Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Maarten  (gelezen 532 keer)

Offline Maarten_NL

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Maarten
« Gepost op: 10-03-2019 22:20 u »
Ik ben vooral een intensieve gebruiker van de zoekfunctie van deze praktisch onuitputtelijke bron van informatie. Als blijk van waardering leek het mij toch wel eens netjes om mijzelf voor te stellen.

Na een tijd veel lekker biertjes geproefd te hebben https://untappd.com/user/Maarten_NL en brouwen in een groep met redelijk profi materiaal en vaak best goede resultaten ben ik begonnen met het samenstellen van mijn eigen brouwset, met de kennis opgedaan tijdens het brouwen en dit forum :)

Het plan is om eerst met de BIAB methode te beginnen en ergens in het najaar te investeren in een brouwketel, een fermentasaurus V2 27L en 5L kegs.

Mijn doel is kleine batches van experimentele of gewoon lekkere bieren. Laag alcohol, flink wat hop of klassieke triple en uiteindelijk onder druk vergisten en nooit meer bottelen ;)

Als 1e batch staat er nu 7L session IPA met Columbus, Chinook en Cascade te bubbelen in de koelkast met STC-100 :)

Nu nog een naam voor de brouwerij....

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen: Maarten
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2019 20:17 u »
Welkom Maarten, het virus al goed te pakken zo te lezen ;).

Offline Maarten_NL

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen: Maarten
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2019 09:52 u »
Zeker! De 9L IKEA pan die ik al had is toch een beetje krap, via een lid kon ik een mooie 27L overnemen :)

Komen weekend ga ik een klassieke tripel brouwen, waarbij ik een deel af ga splitsen voor een experiment met zelf geplukte Jeneverbessen uit Zuid frankrijk

Ik had nog een paar 2.5L beugelflessen staan waar een rubber stop met waterslot in past. Handig voor mini experimentjes!

Tags: