Chouffe kloon sterke koriander

Gestart door knifeman, 15-03-2019 09:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knifeman

Hey brouwers,

ik brouwde laatst een Chouffe kloon gebaseerd op het 'Gnome' recept hier gevonden op het forum. Ik vond 18 g koriander op 20 l nogal veel dus ben maar 12 gram gebruikt (zaad, geplet, laatste 10 min kook). Gisteren gebotteld en de koriander is te overheersend aanwezig (zal wel wat per merk/potje afhankelijk zijn).

Ik vraag me af of deze nog 'verzacht met de tijd' of is dat ijdele hoop en kan ik dit bier beter opzij houden voor thaise soup met Miso ?

Gegroet

CeesM

Laat het eerst een paar weekjes staan. Daarna nog eens proeven als de andere smaken wat beter doorkomen. ;)

Jacques

Citaat van: knifeman op 15-03-2019  09:00 uGisteren gebotteld en de koriander is te overheersend aanwezig (zal wel wat per merk/potje afhankelijk zijn).

Klopt. De aromatische kracht van koriander is heel verschillend. Herkomst en leeftijd en bewaaromstandigheden maken veel uit. Verder is een wereld van verschil tussen gemalen koriander en korianderzaadjes die je zelf plet kort voor gebruik.

Laat het bier een tijd staan. De smaak van koriander zal wat verzwakken.

knifeman

Uiteindelijk is het goed gekomen met dit biertje blij dat ik het niet weggegoten heb ;)
gegroet

tdp

Sowieso is een La Chouffe al een en al koriander! Ik heb zelf ook zo'n 18 gram op 21l gebruikt, vind het goed passen in een kloon.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.