Wat is het nut van een kookwekker?

Gestart door Knobby, 23-03-2019 17:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knobby

Wat is het nut van een kookwekker?  :weetniet:  Hoe gebruik je deze? En wat is de aanvulling hiervan op een klok?  :weetniet: :weetniet: Ik heb nog nooit het nut gezien/gemerkt van een kookwekker...

Hoe moeilijk is het om zelf op de klok te kijken? Serieus..ik vraag me dit werkelijk af. Als je denkt dat dit te hoog gegrepen is, wat kun je dan wel? Wel? :nut: :)   Het is allemaal niet zo moeilijk...

Scorpionrose

Citaat van: Knobby op 23-03-2019  17:26 uWat is het nut van een kookwekker?  :weetniet:  Hoe gebruik je deze? En wat is de aanvulling hiervan op een klok?  :weetniet: :weetniet: Ik heb nog nooit het nut gezien/gemerkt van een kookwekker...

Hoe moeilijk is het om zelf op de klok te kijken? Serieus..ik vraag me dit werkelijk af. Als je denkt dat dit te hoog gegrepen is, wat kun je dan wel? Wel? :nut: :)   Het is allemaal niet zo moeilijk...

Kookwekker? bestaan die dingen nog dan?
Ik gebruik als het nodig is mijn alarm op mijn mobieltje want die heeft iedereen 24 uur per dag bij zich.

hans100w

Citaat van: Knobby op 23-03-2019  17:26 uWat is het nut van een kookwekker?  :weetniet:  Hoe gebruik je deze? En wat is de aanvulling hiervan op een klok?  :weetniet: :weetniet: Ik heb nog nooit het nut gezien/gemerkt van een kookwekker...

Hoe moeilijk is het om zelf op de klok te kijken? Serieus..ik vraag me dit werkelijk af. Als je denkt dat dit te hoog gegrepen is, wat kun je dan wel? Wel? :nut: :)   Het is allemaal niet zo moeilijk...

Dit lijkt wel een post van Oscar  :nut: :nut:

Jukkie

Haha mooi topic terwijl achter in de tuin zit met een eigen brouwsel :)
Ik hoop toch echt dat die dingen nut hebben; heb net een nieuwe via eBay gekocht omdat mijn huidige bijna een lege batterij heeft!
Maar ff serieus  ??? , Ik vind het een handig dingetje. Zeker als ik tussendoor wat aan het schoonmaken ben, of een potje darts speel onder het koken.
 

Jukkie

Citaat van: hans100w op 23-03-2019  17:38 uDit lijkt wel een post van Oscar

  :nut: :nut:

Knobby

Citaat van: hans100w op 23-03-2019  17:38 uDit lijkt wel een post van Oscar  :nut: :nut:
Goed gespot  ;)

seed7

Citaat van: Knobby op 23-03-2019  17:26 uWat is het nut van een kookwekker?

Me dunkt, de kookketel wekken natuurlijk,

ingo

chthon

1 kookwekker is niet genoeg. En als je bezig bent in de keuken dan kun je je echt niet veroorloven om voortdurend naar de klok te kijken terwijl je met iets anders bezig bent. Koken is parallel, niet seriëel. Ik gebruik de kookwekker op mijn oven, waarmee ik ook dingen voor een bepaalde tijd kan opwarmen, en die een mooi alarm geeft wanneer het klaar is. Mijn inductiekookplaat heeft een kookwekker per zone, en ik heb nog twee afzonderlijke kookwekkers.

Goed eten klaarmaken vereist coördinatie, zodat alles vrijwel gelijktijdig klaar is. Voortdurend op de klok kijken leidt af van het eigenlijke doel: een gerecht goed klaarmaken en correct opdienen.

(Zoals iemand hierboven al opmerkte: het lijkt wel een parodie op een ander draadje  ;D)

hansHalberstadt

Ik gebruik al jaren een computergestuurde brouwinstallatie. De afgelopen paar keer echter zonder gebrouwen door wat technische problemen. en toen een simpele kookwekker gebruikt om de maisch stappen en hopkooktijden bij te houden. Werkt eigenlijk heel handig. Zonder wekker vergeet ik gegarandeerd de tijd in de gaten te houden.

Koen S

Citaat van: hansHalberstadt op 23-03-2019  19:47 uIk gebruik al jaren een computergestuurde brouwinstallatie. De afgelopen paar keer echter zonder gebrouwen door wat technische problemen. en toen een simpele kookwekker gebruikt om de maisch stappen en hopkooktijden bij te houden. Werkt eigenlijk heel handig. Zonder wekker vergeet ik gegarandeerd de tijd in de gaten te houden.
Ik noteer de kooktijden op mijn BrouwHulp checklist 🙊

middelaersch

Ik gebruik een kookwekker. Ik heb nog nooit het nut gezien/gemerkt van een klok...   :nut:

Roelof

Als het brouwproces mijn aandacht nodig heeft gaat er een ontzettende luide scheepshoorn af en krijg een melding in beeld. Erg handig. (BrouwVisie)



Ik brouw altijd met mijn laptop in de buurt.


Erwtje

Ik gebruik zelf mijn Google Home als kookwekker. Is erg makkelijk, je hoeft alleen te vragen of ze een wekker zet en klaar. Natuurlijk kan je ook zelf klok kijken of een timer zetten, maar nu hoef ik niets te onthouden en houd ik mijn handen vrij om wat anders te doen.

Maran van Brakel

Ik ga niet 75 minuten op de klok zitten kijken hoe laat het is, ik ga wel wat anders doen.
Dan is een kookwekker best wel handig als je bijv. in de schuur of tuin aan het rommelen bent.

Als je niet snapt wat een kookwekker doet, wat kun je dan wel?  :nut: :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.