Even voorstellen

Gestart door dvelde, 12-02-2006 20:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dvelde

Hallo Allemaal,

Ik ben Dominic, 23 jaartjes oud/jong. En woon op het prachtige Schouwen Duiveland.

Mijn vader is al jaren bezig met het maken van wijn, en daar heb ik dus ook de smaak van zelf drank produceren te pakken gekregen. Maar elke keer weer kwam ik achter het volgende feit: "Goede wijn is nog geen bier". Met die gedachten in mijn hoofd, heb ik de stoute schoenen een keer aangetrokken en toen we in de wijnbenodigheden zaak stonden gevraagd naar de bierbrouw afdeling. Goed geholpen door de beste mensen aldaar, en zo ben ik in 1997 begonnen met het brouwen vanuit blik. Een biertje of 4 op deze manier gebrouwen, over het algemeen met veel succes.

In 1999 heb ik mezelf aangemeld bij de Delta Brouwers, het zeeuwse bierbrouwers gilde. Alwaar ik een cursus bierbrouwen voor beginners heb gevolgd. Een leuke cursus waar ik veel van opgestoken heb. En voor het eerst zelf echt aan het brouwen ben gegaan, met de echte ingredienten van bier.

Helaas kwam ik in het jaar 2001 in tijd gebrek, Toen mijn school en baan, MBO Plantenteelt en mijn werk in de boomkwekerij namen zoveel tijd in beslag dat ik geen kans zag om te brouwen. In 2002 een cariere switch gemaakt en werk nu al Brandweerman in de rotterdamse haven. In het begin in de dagdienst, nu in de volcontinu (24 uur op de kazerne, 48 uur thuis) Dus eindelijk weer tijd om een oude hobby op te pakken, het bierbrouwen. Dit heb ik dus afgelopen weekend ook weer met hartelust gedaan.

Behalve de bierbrouw hobby, ben ik ook (bestuurs)lid van diverse verenigingen, Oranjevereniging, activiteitencommissie, vrijwillige brandweer, dorpsraad. En mijn grootste hobby/tijdverdrijf mijn lieftallige vriendin.

Momenteel bestaat mijn brouwerij uit:

Een pan van 45 liter inhoud (aluminium)
Een gistingsfles van 40 liter inhoud
Een gasbrander
Een grote gasfles

En diverse kleine materialen zoals koelers, hevels en nog veel meer.


Afgelopen week de hobby daadwerkelijk weer opgepakt dankzij een moutpakket van Brewferm, Weizen Dobbelbock, en er staan er nog 2 in de kast. Daarna ga ik maar weer eens speuren in de boeken en een bestelling doen, om weer aan het "echte" werk te beginnen en het zelf maken van recepten.

Veel brouwplezier en we spreken elkaar nog wel via het forum of elders!


Adrie

Welkom Dominic, je zult hier op het forum veel kunnen leren. Hopelijk blijft tijdgebrek je voorlopig bespaard, want lezend op dit forum gaat het absoluut steeds vaker kriebelen. Ik heb vaak dat ik een week na een brouwdag denk "Goh, het wordt de hoogste tijd om weer eens te brouwen".

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.