Coopers pet flessen

Gestart door jerovan, 10-03-2019 01:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerovan

 Ik heb een doos  met 750 ml Coopers PET  flessen gekocht. Ze zijn bruin, hebben schroefdoppen en zijn voorzien van een extra laagje dat voorkomt dat er zuurstof in het bier komt . Speciaal gemaakt voor bier dus  Ik heb er nog geen ervaring mee maar het feit dat ze veel druk kunnen hebben en bijna niet kunnen klappen sprak mij wel aan .Ze kunnen niet in de vaatwasser  (PET)  maar dat is voor mij niet zo'n probleem.  Heeft iemand ervaring met deze flessen en hoe doen ze het in vergelijking met glas?  (Bijsmaakjes  ect ), schroefdop?

Wildor

Citaat van: jerovan op 10-03-2019  01:55 uIk heb een doos  met 750 ml Coopers PET  flessen gekocht. Ze zijn bruin, hebben schroefdoppen en zijn voorzien van een extra laagje dat voorkomt dat er zuurstof in het bier komt . Speciaal gemaakt voor bier dus  Ik heb er nog geen ervaring mee maar het feit dat ze veel druk kunnen hebben en bijna niet kunnen klappen sprak mij wel aan .Ze kunnen niet in de vaatwasser  (PET)  maar dat is voor mij niet zo,n probleem.  Heeft iemand ervaring met deze flessen en hoe doen ze het in vergelijking met glas?  (Bijsmaakjes  ect ), schroefdop?
Je komt wel eens bier in PET flessen tegen, zeker de bruine zijn prima geschikt. Valt mij wel op dat in bijvoorbeeld Duitsland het bier in PET flessen vaker tegenkomt dan bij ons.

William

hansHalberstadt

Ik bottel ook weleens in die Duitse petflesjes. Werkt goed. Reinigen met wat chloor of wasmiddel en daarna goed omspoelen (flesjes kunnen niet tegen sterke loog). Ontsmetten doe ik dan met wat zuivere alcohol van 70%.

Jacques


ppuk

Toen bestbrouw nog bestond heb ik daar een flink aantal dozen van gekocht. Coopers beweert dat de flesjes de inhoud tot 1,5 jaar lang kunnen behouden. Dat lijkt mij wat lang maar ik gebruik ze voor bieren onder de 6% acl. Schoonmaken na gebruik gaat erg gemakkelijk want rommel hecht niet zo goed aan de binnenkant. Doe het meestal met oxipro, daarna spoelen met water. Na ongeveer 30 keer gebruik zal je eens een paar doppen moeten vervangen omdat ze wat minder goed sluiten. Dopjes waren los verkrijgbaar en het feit dat het geen breekbaar glas is vind ik nog steeds erg fijn. Bijsmaakjes heb ik in afgelopen twee jaar niets van gemerkt. Waar heb je ze gekocht eigenlijk?

jerovan

Ik heb ze destijds ook nieuw gekocht bij Bestbrouw  in Zeeuws Vlaanderen (Hulst). De website bestaat niet meer maar ik heb nog wel een telefoonnummer van de eigenaar voor eventueel nabestellen. Ze waren daar heel betaalbaar.

Oscar

Citaat van: jerovan op 10-03-2019  01:55 uIk heb een doos  met 750 ml Coopers PET  flessen gekocht.

Mooi man, een RIS van 12% in een petfles van 750 ml... :nut: ;D ;D ;D :)

jerovan

Naar aanleiding  van reacties op forum heb ik wat doppen nabesteld. De leverancier zet binnenkort  een  ad op marktplaats  zodat  Cooper flessen weer te bestellen zijn.

nico.derks


ppuk

Ook leuk maar zijn wat groot. De coopers flessen waren 0,5 of 0,7 liter.

nico.derks

Citaat van: ppuk op 16-03-2019  12:30 uOok leuk maar zijn wat groot. De coopers flessen waren 0,5 of 0,7 liter.
Ging toch of PET geschikt was?
Daar doelde ik meer op. [emoji6]

Maar of het de toekomst wordt gezien het milieu?
Maar dat is ook weer wat anders [emoji848]

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.