Recepten > Kloonbrouwsels

Bier met IPA trekjes en laag volume % alcohol

(1/4) > >>

Ronnie:
Vandaag de dag drink ik zeer regelmatig, maar Max. 1 per dag, een 33 cl biertje van Vedett van 2,7 Vol%, dat is een IPA met tamelijk bitter, maar een zeer evenwichtig bier, vind ik.

De reden is: leeftijd (75...) + ook wat ge´nspireerd door de vele ontrading op de media die er gaande is dat alcohol echt niet zo gezond is voor ons lichaam (Dat is het nu juist, wij kunnen dat soms moeilijk toegeven).

Ik brouw echt niet veel meer het laatste jaar, steeds kleinere partijen, tot max. 2 keer per jaar 3 bakken van 33 cl, vroeger waren dat regelmatig 5 bakken per brouwsel...

Heeft iemand een goed recept voor een smakelijk bier van pakweg 2,5 Ó 3 Vol% met IPA trekjes?

Traploper:
Tussen de prijswinnende recepten op dit forum  staat wel een session IPA. Is dat wat?

Dund:
Ik zou een lekkere neipa maken met mosaic en citra. Altijd goed!

15% havermout wlp095 gist bijvoorbeeld en geen hop in de kook. 20 gram hop per liter in de koudhop en genieten maar.

mbroek:
Als je in het recepten onderwerp "session" als zoekterm intikt zie je redelijk wat session ipa's langskomen, dat is wat je eigenlijk zoekt Ronnie.

Traploper:

--- Citaat van: Dund op 15-03-2019  15:07 u ---Ik zou een lekkere neipa maken met mosaic en citra. Altijd goed!

15% havermout wlp095 gist bijvoorbeeld en geen hop in de kook. 20 gram hop per liter in de koudhop en genieten maar.

--- Einde van citaat ---
Even voor mezelf: Als je geen hop in de kook gebruikt, is een kook van 60 minuten dan nog nodig of kun je met 15 minuten ook wel af? Of wordt dat een probleem met DMS?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie