Brewbody - malto-dextrinen

Gestart door BaDu, 14-02-2006 17:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 15-02-2006  20:43 uvolgens mij bestaat honing voor 90% uit vergistbare suikers en is de overige 10% water.
Wat ik (op WWW) vond was ca 80 % vergistbaar, 10 % onvergistbaar en 10% water. Koud geslingerde honing bevat ook nog werkzame enzymen. Zie http://home.wanadoo.nl/hoorns.hopbier/suikers.htm#Honing

Hans Hans

Oscar

Citaat van: Adrie op 16-02-2006  10:14 uMaar ik heb ook eens gelezen dat er wilde gisten in honing zitten. Dat lijkt me eigenlijk wel aannemelijk. Deze wil je ook niet in je bier.

Nou, een honinggeuze klinkt wel lekker hoor :proost: maar ja dan moet je wel zeker weten dat die wilde gist aanwezig is. Zouden ze in de Zennevallei eigengemaakte honing verkopen?  :weetniet:

groeten en gezondheid
Oscar :biersmile:

peterU

Hallo, misschien kan je tarwebloem proberen zoals bij de Chimay wit klonen wordt gesuggereerd. Schijnt veel onversgitbare suikers op te leveren. Maar waarom zou je zoet bier maken? Koop dan een commerciële dubbel als Affligem of Floreffe. Verder kan ik niet echt helpen. Mijn bieren gisten meestal idioot ver uit, zonder dat ik daar invloed op heb. Je kunt wel t58 gist gebruiken. Die gist trekt niet zo er door. De hergisting is meestal niet zo geweldig.
gr. peter :proost2:

Hopmans

Hoi mannen,

CiteerJe kunt wel t58 gist gebruiken.
Of s33.
Windsor is helemaal zoet met z'n vergistingsgraad van 64%.
Wel lekker trouwens. Beetje citrusachtig.

CiteerDe hergisting is meestal niet zo geweldig.
Het valt me op dat deze gisten ook in één klap zijn uitgegist.
Mijn tripel staat nu een week te lageren bij kamertemperatuur, maar
ik zie geen ringetje meer in de fles.
Dat is bij mij een signaal om aan bottelen te denken.

Maar beter dit als die stiekeme doorgist-gisten waardoor je na 2 maanden
alsnog bommetjes hebt.  ;)

 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.