Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewbody - malto-dextrinen  (gelezen 11875 keer)

Offline Drents Hopbier

• Super lid
  • Land: nl
Re: brewbody - malto-dextrinen
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2006 17:46 u »
volgens mij bestaat honing voor 90% uit vergistbare suikers en is de overige 10% water.
Wat ik (op WWW) vond was ca 80 % vergistbaar, 10 % onvergistbaar en 10% water. Koud geslingerde honing bevat ook nog werkzame enzymen. Zie http://home.wanadoo.nl/hoorns.hopbier/suikers.htm#Honing

Hans Hans

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2006 20:27 u »
Maar ik heb ook eens gelezen dat er wilde gisten in honing zitten. Dat lijkt me eigenlijk wel aannemelijk. Deze wil je ook niet in je bier.

Nou, een honinggeuze klinkt wel lekker hoor :proost: maar ja dan moet je wel zeker weten dat die wilde gist aanwezig is. Zouden ze in de Zennevallei eigengemaakte honing verkopen?  :weetniet:

groeten en gezondheid
Oscar :biersmile:

Offline peterU

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2006 18:05 u »
Hallo, misschien kan je tarwebloem proberen zoals bij de Chimay wit klonen wordt gesuggereerd. Schijnt veel onversgitbare suikers op te leveren. Maar waarom zou je zoet bier maken? Koop dan een commerciële dubbel als Affligem of Floreffe. Verder kan ik niet echt helpen. Mijn bieren gisten meestal idioot ver uit, zonder dat ik daar invloed op heb. Je kunt wel t58 gist gebruiken. Die gist trekt niet zo er door. De hergisting is meestal niet zo geweldig.
gr. peter :proost2:

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2006 20:27 u »
Hoi mannen,

Citaat
Je kunt wel t58 gist gebruiken.
Of s33.
Windsor is helemaal zoet met z'n vergistingsgraad van 64%.
Wel lekker trouwens. Beetje citrusachtig.

Citaat
De hergisting is meestal niet zo geweldig.
Het valt me op dat deze gisten ook in één klap zijn uitgegist.
Mijn tripel staat nu een week te lageren bij kamertemperatuur, maar
ik zie geen ringetje meer in de fles.
Dat is bij mij een signaal om aan bottelen te denken.

Maar beter dit als die stiekeme doorgist-gisten waardoor je na 2 maanden
alsnog bommetjes hebt.  ;)

:degroeten:

Tags: