Frambozenbier... wat zijn die witte vlokken?

Gestart door Eelke, 15-06-2018 14:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashaworunner

Citaat van: FrankOD op 07-07-2018  19:46 uSucralose zoetjes bij de appie, 1 zoetje per flesje, smaakt prima
Daar zit dan ook lactose of maltodextrine in...
Ik heb pure sucralose gevonden bij Bulk Powders...

Knobby

Citaat van: ashaworunner op 07-07-2018  19:49 uDaar zit dan ook lactose of maltodextrine in...
Ik heb pure sucralose gevonden bij Bulk Powders...
Zeker 90 procent is lactose bij die AH zoetjes.
Heb je een linkje voor die pure sucralose? De vrouw heeft ook graag een wat zoeter fruitbier...

ashaworunner

Citaat van: Knobby op 08-07-2018  10:47 uZeker 90 procent is lactose bij die AH zoetjes.
Heb je een linkje voor die pure sucralose? De vrouw heeft ook graag een wat zoeter fruitbier...
https://www.bulkpowders.nl/sucralose.html

Soms ben je goedkoper met 2x 50 g te kopen dan 100 g...
Vandaag precies 40% korting verdomme...

FrankOD

Citaat van: Knobby op 08-07-2018  10:47 uZeker 90 procent is lactose bij die AH zoetjes.
Heb je een linkje voor die pure sucralose? De vrouw heeft ook graag een wat zoeter fruitbier...

Inderdaad: 
Ingrediënten: 84% LACTOSE, zoetstof (12% sucralose), L-leucine, verdikkingsmiddel (E466)

Maar goed, ik vond voornamelijk het gebruiksgemak erg makkelijk.. of er dan lactose wel of niet in zit?  :biersmile:   (Milk Stout zit het ook in)
Gewoon 1 zoetje per 330 ml flesje er in mikken vlak voor het doppen, vind je niks van weer.

Eelke

Het gaat nog steeds goed, geen gekke dingen met dit bier. Gisteren de vriendin laten proeven van de gezoete flessen en ze lust het, dus ook dat is geslaagd. Ik vind het smerig  ^-^ maar gelukkig ook genoeg flessen zonder zoetstof.

Ik heb overigens deze gebruikt, volgens mij 2 ml per liter, maar dat weet ik niet zeker meer (handig...).



Verder dus ook geen rare dingen meer met de vergisting, gewoon normaal schuim, het spuit niet, loopt de fles niet uit, en ik proef geen rare bijsmaken (ik ga nog wel eens kijken of ik een bierkenner kan vinden die dat eens voor me wil checken).

Oftewel, het blijft een leuke hobby zo  :brouwen:

ashaworunner

Citaat van: Eelke op 20-07-2018  07:40 uHet gaat nog steeds goed, geen gekke dingen met dit bier. Gisteren de vriendin laten proeven van de gezoete flessen en ze lust het, dus ook dat is geslaagd. Ik vind het smerig  ^-^ maar gelukkig ook genoeg flessen zonder zoetstof.

Ik heb overigens deze gebruikt, volgens mij 2 ml per liter, maar dat weet ik niet zeker meer (handig...).



Verder dus ook geen rare dingen meer met de vergisting, gewoon normaal schuim, het spuit niet, loopt de fles niet uit, en ik proef geen rare bijsmaken (ik ga nog wel eens kijken of ik een bierkenner kan vinden die dat eens voor me wil checken).

Oftewel, het blijft een leuke hobby zo  :brouwen:
Ik gisteren gebotteld met pure sucralose...
3 g op 20 liter en ik vond het al te veel.

RienP

Citaat van: Eelke op 20-07-2018  07:40 uVerder dus ook geen rare dingen meer met de vergisting, gewoon normaal schuim, het spuit niet, loopt de fles niet uit, en ik proef geen rare bijsmaken.

Flesje ruilen op het Bergs Bierfestival in september?

Eelke

Citaat van: RienP op 26-07-2018  09:53 uFlesje ruilen op het Bergs Bierfestival in september?
Goed idee!

Rob.Erto

Ik heb vorige week een witbier gebrouwen waaraan ik gister frambozen heb toegevoegd. Het is voor een collega, dus wellicht dat ik nog een aantal flesjes bottel met extra zoetstof. Ik zit echter met een aantal vragen:
- na toevoegen frambozen is de gist weer onwijs actief geworden, de suikers van de frambozen omzetten. Dit resulteert in een hoger % ABV neem ik aan (of niet?), maar is er een manier om uit te rekenen hoeveel % alcohol dit grofweg toevoegt aan je bier
- hoe lang laat ik de frambozen op het bier staan (in ieder geval tot het sg stabiel is)
- hoeveel gram bottelsuiker / liter bij het bottelen?

Marcos

Ik heb ook een frambozenbiertje in het lager vat zitten en staat lekker koud in de schuur te wachten om gebotteld te worden.
Alleen vraag ik mij af of ik nog bottelsuiker toe moet voegen ????

Ik lees veel over lactose en fructose maar lees niets over de juiste verhouding hiervan om te voorkomen dat ik frambozen bommetjes in de fles krijg.

Kan ik hier niet gewoon 6 g/ltr  kristalsuiker voor gebruiken ???


Scorpionrose

De dames hier houden ook van frambozenbier maar het is niet aan te slepen.
Nu heb ik geconcentreerde frambozen druppels toegevoegd en ze vinden het heerlijk en de frambozen zelf kunnen lekker op mijn beschuitje.
Ongeveer 8 druppels per flesje en je hoeft geen zoetstof meer toe te voegen aan het bier.

https://www.bulkpowders.nl/search/go?w=LiquiFlav

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.