Even voorstellen: Maarten

Gestart door Hop meneer, 10-03-2019 22:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hop meneer

Ik ben vooral een intensieve gebruiker van de zoekfunctie van deze praktisch onuitputtelijke bron van informatie. Als blijk van waardering leek het mij toch wel eens netjes om mijzelf voor te stellen.

Na een tijd veel lekker biertjes geproefd te hebben https://untappd.com/user/Maarten_NL en brouwen in een groep met redelijk profi materiaal en vaak best goede resultaten ben ik begonnen met het samenstellen van mijn eigen brouwset, met de kennis opgedaan tijdens het brouwen en dit forum :)

Het plan is om eerst met de BIAB methode te beginnen en ergens in het najaar te investeren in een brouwketel, een fermentasaurus V2 27L en 5L kegs.

Mijn doel is kleine batches van experimentele of gewoon lekkere bieren. Laag alcohol, flink wat hop of klassieke triple en uiteindelijk onder druk vergisten en nooit meer bottelen ;)

Als 1e batch staat er nu 7L session IPA met Columbus, Chinook en Cascade te bubbelen in de koelkast met STC-100 :)

Nu nog een naam voor de brouwerij....

tdp

Welkom Maarten, het virus al goed te pakken zo te lezen ;).

Hop meneer

Zeker! De 9L IKEA pan die ik al had is toch een beetje krap, via een lid kon ik een mooie 27L overnemen :)

Komen weekend ga ik een klassieke tripel brouwen, waarbij ik een deel af ga splitsen voor een experiment met zelf geplukte Jeneverbessen uit Zuid frankrijk

Ik had nog een paar 2.5L beugelflessen staan waar een rubber stop met waterslot in past. Handig voor mini experimentjes!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.