uChemipro Caustic en schuimen ???

Dat middel schuimt helemaal niet.
Nee, ook nog niet meegemaakt?

haicoterbeek

Citaat van: hansHalberstadt op 04-04-2019  19:22 uZie je alles is al een keer gedaan. Hoewel dan niet origineel meer kan die met peren kan best wel een leuk bier opleveren.
Snap er ook niks van. Vergelijk ik een draadje met een lekker biertje, is het ook niet goed.

hansHalberstadt

Citaat van: haicoterbeek op 04-04-2019  19:27 uSnap er ook niks van. Vergelijk ik een draadje met een lekker biertje, is het ook niet goed.
Ja laten we het onderwerp maar aan andere naam geven. dat klinkt beter dan schoonmaakmiddelen misschien.

Jacques

Citaat van: EBC op 04-04-2019  17:19 uChemipro Caustic en schuimen ???

Dat middel schuimt helemaal niet, toch nauwelijks. En dat was ook niet de vraag.

Er ontstaat wel degelijk schuim bij gebruik van dit middel. Vooral als een waterstraal in een oplossing laat lopen. Soms is het weinig, maar vaak is het behoorlijk veel. Na een tijdje zakt het schuim in.

Kokkebil heeft het inderdaad niet over schuimen maar bruisen. Bij bruisen hoort schuimvorming. Zonder schuimbellen gevuld met een gas heb je geen bruisen. Bruisen is kortdurig schuimen.


Voor zover de vraag van Kokkebil betrekking heeft op de werking van het middel zijn er geen reacties, lees ervaringen, die er op wijzen dat het middel van samenstelling is gewijzigd.

dirk

Citaat van: Jacques op 04-04-2019  21:39 uEr ontstaat wel degelijk schuim bij gebruik van dit middel. Vooral als een waterstraal in een oplossing laat lopen. Soms is het weinig, maar vaak is het behoorlijk veel. Na een tijdje zakt het schuim in.

Kokkebil heeft het inderdaad niet over schuimen maar bruisen. Bij bruisen hoort schuimvorming. Zonder schuimbellen gevuld met een gas heb je geen bruisen. Bruisen is kortdurig schuimen.


Voor zover de vraag van Kokkebil betrekking heeft op de werking van het middel zijn er geen reacties, lees ervaringen, die er op wijzen dat het middel van samenstelling is gewijzigd.

Geen last van schuimen hier. Maar dat is gewoon een kwestie van juist doseren, 1 gram per liter, meer doseren geeft inderdaad veel schuim. Dus pak gewoon een weegschaaltje erbij, scheelt geld en belast het milieu minder.

Jacques

Citaat van: dirk op 04-04-2019  21:50 uGeen last van schuimen hier. Maar dat is gewoon een kwestie van juist doseren, 1 gram per liter, meer doseren geeft inderdaad veel schuim. Dus pak gewoon een weegschaaltje erbij, scheelt geld en belast het milieu minder.

Ook bij de juiste dosering ontstaat er schuim als je eerst het middel toevoegt in de emmer en daarna de emmer vult met water. Wanneer je het middel toevoegt aan water ontstaat er inderdaad geen schuim.
De eerste methode is de manier waarop ik werk vandaar dat ik altijd schuimvorming zie.

haicoterbeek

Citaat van: dirk op 04-04-2019  21:50 uGeen last van schuimen hier. Maar dat is gewoon een kwestie van juist doseren, 1 gram per liter, meer doseren geeft inderdaad veel schuim. Dus pak gewoon een weegschaaltje erbij, scheelt geld en belast het milieu minder.
1 gram per liter? Nou nou! Us bin zuuhnig. Das een concentratie van 0,1%

EBC

Citaat van: Jacques op 04-04-2019  22:41 uOok bij de juiste dosering ontstaat er schuim als je eerst het middel toevoegt in de emmer en daarna de emmer vult met water.

Dat mag je NOOIT doen!

Altijd eerst water, dan product.

dirk

Citaat van: Jacques op 04-04-2019  22:41 uOok bij de juiste dosering ontstaat er schuim als je eerst het middel toevoegt in de emmer en daarna de emmer vult met water.

Er ontbreekt een beetje nuancering aan mijn voorgaande post. Ik had last van veel schuim, toen ik op zijn 'boerenfluitjes' wat Chemipro caustic in mijn mandfles strooide. Nu ik alles afweeg is er snel schuimvorming, maar verdwijnt ook weer sneller, dat merk ik vooral met naspoelen.

Jacques

Citaat van: EBC op 04-04-2019  23:03 uDat mag je NOOIT doen!

Altijd eerst water, dan product.

Bij bijvoorbeeld zwavelzuur moet je dit inderdaad niet doen. Bij Chemipro Caustic heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Het zorgt voor het sneller oplossen van het middel.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.