Als ik een tip mag geven dan zou ik eens overwegen om je planten, net als ik, in rechthoekige speciekuipen te zetten. Koop je voor een paar euro bij de Hornbach, 65 liter. Hierin boor ik rondom op ongeveer 4 cm hoogte van de bodem gaten en vul de bak eerst met een lage grove kiezel, daarna een stuk antiworteldoek er over en afvullen met een mengsel van compost, potgrond en tuinzand. Zorg er voor dat het in ieder geval luchtig blijft en niet dicht slaat.
Al jaren erg veel plezier van en makkelijk om planten weer op te halen en te voorzien van nieuwe grond en te delen. Daarnaast voorkomt dit een hele hoop gelazer want ze woekeren op deze wijze niet. Iets wat hop erg graag doet en na verloop van tijd staan dan ook al je soorten door elkaar als je niet op let.
Ik leg op elke bak ook een flinke laag bodembedekker, van die blokken die je bij de Action koopt. Ziet er mooi uit en het voorkomt dat de grond te snel uit droogt.
Het zijn maar tips maar wie weet kun je er iets mee.
Foto's zijn van 2 jaar geleden en moest ze van Google photo's afhalen mbv printscreens, dus excuses voor de kwaliteit.

Gr. Jeroen