Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Ik heb hop van de intratuin gepland. Vorig jaar een kilo( gedroogd gewogen ) ge-oogst. Brouw er nog steeds van. gebruik zowel als bitter als aroma. Heerlijk bier!! Nu zit de hopplant vol met bladluis en vrees ik dat de oogst verloren gaat.
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ga er niet van uit dat ze een gecultiveerde variëteit gebruiken.
De hopplanten die ik in tuincentra heb zien staan waren allemaal Northern Brewer.
Ik heb 2 weken geleden uit een veld hop een aantal uitlopers 'gejat'. Ras weet ik niet, maar het is een experiment.Ze zijn op water gezet en beginnen nu te wortelen. Morgen oppotten en kijken wat het wordt.Stekken is dus redelijk eenvoudig.
Dat is niet erg netjes en de reden dat in een vrij toegankelijk hopveld de teler de namen van de soorten niet prijs geeft.
Hier staan de eerste bloemen open op de Cascade en het zijn er weer echt duizenden. Dat gaan er weer heel grote worden zoals vorig jaar. Ondertussen weet ik dat het alfazuur van die grote veel hoger is dan die van de normale.Op de Fuggles is nog niets te zien enkel knopjes.