Brandbier wedstrijd 2018

Gestart door Adbrouwt, 15-11-2017 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: BrouwMark op 16-07-2018  12:58 uSuper trots op mijn allereerste inzending ooit! 40/50, de enige negatieve opmerking: iets te plakkerig.

Netjes.

Hopbier

BrouwMark

Citaat van: Wvo88 op 16-07-2018  22:17 uNee ik heb ook Himalaya zout gebruikt. Maar wel een witbiergist en een wat hogere temperatuur aangehouden tijdens het gisten. Dus ik denk (zoals Jaques aangeeft) ik het daar moet zoeken. Moet alleen nog onderzoeken hoe medicinaal smaakt ???

Denk jodium, pleister, ziekenhuislucht, chloor. Of, als je van whisky houdt: laphroaig!

Citaat van: Drents Hopbier op 16-07-2018  22:23 uNetjes.

Hopbier

Dank je wel! Ik ben wel benieuwd naar de scores van toptieners nu. Fermon?

Jacques

Citaat van: Wvo88 op 16-07-2018  22:17 uMoet alleen nog onderzoeken hoe medicinaal smaakt ???

Een klein beetje als Dettol...

Fermon

Citaat van: BrouwMark op 16-07-2018  22:47 uDenk jodium, pleister, ziekenhuislucht, chloor. Of, als je van whisky houdt: laphroaig!

Dank je wel! Ik ben wel benieuwd naar de scores van toptieners nu. Fermon?


BrouwMark



Top Fermon. Ik had dus zomaar tussen de finalisten kunnen staan  :D

Fermon

Inderdaad BrouwMark, het zat waarschijnlijk dicht bij elkaar. Jij ook een mooi rapport👍🏼.

RGeraads

Citaat van: BrouwMark op 17-07-2018  10:08 u

Top Fermon. Ik had dus zomaar tussen de finalisten kunnen staan  :D

Grappig om mijn handschrift hier terug te zien. Gefeliciteerd met dit mooie bier!

BrouwMark

Citaat van: RGeraads op 17-07-2018  17:08 uGrappig om mijn handschrift hier terug te zien. Gefeliciteerd met dit mooie bier!

Haha, dank je wel! Hoezo plakkerig?  :)

Jacques

Gisteren was de presentatie van de Brand Gose in Woerden, de woonplaats van Jens van Riel die de wedstrijd gewonnen heeft. De ruimte waar de presentatie gehouden werd was vrij klein. Vandaar dat er een beperkt aantal mensen hiervoor uitgenodigd waren. Als oud-winnaar behoor ik tot die gelukkigen.




















Richard3

Het valt me op dat er toch wel wat zure gezichten bij zitten.  :) :proost:

BrouwMark

Het valt me op dat die gose uiteindelijk vrij helder is geworden.

Jacques

Citaat van: Richard3 op 31-03-2019  17:21 uHet valt me op dat er toch wel wat zure gezichten bij zitten.  :) :proost:

Dan moet je goed zoeken.

Het bier is overigens ziltig en licht zuur. Heel verfrissend.

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 31-03-2019  18:33 uHet valt me op dat die gose uiteindelijk vrij helder is geworden.

Hij is niet helder maar licht mistig.

snowmansion

Leuk om te zien.

https://www.bierista.nl/actueel/brand-gose-jens-van-riel
Ik lees dat ie alleen bij Jan Linders supermarkt in Limburg verschijnt? Dacht door heel NL net als bv de IPA/Session IPA?

Edit: Ook 319 deelnemers voor de 20189 editie. Best een hoop :)

Drents Hopbier

Citaat van: snowmansion op 01-04-2019  17:02 uLeuk om te zien.

https://www.bierista.nl/actueel/brand-gose-jens-van-riel
Ik lees dat ie alleen bij Jan Linders supermarkt in Limburg verschijnt? Dacht door heel NL net als bv de IPA/Session IPA?

Ook 319 deelnemers voor de 2018 editie. Best een hoop

319 deelnemers voor de 2019 Winterbier editie.

Hopbier

snowmansion

Citaat van: Drents Hopbier op 01-04-2019  17:23 u319 deelnemers voor de 2019 Winterbier editie.

Hopbier

Uiteraard 2019!  Stom, zal het aanpassen

BrouwMark

Citaat van: Drents Hopbier op 01-04-2019  17:23 u319 deelnemers voor de 2019 Winterbier editie.

Hopbier

Zow hee, 107 meer dan vorig jaar. Het lijkt wel alsof bierbrouwen populair is  :)

mbroek

Citaat van: BrouwMark op 02-04-2019  00:43 uZow hee, 107 meer dan vorig jaar. Het lijkt wel alsof bierbrouwen populair is  :)

Zou het biertype daar niet meer mee te maken hebben? Was voor mij wel de keuze om verleden jaar niet mee te doen.

tdp

Citaat van: mbroek op 02-04-2019  11:03 uZou het biertype daar niet meer mee te maken hebben? Was voor mij wel de keuze om verleden jaar niet mee te doen.

Datzelfde gold voor mij, een winterbier spreekt me toch meer aan!

ramon86

Dat denk ik ook, ik heb om die reden de vorige editie ook overgeslagen.

Jacques

Citaat van: ramon86 op 05-04-2019  14:45 uDat denk ik ook, ik heb om die reden de vorige editie ook overgeslagen.

Ik heb nu een paar keer een gose naar eigen stijl gebrouwen met wat meer hop. Bijzonder frisse bieren zijn dat geworden.

Thom

Ik was inzamelpunt van Brand en heb als dank een kratje bier gekregen met meerdere prijswinnende bieren. Mooi gebaar! :biersmile:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.