Toevoegen kruiden

Gestart door Sjuuls, 27-03-2019 19:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjuuls

Ik ben van plan om een Tripel te gaan brouwen nu zag ik als tip op het recept wat er bij zat dit betreft een moutpakket dat koriander er goed bij past bedoelen ze dan korianderzaad of gemalen bladeren? En voeg ik dit toe na het laatste hop?

haicoterbeek

Je kunt de gemalen korianderzaad toevoegen aan het einde van de kook.

Traploper

Ja, 5 minuten meekoken is voldoende. Maar gebruik het met mate, anders neemt het je hele bier over.

beermenke

Ik plet 1 gram per 10 liter tussen 2 lepels en paar minuten meekoken
Persoonlijke smaak en meer voeg ik niet toe. Overheerst gauw.

Oscar

Citaat van: Sjuuls op 27-03-2019  19:21 uIk ben van plan om een Tripel te gaan brouwen nu zag ik als tip op het recept wat er bij zat dit betreft een moutpakket dat koriander er goed bij past bedoelen ze dan korianderzaad of gemalen bladeren? En voeg ik dit toe na het laatste hop?

Doe het maar eerst zonder koriander... ;)  Probeer eerst te leren brouwen voordat je de hele kruidenkast opent... ;)

haicoterbeek

Citaat van: Oscar op 28-03-2019  00:01 uDoe het maar eerst zonder koriander..... ;)  probeer eerst te leren brouwen voordat je de hele kruidenkast opent... ;)
Soms bu'j te bange! 12 gram op 20 liter en gaan!

Sjuuls

 

Is met een vijzel ook goed?

;)
Citaat van: beermenke op 27-03-2019  21:19 uIk plet 1 gram per 10 liter tussen 2 lepels en paar minuten meekoken
Persoonlijke smaak en meer voeg ik niet toe. Overheerst gauw

Brouwert

Citaat van: Sjuuls op 27-03-2019  19:21 uIk ben van plan om een Tripel te gaan brouwen nu zag ik als tip op het recept wat er bij zat dit betreft een moutpakket dat koriander er goed bij past bedoelen ze dan korianderzaad of gemalen bladeren? En voeg ik dit toe na het laatste hop?

Korianderzaad dus, geen blad. En inderdaad de laatste 5 min meekoken.

Fractus

Vijzel is prima, zolang je de zaadjes maar plet. Je ruikt het meteen ;)

Jacques

Citaat van: beermenke op 27-03-2019  21:19 uIk plet 1 gram per 10 liter tussen 2 lepels en paar minuten meekoken
Persoonlijke smaak en meer voeg ik niet toe. Overheerst gauw.

Een goede tripel kan zonder koriander.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.