Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Henk  (gelezen 302 keer)

Offline webhenkie

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Henk
« Gepost op: 20-03-2019 20:39 u »
Hoi ik ben Henk en heb van 1989 tot 2012 al heel wat biertjes gebrouwen. Het verkrijgen van de benodigde spulletjes was in het begin nogal lastig in Nederland. Maar langzaam maar zeker wist ik een aardige inventaris op te bouwen.

In 2010 werd ik ernstig ziek en stopte ik met het hobbybrouwen en heb toen al mijn spullen weggegeven aan een kennis.

Nu ben ik redelijk opgeknapt en ben ik weer opnieuw begonnen met mijn hobby en heb intussen weer bijna alles wat je nodig hebt om een goed biertje te brouwen bij elkaar gekregen, soms nieuw en soms tweedehands aangeschaft. Het enige wat ik nog mis is een goede wortkoeler en een gistkast. En die gaan er ook wel komen.

Nu koel ik mijn wort met heel veel ijs in de wasbak. En verder beperk ik mezelf tot maken van hoog gegist bier. Dat is in de huiskamer wel te doen, zolang je de kachel niet te hoog zet. ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen: Henk
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2019 20:54 u »
Welkom (terug) Henk!
Mooi dat je de hobby weer op kunt pakken! Gistkast met een STC-1000 of Inkbird is relatief makkelijk te realiseren, een wortkoeler hoeft ook niet de hele wereld te kosten, eventueel kun je die zelf maken van een rol koperbuis en een paar fittingen.

Veel plezier weer met het oppakken van deze fantastische hobby!

Offline webhenkie

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2019 23:21 u »
Bedankt voor je welkom en ja ik heb al eerder een gistkast gemaakt, alleen nog even een oude koelkast op de kop tikken.
De wortkoeler heb ik waarschijnlijk al.

Online Silky

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Water wordt pas lekker bij de brouwer!
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2019 23:49 u »
Fijn dat je er weer zin in hebt gekregen deze leuke hobby opnieuw op te nemen. Veel brouwplezier gewenst!  :degroeten:

Offline Nick H.

• Vol lid
  • Land: nl
  • Mijn favoriet? Dat is telkens mijn volgende bier!
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2019 12:44 u »
Hallo Henk,
fijn dat het weer zo goed met je gaat dat je die hobby weer kunt oppakken.
welkom terug op het forum.

:degroeten:

Tags: